Manoeuvre schreef:
Ik denk dat er niemand is die je echt kan zeggen wat je nou absoluut wel of niet moet doen in zo'n situatie. In beide gevallen zijn het echt geweldige belevingen waar je allebei van leert. Ik denk dat het enige wat je kan doen is zelf afwegen welke ervaring jij belangrijker vind voor jezelf en waar je de meeste persoonlijke groei uit kan halen. Dat jouw eigen school eigenlijk zegt dat je perfect in het team past is natuurlijk niet niks, maar van een lange periode in het buitenland valt ook veel te halen. Het komt er uiteindelijk op neer welke ervaring jij meer koestert dan het ander.
Daar heb je helemaal gelijk in. Volgens mij kan ik veel leren bij beiden situaties — maar weet ik uiteindelijk diep van binnen wel wat ik belangrijk vind en wat ik het allerliefste zou willen.
Catmint schreef:
Pfoe, ik weet het ook niet precies. Ik had ook zo'n zelfde situatie met mijn vakantiewerk ivm pas voor het terrein, maar ze deden niet moeilijk over mijn geplande vakantie, dus dat was voor mij een opluchting. Misschien dat je met de directrice kan afspreken dat je maar een maand weg gaat ofzo? Dan heb je minder tijd, maar het is wel een maand minder die ze moeten overbruggen. Vraag de directrice wat mogelijk is qua vakantie zou ik zeggen dan.
Patholoog schreef:
Ja, ik wilde ook voorstellen wat Catmint zegt. Hopelijk kunnen ze daar redelijk in zijn.
Ik heb mijn vliegticket al geboekt — dus ik kan niet ineens een maand wegblijven omdat dat veel geld zal gaan kosten. Daarnaast werk ik in in het onderwijs dus kan ik niet een maand wegblijven omdat ik dan de begeleiding/behandeling kan geven aan de kinderen die dat nodig hebben. Dat kan niet zo maar een maand stilliggen helaas. . .
Nortia schreef:
Eerlijke mening?
Ga voor die baan!
Je zal in je leven nog genoeg kunnen reizen maar het is deze tijd erg moeilijk om een deftige baan te vinden. Ik spreek uit ervaring aangezien ik een volledig jaar werkloos was. Ik vond nergens een baan en werd overal afgewezen en uiteindelijk ga je bijna opgeven. In deze tijd is een baan veel belangrijker dan reizen.
Maar dat is mijn mening...Ik zou niet willen dat je spijt krijgt.
Dat is een gedeelte van het probleem: zo'n reis ga ik hoogstwaarschijnlijk nooit ofte nimmer meer kunnen maken in mijn leven. Ik werk namelijk in de onderwijssector (leerkracht / begeleiding / behandeling / onderzoek) dus dan kan ik nooit langer dan drie weken achter elkaar vrij nemen. Daarnaast heb ik dan alleen in de zomervakanties vrij waardoor het héél duur is om zo'n verre reis te maken.
Als ik terug zou komen van mijn reis, kan ik altijd in gaan vallen. Daar is werk genoeg in te vinden. Dus werkloos zal ik niet snel worden.
M0NA schreef:
Is het een vaste baan of niet?? Hoe is de werkgelegenheid na je master?? Stel dat je makkelijk aan een baan kunt komen na je vakantie, dan zou ik lekker op reis gaan. Heb je echter problemen met een baan vinden, is het misschien toch een goed idee om de baan aan te nemen.
Het zou vanaf oktober (het moment dat ik ga) een vaste baan worden — fulltime. Daarvoor moet ik mijn masterscriptie nog afmaken. Binnen mijn sector (onderwijs) liggen vrij veel banen, dus het zal vast zoeken worden maar niet onmogelijk om daarna een baan te vinden.
•