• Dit is een flinke lap tekst met twee ideeën voor de spotlight. Met deze ideeën blijven er een paar problemen waar ik zelf zo snel geen oplossing voor kan vinden, dus als mensen willen helpen met brainstormen zou dat geweldig zijn. (Y)


    Het is me de laatste tijd een paar keer opgevallen dat een user iets in de spotlight zet en dat twee dagen of langer op de eerste plek staat. Dan zet een andere user er iets in en nog geen half uur later staat er weer iets nieuws in. Een enkele spotlight kost als niet-GM ongeveer een euro en is best zonde van je credits/geld als je bijna meteen overschreven wordt. Heel fijn als je op de tweede of derde plek staat, maar users die vaak van pagina veranderen zien alleen de eerste plaats. Persoonlijk houd dit me tegen om nog gebruik te maken van de spotlight en ik weet van een paar andere users ook dat ze de spot daarom niet gebruiken.


    1: Om iedereen een meer gelijke kans te geven en meer uit hun geld te krijgen lijkt het me een goede toevoeging als de spotlight een timer krijgt, gezien de spotlight niet meer zo vaak als 'vroeger' gebruikt wordt. Ik weet niet wat allemaal te programmeren is, maar het leek me het handigste om een timer te doen die aanpast aan hoeveel mensen er in de wachtrij staan. Als er minder in de wachtrij staan kan de tijd langer, met meer wachtenden korter. Áls dit in te stellen is natuurlijk. Misschien kan een mod/admin* het aanpassen zodat het niet automatisch hoeft. Anders moet er overlegd worden over een tijd waar iedereen mee eens is/het beste is voor iedereen. Zelf zat ik te denken aan twee uren per spotlight. Wat als er na die twee uren geen nieuwe creatie in de wachtrij staat? Gaat de spot uit zodat er niets meer te zien is? Gaat de onderste persoon er weer in? Blijft de laatste persoon op de eerste plek staan? Ik heb geen idee, wat wil je dat er dan gebeurt?
    ^ Hiermee is er alleen het probleem dat er 's nachts ook mensen in de spotlight komen, die hebben er dan niet zoveel aan. Dus misschien moet de spot dan uit? Ik weet niet zo goed hoe dit opgelost kan worden.
    * Ja, dat is weer een extra taak, maar er kan ook een topic of alarmpagina gemaakt worden. Dan hoeft een user maar te zeggen (of op de alarmknop te klikken) dat er een grote wachtrij is en een mod die het ziet kan het aanpassen.


    2: Een ander idee was de tijd van de creatie in de spotlight plaatsen (op de spotlight pagina zelf/in de spotgeschiedenis), zodat anderen kunnen zien hoe lang de creatie er al in staat en daar rekening mee kunnen houden. Stel dat een creatie er net een half uur in staat, dan ziet de persoon die iets in de spotlight wil zetten dat en denkt dan hopelijk bij zichzelf dat het niet zo 'netjes' is om de user te overschrijven.


    Zeg liever niet alleen 'nee', maar leg ook uit waarom je het er niet mee eens bent. Mocht je op/aanmerkingen hebben, laat het dan zeker weten. Andere veranderingen aan de spotlight mogen ook. Denk gerust mee.

    2u vind ik persoonlijk wat weinig eigenlijk :') Maar anders zit je met het probleem van een heel lange wachtlijst, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Dat mijn creatie heel snel uit de spot kan gaan, houd me ook soms tegen om de spot te gebruiken, maar ik denk dat een timer van 2u echt te weinig is. Als je net 2 rustige uurtjes hebt, heb je bijna niets aan die spot. Misschien is het iets om de volgorde van de spotlight om het uur te veranderen of zo? Dan gaat het niet meer zozeer om iemand 'uit de eerste plek van de spotlight' te schoppen :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    MT. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik begrijp het wel. Het is ook wel eens dat iemand dat drie keer z'n creatie in de spotlight zet, nja dan heb je dus niks meer aan die van jou.

    Dit weerhoudt mij er ook van om credits te kopen / een spotlight te 'kopen'.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed wat er mis is met het huidige systeem? Zeker in combinatie met het punt dat je aandraagt; dat er nu minder gebruik van gemaakt wordt. Juist dat is toch interessant voor iemand die de spotlight wil gebruiken, want je kunt er dus vanuit gaan dat je zeker een lange tijd in de spotlight staat. Zelfs al kom op je op de derde of vierde plek terecht dan heeft dat nog genoeg nut, ik moet zelfs eerlijk zeggen dat die posities mij vaak meer opvallen omdat ik niet iedere pagina naar de spotlight kijk.

