• Ik ben op zoek naar meningen / visies. Mochten jullie deze kwijt willen over mijn issues — alvast bedankt.

Vandaag heb ik op mijn masterstage mijn eindgesprek gehad — prachtig cijfer gekregen, veel complimenten. Alles ging helemaal goed. Nadat het gesprek was afgelopen, kreeg ik te horen dat de directrice van de instelling mij graag wilde spreken. Met knikkende knieën ging ik naar het bureau, om daar te horen te krijgen dat ze me een baan aan wil bieden.
    MAAR — Ik heb enkele weken terug vliegtickets geboekt met mijn beste vriendin om van oktober tot december te gaan reizen in Zuid—Amerika. We zijn daar heel enthousiast over en kunnen eigenlijk niet wachten om te gaan. . .

Ik heb dit 'probleem' voorgelegd aan de directrice en die zei eigenlijk al meteen dat ze de periode van oktober tot december niet kan overbruggen en dan iemand anders aan moet nemen. Dan zou ik dus na mijn reis terug moeten komen met het risico dat ze geen plekken meer hebben. . .

Wat denken jullie hierover? Wat zouden jullie doen in deze situatie?
    Ik wil graag meningen / visies horen. Ik weet dat dit een keuze is dit ik zelf moet gaan nemen, maar ik wil graag horen wat anderen ervan denken.

Liefs,
    Mirte

Ik denk dat er niemand is die je echt kan zeggen wat je nou absoluut wel of niet moet doen in zo'n situatie. In beide gevallen zijn het echt geweldige belevingen waar je allebei van leert. Ik denk dat het enige wat je kan doen is zelf afwegen welke ervaring jij belangrijker vind voor jezelf en waar je de meeste persoonlijke groei uit kan halen. Dat jouw eigen school eigenlijk zegt dat je perfect in het team past is natuurlijk niet niks, maar van een lange periode in het buitenland valt ook veel te halen. Het komt er uiteindelijk op neer welke ervaring jij meer koestert dan het ander.

Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

Pfoe, ik weet het ook niet precies. Ik had ook zo'n zelfde situatie met mijn vakantiewerk ivm pas voor het terrein, maar ze deden niet moeilijk over mijn geplande vakantie, dus dat was voor mij een opluchting. Misschien dat je met de directrice kan afspreken dat je maar een maand weg gaat ofzo? Dan heb je minder tijd, maar het is wel een maand minder die ze moeten overbruggen. Vraag de directrice wat mogelijk is qua vakantie zou ik zeggen dan.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ja, ik wilde ook voorstellen wat Catmint zegt. Hopelijk kunnen ze daar redelijk in zijn.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Eerlijke mening?
    Ga voor die baan!

Je zal in je leven nog genoeg kunnen reizen maar het is deze tijd erg moeilijk om een deftige baan te vinden. Ik spreek uit ervaring aangezien ik een volledig jaar werkloos was. Ik vond nergens een baan en werd overal afgewezen en uiteindelijk ga je bijna opgeven. In deze tijd is een baan veel belangrijker dan reizen.
    Maar dat is mijn mening...Ik zou niet willen dat je spijt krijgt.

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

Is het een vaste baan of niet?? Hoe is de werkgelegenheid na je master?? Stel dat je makkelijk aan een baan kunt komen na je vakantie, dan zou ik lekker op reis gaan. Heb je echter problemen met een baan vinden, is het misschien toch een goed idee om de baan aan te nemen.

Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

Manoeuvre schreef:
    Ik denk dat er niemand is die je echt kan zeggen wat je nou absoluut wel of niet moet doen in zo'n situatie. In beide gevallen zijn het echt geweldige belevingen waar je allebei van leert. Ik denk dat het enige wat je kan doen is zelf afwegen welke ervaring jij belangrijker vind voor jezelf en waar je de meeste persoonlijke groei uit kan halen. Dat jouw eigen school eigenlijk zegt dat je perfect in het team past is natuurlijk niet niks, maar van een lange periode in het buitenland valt ook veel te halen. Het komt er uiteindelijk op neer welke ervaring jij meer koestert dan het ander.

