naam: Ava
leeftijd: Tussen de 14 en 16 in, aan te passen op wat er goed is voor je story, maar het liefste 15. Aevy is jarig op 12 juni en hiermee Tweelingen.
story naam: Aevy Thalia Allison Child (Deze lijkt heel erg op mijn echte naam, vandaar)
Aevy | De leven gevende
Thalia | Bloeiend
Allison | Nobel, vriendelijk
Child | Kind
Aevy vindt al haar namen wel mooi en zou het ook niet willen veranderen. Door haar goede vriendinnen wordt ze Bouncing Ball genoemd, gezien die de "stuiter" kant van haar kennen, en misschien ook weten dat de hoofdpersoon van één van haar verhalen zo heet.
karakter:
–– Slim
–– Fantasierijk
–– Creatief
–– Rechtvaardig
–– Voelt anderen goed aan
–– Dapper
–– Filosofisch
–– Ambitieus
|
–– Faalangstig
–– Klunzig
–– Doet enkel iets als ze er zin in heeft
–– Bluft tamelijk veel
–– Gevoelig
–– Sarcastisch
–– Onzeker
–– Scherpe tong
|
Aevy is een goed voorbeeld van een tiener: Nog heel erg aan het zoeken naar wie ze is, kan heel optimistisch zijn maar ook erg pessimistisch, faalangstig en wat onzeker. Ze is, als je haar voor het eerst ziet, nogal verlegen, al is ze dit niet als ze zich op haar gemak voelt. Ze is over zichzelf nogal negatief, en weet precies wat ze verkeerd heeft gedaan zonder dat iemand het haar hoeft te vertellen. Positieve dingen over zichzelf bedenken vindt ze moeilijker, zonder veel logica daar achter. Ze wil gewoon niet arrogant overkomen en vindt het dan ook flauw van zichzelf als ze zichzelf hoger dan een ander plaats, al heeft ze op die momenten meestal wel gelijk. Maar er is naast dat onzekere, faalangstige meisje ook een wat drukkere versie van Aevy, al komt dat voornamelijk naar voren als ze het gevoel heeft dat degene die tegenover haar staat, haar niet vreemd gaat vinden - of in elk geval zouden accepteren dat dat zo is. Heel soms ook als ze weet dat de kans dat ze deze personen toch nooit meer tegen gaat komen. Ze is erg filosofisch en kan best grappige opmerkingen maken, soms zijn deze eigenlijk best gemeen, al zou ze het niet opzettelijk zeggen om je pijn te doen, alleen als grapje. Vaak komt er bij dit ook een flinke dosis sarcasme en zelfspot, waarvan de helft soms iets gemeender is dan ze laat merken. Aevy kan erg hyper worden en weet je meestal wel op te vrolijken met haar vreemde fantasieën, ze voelt ook goed aan of je kan hebben wat ze zegt, of haar hulp überhaupt nodig hebt. Hierdoor heeft ze ook nogal een hekel aan mensen die aandacht proberen te krijgen met zielig doen, of zelfs zeggen dat ze depressief zijn, als ze dit helemaal niet zijn, gezien Aevy genoeg mensen heeft meegemaakt die wel echt depressief zijn (geweest). Aevy zal toch beleefd proberen te blijven en het netjes op te lossen, al kan ze haar mening, als ze echt genoeg van je heeft, zonder op of omwegen over je uitspuwen als een soort aanval. Meestal blijft degene tegenover haar dan ook wel stil, want meestal heeft ze wel een punt.
hobby's: Tekenen, schrijven, lezen, muziek maken (voornamelijk zingen), slapen, praten met vrienden
val je op jongens of meisjes? Allebei.
Wat doe je als je verliefd bent/wordt? Honestly, heb ik geen helder idee, gezien het bij mij nooit verder is gegaan dan een crush. Maar ik vermoed dat ik heel erg in de war zou raken, proberen diegene te ontwijken, en tegelijk steeds stiekem opzoeken. Oftewel, ik zou mezelf constant tegenspreken en heel nerveus worden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo bezig ben met liefde, gezien ik best wat vrienden heb gehad die er een onnodig drama van maakten, of bij wie het juist zo succesvol ging dat ik iets van "laat dan ook maar" heb gekregen.
Hoe ga je om met andere? Tegen de meeste mensen ben ik redelijk stil. Als de groep met mensen niet zo groot is, kan ik echter een clown worden en iedereen proberen te helpen als ik er zin in heb. Ik kan, als ik het ergens niet mee eens ben, plots een discussie binnenvallen, dit gebeurt niet heel vaak.
Wil je een leerling of een docent zijn? Leerling
In welke afdeling zit je? Slytherin, volgens Pottermore, al zou mijn tweede keuze Gryffindor zijn geweest.
Leukste vak? Verweer tegen de zwarte kunsten. Op een gewone school alles wat met talen en literatuur te maken heeft.
Stomste vak? Voorspellend rekenen, of gewoon alles waar je voor moet rekenen of het niet gevoelsmatig kan. (Toverdranken zal hier waarschijnlijk ook bij horen)
Foto van jezelf
- Aevy is voor een meisje redelijk lang, maar niet opvallend lang
- Aevy draagt echt hele vreemde dingen, Luna Lovegood alike, twee verschillende kleuren schoenen, zelf bekladde shirts of panties met gaten. Vreemde haarbanden of kettingen, en al zal je daar weinig van zien vanwege het uniform, is het misschien goed om te weten.
Likes Rood, blauw, regen, vanille, sterren, laat op blijven, verhalen, uitslapen, dromen, zwemmen, water, katten, lavendel, inkt, schrijven, literatuur, dingen snappen, schaken, vrienden, filosofie, lezen, chocola, hoogtes, overal op tekenen
Dislikes Paars, hitte, plakjes kaas, opstaan, tijdsdruk, honden, sport, gekieteld worden, horrorfilms, pleisters, avocado, eenzaamheid, genegeerd worden, verveling, dingen die niet meteen lukken, dramaqueens/kings, boybands, jongens die stoer doen (al moet ze er vaak wel om lachen), verliezen
Heb je een huisdier? Ja, een
grijze kat genaamd Don. Ik durf het beest wel op te tillen, maar wordt panisch als hij op mijn schoot gaat zitten.
Gaat jouw personage dood? Het mag van mij wel, maarrr het lijkt me leuk als ze wel blijft leven
[ bericht aangepast op 16 april 2017 - 14:18 ]
obsessive rage