    Daarnaast vind ik ook, indien toch te veel mensen het systeem zo niet vinden werken, de oplossingen niet erg geschikt. Bij de eerste optie komen we met een wachtlijst te zitten en ik verwacht niet dat dat echt super goed gaat werken, zeker niet als de wachtlijst handmatig moet worden geopend en gesloten. (En stel dat jouw beurt net van 10 tot 12 's nachts is op een doordeweekse dag.. Daar ben je natuurlijk ook niet blij mee).

    De tweede optie spreekt mij ook niet heel erg aan, ik zie ook niet helemaal hoe dat moet gaan werken. Dan zou ik mij eerder aansluiten achter het idee om de spotlight zo nu en dan van volgorde te laten wisselen. Maar nee, ik zie niet genoeg problemen met het huidige systeem om deze opties echt te overwegen. Indien een meerderheid mijn mening niet deelt dat ik het her overweeg, maar vooralsnog spreekt het mij nog niet heel erg aan. :')

    [ bericht aangepast op 23 feb 2017 - 16:34 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Hmm. Ik snap je zeker, want met pech sta je er nog geen vijf minuten in. Maar met mazzel sta je er een dag en dat is toch ook wel weer je geld dubbel en dwars waard. Wat ik wel interessant zou vinden, is als er pas iets in de spotlight kan worden geplaatst na bijvoorbeeld een uur. Ik weet niet of dat was wat je bedoelde met een timer?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jemily schreef:
    MT. ^^


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Triumph schreef:
    Hmm. Ik snap je zeker, want met pech sta je er nog geen vijf minuten in. Maar met mazzel sta je er een dag en dat is toch ook wel weer je geld dubbel en dwars waard. Wat ik wel interessant zou vinden, is als er pas iets in de spotlight kan worden geplaatst na bijvoorbeeld een uur. Ik weet niet of dat was wat je bedoelde met een timer?

    Ja, dat bedoelde ik met timer. Dat de volgende in de wachtrij in de spot komt als de tijd van de laatste voorbij is.

    Sempre schreef:
    Om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed wat er mis is met het huidige systeem? Zeker in combinatie met het punt dat je aandraagt; dat er nu minder gebruik van gemaakt wordt. Juist dat is toch interessant voor iemand die de spotlight wil gebruiken, want je kunt er dus vanuit gaan dat je zeker een lange tijd in de spotlight staat. Zelfs al kom op je op de derde of vierde plek terecht dan heeft dat nog genoeg nut, ik moet zelfs eerlijk zeggen dat die posities mij vaak meer opvallen omdat ik niet iedere pagina naar de spotlight kijk.

    Daarnaast vind ik ook, indien toch te veel mensen het systeem zo niet vinden werken, de oplossingen niet erg geschikt. Bij de eerste optie komen we met een wachtlijst te zitten en ik verwacht niet dat dat echt super goed gaat werken, zeker niet als de wachtlijst handmatig moet worden geopend en gesloten. (En stel dat jouw beurt net van 10 tot 12 's nachts is op een doordeweekse dag.. Daar ben je natuurlijk ook niet blij mee).

    De tweede optie spreekt mij ook niet heel erg aan, ik zie ook niet helemaal hoe dat moet gaan werken. Dan zou ik mij eerder aansluiten achter het idee om de spotlight zo nu en dan van volgorde te laten wisselen. Maar nee, ik zie niet genoeg problemen met het huidige systeem om deze opties echt te overwegen. Indien een meerderheid mijn mening niet deelt dat ik het her overweeg, maar vooralsnog spreekt het mij nog niet heel erg aan. :')

    Het hele probleem is juist dat je soms nog geen half uur in de spot staat en je alweer van de eerste plek bent.

    De tweede optie zet gewoon de tijd naast het bericht in de geschiedenis dat het in de spotlight geplaatst is.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2017 - 16:46 ]

    Caracal schreef:
    (...)
    Het hele probleem is juist dat je soms nog geen half uur in de spot staat en je alweer van de eerste plek bent.

    De tweede optie zet gewoon de tijd naast het bericht in de geschiedenis dat het in de spotlight geplaatst is.