Daar heb je helemaal gelijk in. Volgens mij kan ik veel leren bij beiden situaties — maar weet ik uiteindelijk diep van binnen wel wat ik belangrijk vind en wat ik het allerliefste zou willen.

Catmint schreef:
    Pfoe, ik weet het ook niet precies. Ik had ook zo'n zelfde situatie met mijn vakantiewerk ivm pas voor het terrein, maar ze deden niet moeilijk over mijn geplande vakantie, dus dat was voor mij een opluchting. Misschien dat je met de directrice kan afspreken dat je maar een maand weg gaat ofzo? Dan heb je minder tijd, maar het is wel een maand minder die ze moeten overbruggen. Vraag de directrice wat mogelijk is qua vakantie zou ik zeggen dan.

Patholoog schreef:
    Ja, ik wilde ook voorstellen wat Catmint zegt. Hopelijk kunnen ze daar redelijk in zijn.

Ik heb mijn vliegticket al geboekt — dus ik kan niet ineens een maand wegblijven omdat dat veel geld zal gaan kosten. Daarnaast werk ik in in het onderwijs dus kan ik niet een maand wegblijven omdat ik dan de begeleiding/behandeling kan geven aan de kinderen die dat nodig hebben. Dat kan niet zo maar een maand stilliggen helaas. . .

Nortia schreef:
    Eerlijke mening?
    Ga voor die baan!

Je zal in je leven nog genoeg kunnen reizen maar het is deze tijd erg moeilijk om een deftige baan te vinden. Ik spreek uit ervaring aangezien ik een volledig jaar werkloos was. Ik vond nergens een baan en werd overal afgewezen en uiteindelijk ga je bijna opgeven. In deze tijd is een baan veel belangrijker dan reizen.
    Maar dat is mijn mening...Ik zou niet willen dat je spijt krijgt.

Dat is een gedeelte van het probleem: zo'n reis ga ik hoogstwaarschijnlijk nooit ofte nimmer meer kunnen maken in mijn leven. Ik werk namelijk in de onderwijssector (leerkracht / begeleiding / behandeling / onderzoek) dus dan kan ik nooit langer dan drie weken achter elkaar vrij nemen. Daarnaast heb ik dan alleen in de zomervakanties vrij waardoor het héél duur is om zo'n verre reis te maken.
    Als ik terug zou komen van mijn reis, kan ik altijd in gaan vallen. Daar is werk genoeg in te vinden. Dus werkloos zal ik niet snel worden.

M0NA schreef:
    Is het een vaste baan of niet?? Hoe is de werkgelegenheid na je master?? Stel dat je makkelijk aan een baan kunt komen na je vakantie, dan zou ik lekker op reis gaan. Heb je echter problemen met een baan vinden, is het misschien toch een goed idee om de baan aan te nemen.

Het zou vanaf oktober (het moment dat ik ga) een vaste baan worden — fulltime. Daarvoor moet ik mijn masterscriptie nog afmaken. Binnen mijn sector (onderwijs) liggen vrij veel banen, dus het zal vast zoeken worden maar niet onmogelijk om daarna een baan te vinden.

Gezien hoe erg je hiermee zit, en hoe je verweert dat je ook kan gaan invallen als werk nadat je bent teruggekomen, zou ik eigenlijk zeggen dat je voor die reis moet gaan. Ik geloof dat je dat heel erg graag wil en denk daarom ook dat je daar het meest gelukkig van kan worden. Zelf zou ik gaan voor de baan, maar dat ligt aan mijn instelling.
    Ik denk dat je voor je vakantie moet gaan, daar lekker van moet genieten en daarna op jacht moet. Misschien dat je van te voren alvast kan kijken hoe je het zoeken naar werk daarna kan gaan aanpakken?
    :3

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Als ik in jouw situatie zat zou ik voor de reis gaan. Je moet de rest van je leven nog werken, de kans is vrij klein dat je nog een keer de tijd, gelegenheid en het geld hebt om zo'n reis te maken. Maarja dat is heel persoonlijk. Het is het overwegen wel raad als er vrij veel banen in jouw werkgebied zijn. Maarja hangt er ook van af hoe erg dit jouw droombaan is.

