• Ook het paargedrag bij de 'gewone' wijngaardslak (Helix pomatia) is opmerkelijk. Parende dieren prikken elkaar met de liefdespijl, die zich in een blindeindigende zak aan de vagina bevindt. Deze klakachtige of chitineuze pijl kan bij sommige soorten een centimeter lang worden. Mogelijk dient dit structuurtje om deze slome dieren seksueel op te winden, maar deze hypothese is nooit experimenteel onderzocht.


    Al die tijd wist ik niet wat ik met mijn studie biologie wilde doen, maar ik heb mijn roeping gevonden jongens. Ik ga het seksleven van slakken onderzoeken!
    Grapje. Hoewel ik echt nog niet weet wat ik wil gaan doen, ga ik ook niet het seksleven van slakken onderzoeken, maar ik vond het grappig dat het zo in mijn cursus stond. Er stond ook net al dat sommige dieren zich ergens aan vasthechten, "zodat predators, golven en nieuwsgierige biologen het dier niet los kunnen krijgen". De schrijver van deze cursus knows what's up met die beesten, lol. Maar buiten dit vond ik het ook interessant om uitgebreid te leren over de levenscyclus van parasitaire wormen die vaak in onze darm voorkomen, en van onder naar boven in ons lichaam kruipen en er weer via de anus of via de huid uit kruipen. Jep.
    Dus, zijn jullie cursussen net zo vies interessant?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Thanks Manon, nu is mijn avond compleet. Bespaard toch weer een hoop opzoekwerk.(wbw)

    Mijn cursus gaat over de toeristische industrie, dus er staan geen vieze dingen in nee, maar ik vind hem oprecht interessant. Maar Toerisme is mijn passie, dus da's best logisch dan.(krul)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik voel de wormen nu ineens.

    Maar helaas helaas leer ik niet over seksende slakken, maar over dichtende dozen, met ideeën als "je zou kinderen niet moet slaan" of "taal is onwerkelijk".

    Veel plezier met de slakken!!
    Wil je nu seksuoloog worden??


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Dit heb ik altijd al willen weten! 🎉


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Perffect schreef:
    Ik voel de wormen nu ineens.