Ik ben vast niet de enige die ervan baalt dat er de laatste maanden (of gerust twee jaar) zo weinig reacties worden achtergelaten op creaties. En toegegeven: ik maak me daar zelf net zo goed aan schuldig. De sneeuwballenactie was onwijs leuk en bracht wat meer leven op Quizlet. Dus nu vraag ik me af: kan er niet zo’n competitie op Quizlet blijven?
Je zou bijvoorbeeld ‘munten’ kunnen verdienen per reactie die je achterlaat. En om te voorkomen dat iedereen alleen ‘leuk!’ zegt, kan er misschien ingesteld worden dat er minstens drie woorden moeten staan om een munt te verdienen. Deze munten zouden dan op het profiel kunnen staan. Ik dacht eraan dat er bijvoorbeeld elke maand ‘bekers’ kunnen worden uitgedeeld aan de users die de meeste reacties hebben achtergelaten (die ook op het profiel komen) en om de mensen met minder tijd te stimuleren, zouden de vakanties ‘bonusweken’ kunnen zijn die dubbele punten opleveren. Misschien kan er voor de winnaars aan het einde van het jaar een creditprijs kunnen zijn of een vermelding op je profiel of wat leuks. Dat vraagt natuurlijk om heel wat programmeerwerk (maar hé, we hebben een nieuwe admin ), maar ik kan me voorstellen dat deze competitie wel gaat bijdragen aan meer activiteit op de website en dat het maken van creaties daardoor voor iedereen leuker wordt.
Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie nog leuke aanvullingen?
Every villain is a hero in his own mind.