• Ik heb al vijf maanden een verhaalidee in mijn hoofd en het laat me maar niet los. Ik heb echt onwijs veel zin om eraan te schrijven, echte schrijfkriebels zeg maar. Ik had er ooit al een playlist voor gemaakt en elke keer als ik er een liedje van hoor dan ben ik meteen in de mood. Ik heb echter met mijzelf afgesproken dat ik eerst andere verhalen wil afronden voordat ik aan iets nieuws ga beginnen. Anders slepen sommige projecten echt aan. Bovendien moet ik nog 5/6 van het derde deel van Luotisade schrijven, al is die deadline pas in de zomer van 2018. En ik heb weleens een boek in drie maanden geschreven toen ik er echt helemaal in zat, dus ik weet van mezelf dat ik het kan. Maar ugh, ik weet gewoon niet of het slim is, want ik heb niet zonder reden besloten dat ik nog maar aan twee projecten tegelijk (één OP en één fanfictie) wil schrijven. En als ik mezelf één keer toesta met iets anders te beginnen, ben ik straks weer met tien dingen tegelijk bezig :/
    Dus... wat zou jij doen? Er toch aan toegeven of stug blijven volhouden? (Al heb ik de afgelopen vijfenhalve maand 20K aan Luotisade geschreven, wat dus ook niet indrukwekkend veel is).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als je nu stug door blijft gaan heb je kans dat je de rest met tegenzin schrijft (tenminste, dat zijn de problemen waar ik dan tegenaan knal) en minder goed schrijft dan je zou willen. Schrijf wat je wilt, nergens zitten regels aan vast. Ik zeg gewoon doen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Neem doelen. Elke week 2k (o.i.d) aan Luotisade en je fanfictie en als dat lukt in je vrije tijd aan je nieuwe verhaal werken.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dit is precies de reden dat ik ook een pauze heb genomen, omdat ik er even niet meer inzat en iets anders mijn aandacht trok. Ik laat me er door leiden, want ik weet toch wel dat ik weer de zin zal krijgen om verder te gaan met het eerste verhaal. En het heeft geen zin om aan iets te werken als je hoofd denkt aan iets anders he, lieve Natas xD dan komt het er niet zo mooi uit als je hoopt!
    Ik zeg neem een Luo-break en ga ff een dagje alles uit je kop gooien van je andere OP! ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik zou stug blijven volhouden.
    Zelf heb ik hetzelfde eens meegemaakt en uiteidenlijk was ik blij dat ik mijn tot aan de kant heb geschoven tot dat ik echt alle vrijheid had om er aan te schrijven. Je kan al wel een uitgebreide samenvatting of iets dergelijks maken. (:


    The soul needs autumn.

    De beste ideeën heb ik bedacht puur tijdens dat soort fantasiespurten. Ik zou dus zeker zorgen dat je dit pareltje niet laat schieten en ik zou het dus zeker vastleggen en laten komen. Wie weet wat voor een bestseller het zou kunnen worden?
    Ook klinkt het alsof het eventueel mogelijk is dat je met je andere verhalen wat meer in een sleur beland bent, niet dat het saai is, maar dat je ideeën misschien minder fris zijn op dit moment en meer in een verzadigd stadium zitten? Dus er wat afstand van nemen kan nooit kwaad?

    Niet alles hoeft zwart - wit te zijn, als je een probleem hebt. Dus het hoeft niet perse te zijn: ik doe het wel en verspil al mijn tijd of ik doe het niet. Er zitten heel wat grijstonen tussen. Je kan bijvoorbeeld aan jezelf een limiet opleggen: ik mag er alleen zoveel uur per week mee bezig zijn of vrijdag is de dag gereserveerd voor dat boek en als ik eraan wil werken, dan doe ik het alleen in die tijdsblok. Sorry idee in mijn fantasie je moet even wachten tot dan maar komt nog aan de beurt. Ik denk echt dat het je minder te pas en te onpas plaagt als je jezelf per week een tijdsblok geeft waarin het mag. Dan kan je je meer op één taak tegelijk focussen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben het met Laleah eens.
    Soms moet je even een break nemen omdat je gedachten/ ideeën hebt voor iets anders.
    Het zorgt ervoor dat je na een maandje (of zo) weer met frisse ogen naar je verhaal kijkt.

    Zelf ben ik met verschillende verhalen bezig maar er is een rode lijn waar ik echt aan werk
    en voor mij is dat Fugite en Illusions & Changes.
    Mocht er onverhoopt toch een idee voor iets anders komen, schrijf ik dat toch op. ;p
    Wie weet is het later enorm handig.


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    Ik zou gewoon lekker aan dat nieuwe idee gaan zitten. Vooral omdat ideeën als "eerst ga ik aan het verhaal waar ik aan hoor te zitten, daarna mag ik wel weer het nieuwe, "leuke" verhaal doen" voor mij ontzettend slecht werken. Dan ga ik mijn hoofdproject uiteindelijk haten en kom ik alsnog niet aan het leuke bijprojectje toe. Zomer 2018 is nog een enorm end weg, je kan best even een pauze nemen. Ik ga schrijven altijd een beetje haten als ik er teveel regeltjes aan stel, terwijl ik het juist mijn hobby wil houden, niet een taak.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik zou gewoon lekker aan dat nieuwe idee gaan zitten. Vooral omdat ideeën als "eerst ga ik aan het verhaal waar ik aan hoor te zitten, daarna mag ik wel weer het nieuwe, "leuke" verhaal doen" voor mij ontzettend slecht werken. Dan ga ik mijn hoofdproject uiteindelijk haten en kom ik alsnog niet aan het leuke bijprojectje toe. Zomer 2018 is nog een enorm end weg, je kan best even een pauze nemen. Ik ga schrijven altijd een beetje haten als ik er teveel regeltjes aan stel, terwijl ik het juist mijn hobby wil houden, niet een taak.


    Quiet the mind, and the soul will speak.