[ bericht aangepast op 21 juni 2017 - 18:28 ]

The truth is out there.

Als ik je zo hoor praten denk ik dat je het liefste die reis wilt maken, maar je het gevoel hebt dat het het verstandigste is om de baan te kiezen.
    Je verdedigd best wel erg die reis, dus als ik jouw was zou ik daar dan voor gaan. Anders ga je er zo veel spijt van hebben. Een andere baan vind je nog wel, alleen kost het misschien meer tijd en moeite (:

"I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

Ik zou idd ook de reis gaan maken! Een baan vind je heus wel!

Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

Suvi schreef:
    Als ik in jouw situatie zat zou ik voor de reis gaan. Je moet de rest van je leven nog werken, de kans is vrij klein dat je nog een keer de tijd, gelegenheid en het geld hebt om zo'n reis te maken. Maarja dat is heel persoonlijk. Het is het overwegen wel raad als er vrij veel banen in jouw werkgebied zijn. Maarja hangt er ook van af hoe erg dit jouw droombaan is.

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

Zoals anderen ook al zeiden, verdedig je heel sterk de reis, waardoor je eigenlijk waarschijnlijk diep in je hart ook wel weet waar jouw voorkeur naar uitgaat. En dat is echt wel belangrijker in deze situatie dan het verstand. Ik raad je wel aan om te proberen geen spijt te gaan hebben van je keuze; als je dus niet direct een goede of vergelijkbare baan krijgt als je terugkomt, moet je je daar niet al te druk om maken. Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk wel inkomsten kunt genereren door op plekken in te vallen, en daarnaast natuurlijk lekker blijven solliciteren (ook bij de plek waar je nu een baan aangeboden hebt gekregen). Je hebt de rest van je leven nog om te werken, en in die tijd kom je uiteindelijk zeker wel op de plek waar je thuishoort!

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik zou precies ook voor de reis gaan! Als werkende is het inderdaad moeilijk om op vakantie te gaan. Ik spreek uit ervaring. =)

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

Catan schreef:
    Zoals anderen ook al zeiden, verdedig je heel sterk de reis, waardoor je eigenlijk waarschijnlijk diep in je hart ook wel weet waar jouw voorkeur naar uitgaat. En dat is echt wel belangrijker in deze situatie dan het verstand. Ik raad je wel aan om te proberen geen spijt te gaan hebben van je keuze; als je dus niet direct een goede of vergelijkbare baan krijgt als je terugkomt, moet je je daar niet al te druk om maken. Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk wel inkomsten kunt genereren door op plekken in te vallen, en daarnaast natuurlijk lekker blijven solliciteren (ook bij de plek waar je nu een baan aangeboden hebt gekregen). Je hebt de rest van je leven nog om te werken, en in die tijd kom je uiteindelijk zeker wel op de plek waar je thuishoort!

Geloof niet alles wat je denkt

Ik wil even melden dat ik het erg oneerlijk vind van de vrouw die jou de baan aangeboden heeft. In principe moeten zij namelijk rekening houden met dingen die jij hebt gepland vóór je een contract aangeboden krijgt. Dat zij dat niet wil doen, vind ik best wel onredelijk van haar.

Verder ben ik het met de rest eens: diep van binnen weet je zelf volgens mij heel goed wat je graag wil. Ik denk dat je enorme spijt zult krijgen als je de reis niet maakt. Succes met deze lastige keuze, Mirte! (flower)

[ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 8:48 ]

everything, in time