• Yoo peeps,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die niet te zwaar en te duur is (lees: max 600), maar wel voldoende kracht heeft voor een beetje casual gaming (niet de nieuwste spellen). Heeft iemand tips? En welke laptop hebben jullie, en waarom ben je er zo tevreden mee?

    Toedels and thanks!


    The truth is out there.

    Hmm. Ik zou het zo niet weten. Misschien de reclameboekjes in de gaten houden? Mijn laptop is een Refur... dinges geen idee hoe je het schrijft. Ik weet de online winkel niet meer. Maar hij kostte onder de 200 euro. En doet het prima.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Hmm. Ik zou het zo niet weten. Misschien de reclameboekjes in de gaten houden? Mijn laptop is een Refur... dinges geen idee hoe je het schrijft. Ik weet de online winkel niet meer. Maar hij kostte onder de 200 euro. En doet het prima.


    Haha, ja dat eerste doe ik al, thanks. ;)


    The truth is out there.

    Ik heb werkelijk geen idee van hoe en wat, maar mijn pa heeft zijn laptops bij Coolblue weg. Klik hier voor aanbiedingen van momenteel, en snuffel anders even verder op de site? Ik heb verder geen flauw idee, maar succes met je zoektocht! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat voor spellen speel je o.a? Dan kan ik even voor je kijken (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aloy schreef:
    Wat voor spellen speel je o.a? Dan kan ik even voor je kijken (:


    De spellen die nu uitkomen ga ik allemaal via m'n ps spelen. Gaat me vooral om dingen als dragon age 1 en 2. Mass effect 1-3, Alle saints row, skyrim. Ik wil ze redelijk soepel kunnen spelen (weinig lag) maar ik heb geen probleem met lage settings. (:


    The truth is out there.

    Gibbs schreef:
    Ik heb werkelijk geen idee van hoe en wat, maar mijn pa heeft zijn laptops bij Coolblue weg. Klik hier voor aanbiedingen van momenteel, en snuffel anders even verder op de site? Ik heb verder geen flauw idee, maar succes met je zoektocht! ^^


    Thanks, ga ff snuffelen. (:


    The truth is out there.

    Je kan in een winkel altijd even vragen aan een van de medewerkers. Hoewel bij Coolblue kan je volgens de reclame de laptop uitzoeken die bij jou past via de website. Dus dat kan je dan doen en dan kijken waar hij het goedkoopst is.

    Ik heb een 2 in 1 laptop nu, een acer en hij bevalt prima.


    Physics is awesome

    Ik vind een HP laptop met touchscreen heel fijn


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Asus en lenovo zijn goede laptopmerken. Van Acer, Dell, Sony en Samsung zou ik over het algemeen weg blijven, omdat die een stuk vaker kapot gaan, al is Acer hier de grootste boosdoener.
    Verder is het belangrijkste, als je op een laptop toch een beetje wil kunnen gamen, dat er een losse videokaart in zit. Meestal zijn deze van Nvidia, al heeft AMD er ook een.

    Als bij een laptop staat dat het "Intel integrated Graphics" of "Intel HD graphics" heeft, zijn ze niet al te geweldig om spellen op te spelen.

    www.tweakers.net is trouwens een goede website die de prijzen van alle webwinkels voor je vergelijkt, waar je reviews kan lezen, en waar gebruikelijk goed bij staat wat een laptop nou allemaal voor specs heeft. (:

    [ bericht aangepast op 17 maart 2017 - 21:40 ]

    Ignatius schreef:
    Asus en lenovo zijn goede laptopmerken. Van Acer, Dell, Sony en Samsung zou ik over het algemeen weg blijven, omdat die een stuk vaker kapot gaan, al is Acer hier de grootste boosdoener.
    Verder is het belangrijkste, als je op een laptop toch een beetje wil kunnen gamen, dat er een losse videokaart in zit. Meestal zijn deze van Nvidia, al heeft AMD er ook een.

    Als bij een laptop staat dat het "Intel integrated Graphics" of "Intel HD graphics" heeft, zijn ze niet al te geweldig om spellen op te spelen.

    www.tweakers.net is trouwens een goede website die de prijzen van alle webwinkels voor je vergelijkt, waar je reviews kan lezen, en waar gebruikelijk goed bij staat wat een laptop nou allemaal voor specs heeft. (:


    Niet eens over Samsung, ik heb mijn geweldige laptop al 4 jaar en hij is nog net zo snel en fijn als in het begin (alleen beginnen veelgebruikte letters te vervagen op het toetsenbord :/ ) maar over Acer ben ik t eens, die wij hadden had binnen een jaar het loodje gelegd...

    Ik zou eerst kijken bij bijv. Cool Blue of mediamarkt welke laptop binnen je budget past en goede recensies heeft, en dan bij Tweakers de specificaties/testresultaten bekijken


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik dacht dat het samsung was, maar ik kan Samsung nu idd niet in de statistieken vinden, dus misschien heb je gelijk en heb ik me gewoon vergist.
    HP gaat trouwens wél vaak kapot, en die had ik niet in mijn lijstje staan. Na 3 jaar is 25% van de HP laptops kapot, terwijl dit bijvoorbeeld "maar" 15% is voor Asus.

    Thanks bovenstaanden! Ik heb momenteel eentje op mijn to watch list: https://www.wehkamp.nl/elektronica/laptops/game-laptops/acer-aspire-e5-523-962z-15-6-inch-laptop/C26_6F4_F5C_899087/?MaatCode=0000&PI=0&PrI=0&Nrpp=22&Blocks=0&Ns=P&View=Grid&NavState=%2f_%2fN-5pck&IsSeg=0#extraInformatie

    Wel een acer maar ik lees vrijwel alleen positieve dingen. Over HP moet ik je overigens ongelijk geven. Ik heb 5,5 jaar heel veel plezier gehad van de mijne en pas in het laatste half jaar vertoont hij kuren, dat terwijl ik er veel op game en hem intensief gebruik (haha gamen op een HP het is mij gelukt hoor :'))


    The truth is out there.

    @Ignatius, ik had dus geen dedicated video kaart en ik ramde al die spellen er toch door heen, haha. Als je maar lang genoeg mod en je pc overhoop haalt met gekke manieren om meer snelheid te fixen. Al was het natuurlijk vrij laggy en de nieuwste stuff lukt sowieso niet. :')


    The truth is out there.

    Het kan zijn dat jouw laptop lekker lang meegaat, maar bij een onderzoek onder 30000 laptops blijkt toch echt dat HP, gemiddeld het vaakst kapot gaat. De één heeft nou eenmaal geluk met zijn laptop en de ander niet.
    En ja, het kan zonder dedicated videokaart, maar als je er toevallig onder je prijs een mét videokaart kan kopen, werkt dat natuurlijk beter. :p

    ik heb dus deze maar die is 'nooit meer leverbaar'. Wel jammer, want dit is zo'n fijne laptop! Heb er echt gewoon al 4 jaar lang plezier van en ik hoop dat ik er nog lang plezier van mag hebben :) vind het een erg aan te raden laptop, Samsung is qua laptops wel een goed merk (qua telefoons vind ik ze bagger, maarja). M'n zusje heeft er ook een tijdje minecraft op gespeeld, totdat ze zelf een computer had, en dat ging gewoon goed.

    Maar ik denk dat het verstandig is om gewoon even een medewerker in een fysieke winkel om advies te vragen en dan nog even rond te kijken of er goedkopere varianten zijn etc.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly