Weggooiwashand schreef:
Oh. En ik kwam er achter waarom onze school, met slechte docenten, veel problemen, etc, toch van die hoge slagingspercentages had in de afgelopen jaren.
Het blijkt dus dat 44% minimaal 1x blijft zitten. Waarvan bijna allemaal in de vierde.
Ik vond het al zo raar dat ze een hele extra klas meer in de vierde hebben. En toen bleven ook nog eens echt 30 mensen zitten uit mn klas in de 4e. Helaas benoemen ze dit nooit bij de beoordelingen (':
Oh, man, dat herken ik heel erg. Ik heb op zich een best redelijke school, maar naast de examenvoorbereiding hebben we ook nog een boel andere stof (voor zelfontwikkeling en dat soort shit, lekker vrijeschools), waardoor heel veel mensen uiteindelijk een beetje in tijdnood komen, achter komen te lopen en toch zakken in hun cijfers. Daarom blijft echt meestal een kwart zitten in de vijfde (havo en vwo duren bij mijn school allebei zes jaar), omdat ze niemand met slechte cijfers het examenjaar in willen sturen, want dat heeft dan weer invloed op de slagingspercentages. Echt heel typisch.
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.