McMiller schreef:
Hallo allemaal. Ik kom hier voor wat advies.
Mijn vriend en ik zijn allebei klaar om seks te hebben, maar mijn lichaam niet bepaald.
Als hij me vingert (hij doet het heel rustig aan), doet dat zo ontzettend veel pijn. Ik probeer mijn lichaam wel te ontspannen, maar ik weet niet zo goed hoe.
Ik had voorgesteld om de volgende keer glijmiddel te gebruiken, maar ik weet niet of het veel verschil gaat uitmaken met de pijn (ik ben nou eenmaal nog maagd).
Ik vraag dus om advies wat betreft het ontspannen van je lichaam.
Hoi. (:
Oh, dat is lastig zeg. Allereerst lijkt het me slim als je het eerst bij jezelf probeert? Doet het dan evenveel zeer? Als je namelijk
altijd moeite en pijn hebt (dus ook met tampons), dan kan het zijn dat je vaginisme hebt. Dit is een aandoening waardoor je enorm strak bent, zeg maar. Het is in dit geval slim om even je dokter een bezoekje te brengen.
Verder zou ik gewoon kijken hoever je zelf komt, als je thuis bent en ontspannen. Als dat lukt, kun je proberen dat gevoel ook op te roepen als je bij hem bent. Glijmiddel is in principe een goed idee, maar ik zou het wel beschouwen als een
last resort, op dit moment. Als je iets enorm vies gaat eten, kun je je neus dichtknijpen en door de pijn heen eten, maar je kunt ook eerst proberen het met wat kruiden wat beter te maken. Oké, een beetje een rare metafoor, maar glijmiddel is geen oplossing voor het diepere probleem hier. No shame natuurlijk, maar ik raad je aan om eerst verder te kijken. Veel succes!
Tijd voor koffie.