• Nu ik wat met make-up doe (lees regelmatig masacara en lipstick op mijn gezicht smeer), leek het mij ook wel leuk om aan de gang te gaan met oogschaduw. Nu heb ik al wel oogschaduw, maar nog geen kwasten om het aan te brengen.

    Nu heb ik al wel rondgeneusd op het internet, maar er zijn zoveel keuze's en ik wil kwasten die ook geschikt zijn voor beginners. Want in mijn ogen ben ik nog een beginner en ik hoef nog geen moeilijke ooglooks te maken van mezelf (grotere kans op mislukking). Daarnaast heb ik ook gehoord dat je kwasten ook voor iets anders kan gebruiken, dus bijvoorbeeld een kwast die is gemaakt om je oogschaduw mee te blenden ook kan gebruiken om je oogschaduw aan te brengen.

    Het mogen wat mij betreft zowel losse kwasten als kwasten zijn die als setje worden verkocht. Maar omdat ik net begin wil ik er zo rond de €30 voor neer tellen.

    Dus wie gebruikt er oogschaduwkwasten en heeft een aanrader?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik dacht altijd dat bij alle paletten zo'n sponsapplicator zat, weer wat geleerd.

    Kan je die ook in een winkel kopen of kan ze alleen online bestellen?


    Nee gelukkig niet! Haha! Dat is enkel bij de best goedkope palletten geloof ik.
    Ik weet niet hoe het in NL is, maar in België zijn er winkels van NYX (:


    soul made of stardust and chaos.

    Ik heb kwastjes van de kruidvat, een normale en een crease kwast, maar ik gebruik die normale eigenlijk voor aanbrengen, crease, én blenden.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik vind de Primark kwasten ook prima. Ik heb een iets dikkere voor oogschaduw, want ik gebruik oogschaduw niet vaak.
    De blush kwasten gebruik ik wel vaak, en ze zijn nog steeds goed.

    [ bericht aangepast op 21 april 2017 - 13:26 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    -

    [ bericht aangepast op 21 april 2017 - 13:39 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik heb zelf laatst zo'n hele set gekocht met allerlei kwasten van Boozyshop , de hele set was iets meer dan 30eu en er zitten ook oogschaduwkwasten in en ik kan niet meer zeggen dan dat ik het geweldig vind.


    Firm believer of all that is magic

    Ik heb geen idee welke kwasten ik gebruik, volgens mij van Essence, maar ik gebruik niet zo vaak oogschaduw. Ben vooral te lui om dat op te doen en alles dan netjes te moeten maken met eyeliner en fatsoenlijk oogpotlood.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @Kroliki

    Goed om te weten.

    @DNCE

    Ik zal het onthouden en als het goed is, ga ik zondag weer naar een etos dus dan kan ik daar even kijken.

    @Easter

    Regelmatig kijk ik video's van beautyblogger/youtubers die enig verstand hebben van make-up. Die doen ook meestal eerst oogschaduwbasis op. Bedankt voor de tip! Maar met andere dingen heb ik al gemerkt dat het vaak makkelijk lijkt als iemand anders het doet en als je het zelf gaat doen, het een stuk moeilijker is. Mocht het niet lukken dan stuur ik je wel een gb.


    Physics is awesome

    iwatobi schreef:
    (...)

    Nee gelukkig niet! Haha! Dat is enkel bij de best goedkope palletten geloof ik.
    Ik weet niet hoe het in NL is, maar in België zijn er winkels van NYX (:


    Snap ook niet helemaal hoe je met zo'n sponsapplicator een ooglook kan maken, misschien zijn ze daar ook wel niet voor bedoelt.

    Volgens mij zit er een vestiging van Nyx bij mij in de buurt, hoewel die er nog niet lang zit. Of ik ben er gewoon iedere keer langs gelopen, dat kan ook.


    Physics is awesome

    Junns schreef:
    Ik heb kwastjes van de kruidvat, een normale en een crease kwast, maar ik gebruik die normale eigenlijk voor aanbrengen, crease, én blenden.


    Vandaag bij de Kruidvat geweest, heb ze niet kunnen vinden. Morgen ga ik naar de stad en misschien hebben ze de kwast daar wel.


    Physics is awesome

    Rowling schreef:
    Ik vind de Primark kwasten ook prima. Ik heb een iets dikkere voor oogschaduw, want ik gebruik oogschaduw niet vaak.
    De blush kwasten gebruik ik wel vaak, en ze zijn nog steeds goed.


    Dat had ik niet verwacht. Bedankt voor de tip.


    Physics is awesome

    Tuena schreef:
    Ik heb zelf laatst zo'n hele set gekocht met allerlei kwasten van Boozyshop , de hele set was iets meer dan 30eu en er zitten ook oogschaduwkwasten in en ik kan niet meer zeggen dan dat ik het geweldig vind.


    Fijn dat de kwastenset zo bevallen is.

    Je weet niet heel toevallig meer hoe die set heette? Welke kwasten zitten er nog meer in?


    Physics is awesome

    Catmint schreef:
    Ik heb geen idee welke kwasten ik gebruik, volgens mij van Essence, maar ik gebruik niet zo vaak oogschaduw. Ben vooral te lui om dat op te doen en alles dan netjes te moeten maken met eyeliner en fatsoenlijk oogpotlood.


    Je hoeft niet per se eyeliner en oogpotlood op te doen als je oogshcaduw op doet.

    Werken die kwasten die je hebt wel goed?

    Met eyeliner moet ik nog heel vaak oefenen, ben ik bang.


    Physics is awesome

    Ik heb een paar van de Hema, die zijn echt super zacht en naar mijn mening makkelijk mee te werken. Maar ik maak ook nooit super ingewikkelde ooglooks haha. Ik gebruik hooguit 3 kleuren dus ik gebruik 2 kwasten voor de kleuren en 1 kwast om mee te blenden (die is dan weer niet super zacht maar oke)

    http://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/make-up/oogschaduw/oogschaduw-kwast-(11200911)?color=zwart (gebruik ik om te blenden)
    http://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/make-up/make-up-accessoires/kwasten/oogschaduwpenseel-(11200958)?color=wit (heb ik twee van, ééntje voor een lichte basiskleur en de andere om een donkere oogschaduw te gebruiken)

    Maar ik vind deze ook erg fijn (het bovenste deel, het onderste deel is misschien handig voor wenkbrauwen of langs de wimperrand maar die gebruik ik nooit)
    http://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/make-up/make-up-accessoires/kwasten/oogschaduwpenseel-(11200959)?color=wit


    Go ahead and leave me paralyzed.

    Die kwasten zien er wel bekend uit. (Misschien heb ik iets te vaak en te lang gekeken bij de Hema naar make-up kwasten)

    Schuine kwasten zie ik de meeste youtubers (Beautygloss etc) gebruiken voor hun wenkbrauwen. Misschien ook wel geschikt voor onder het oog om een lijntje te trekken.


    Physics is awesome

    I'd help, maar ik zie er eerder uit als Nic Cage die stift rond zijn ogen doet wanneer ik ooit eye-liner op probeer te doen. Veel succes met zoeken though!

    [ bericht aangepast op 22 april 2017 - 21:54 ]


    Tijd voor koffie.