    Maar de spotlight is meer dan alleen de eerste plaats. Dat is wat ik een beetje probeer duidelijk te maken. Zolang je bij de eerste 5-6 berichten zit kom je echt wel vaak voorbij. Zeker als je je indenkt dat de spotlight op de eerste plaats niet vaker echt te zien is dan de tweede en derde plaats. En dan bedoel ik; ja het staat wel op de eerste plaats als je telkens van pagina wisselt. Maar als je echt zo snel wisselt klik je er ook niet op en zie je het hoogstens voorbij flitsen. Zo niet dan zie je minimaal de tweede en misschien zelfs derde plaats ook wel voorbij komen.

    Ik denk dat het lastig is een balans hier in te vinden. En ook met de tweede optie vraag ik mij af of dat wel werkt. Ik bedoel, jij kunt wel netjes wachten, maar iemand anders kan ook aan het wachten zijn en net iets eerder dan jou een spotlight kopen; ik kan mij voorstellen dat dat ook voor veel frustraties kan zorgen.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik snap je punt. Toen ik nog gebruik maakte van de spotlight was ik echt pissed als ik er na een minuut ofzo al op de tweede plek stond. Maar dat is gewoonweg pech hebben.
    Maar toch moet ik zeggen dat jouw ideeën niet zo handig en eerlijk zijn. Als mensen nu al twijfelen aan een creatie in het spotlight gooien, zullen ze met een wachtrij nog meer twijfels hebben. Het is soort van exciting om je creatie meteen in het spotlight te zien en dan meetellen hoeveel klikjes je krijgt. Bovendien: ieder heeft z'n favo tijd om iets in de spotlight te gooien. De mijne was om het te doen net voordat ik ga slapen en dan 's morgens kijken hoe het ging. Een wachtrij zal het voor mij echt verpesten en ik durf te wedden dat dit ook bij vele anderen het geval zal zijn.

    Een timer zal voor vele redenen niet werken. Nummer 1: wie wilt nou een euro betalen voor twee uurtjes? Niet ik. En wat doe je als het wachtrij leeg is? De creaties die net zijn geweest weer erin gooien? Is dat nou juist niet oneerlijk als er bijvoorbeeld bij de vierde keer al opeens weer een wachtrij is? Dan krijg je allemaal: waarom die en die wel nog een keertje gratis en ik niet?

    Nogmaals: ik snap het punt dat je wilt maken en bij het eerste blik lijken ze idd goede ideeën. Dat is totdat je er echt over gaat nadenken en gatjes erin ziet.


    -

    Poncho schreef:
    Ik snap je punt. Toen ik nog gebruik maakte van de spotlight was ik echt pissed als ik er na een minuut ofzo al op de tweede plek stond. Maar dat is gewoonweg pech hebben.
    Maar toch moet ik zeggen dat jouw ideeën niet zo handig en eerlijk zijn. Als mensen nu al twijfelen aan een creatie in het spotlight gooien, zullen ze met een wachtrij nog meer twijfels hebben. Het is soort van exciting om je creatie meteen in het spotlight te zien en dan meetellen hoeveel klikjes je krijgt. Bovendien: ieder heeft z'n favo tijd om iets in de spotlight te gooien. De mijne was om het te doen net voordat ik ga slapen en dan 's morgens kijken hoe het ging. Een wachtrij zal het voor mij echt verpesten en ik durf te wedden dat dit ook bij vele anderen het geval zal zijn.

    Een timer zal voor vele redenen niet werken. Nummer 1: wie wilt nou een euro betalen voor twee uurtjes? Niet ik. En wat doe je als het wachtrij leeg is? De creaties die net zijn geweest weer erin gooien? Is dat nou juist niet oneerlijk als er bijvoorbeeld bij de vierde keer al opeens weer een wachtrij is? Dan krijg je allemaal: waarom die en die wel nog een keertje gratis en ik niet?

    Nogmaals: ik snap het punt dat je wilt maken en bij het eerste blik lijken ze idd goede ideeën. Dat is totdat je er echt over gaat nadenken en gatjes erin ziet.

    Vandaar ook het 'help brainstormen' gedeelte. Ik weet dat deze ideeën niet perfect zijn. Vandaar ook dat het ideeën zijn, en ik vraag of anderen toevoegingen of andere dingen weten die de spotlight wel beter maken.

    Ik heb toch liever de 2 uur in de spotlight dan de kans dat ik er na 5 minuten alweer uit ben.

    Ik denk dat je met beide eigenlijk het probleem gewoon verlegd, maar niet kleiner maakt. Dus ik denk dat deze 2 zaken niet echt een/de oplossing zullen zijn.

    Maar als er nog andere ideeën zijn dit te tackelen: shoot! *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury