Caracal schreef:
(...)
Het antwoord van een feminist zou hierop toch altijd 'nee' zijn? Of begrijp ik feminisme nou verkeerd en gaat dat helemaal niet over gelijke rechten voor vrouwen én mannen?
Oh man, haha. Ja, het gaat over gelijke rechten, absoluut! Wel als het goed wordt gedaan, tenminste, maar veel mensen zijn desondanks nogal bang voor het woord feminist en er zijn daarnaast een hoop verschillende stromingen en verschillende meningen over hoe die gelijke rechten verkregen moeten worden. Wat ik hier vooral bedoelde was dat ja, natuurlijk ben ik heel erg voor zo goed mogelijk onderwijs voor meisjes en vind ik dat super belangrijk en ben ik keihard van mening dat daarin geïnvesteerd moet worden, maar zelfs dan betekent dat mijns inziens niet dat al het ontwikkelingsgeld voor onderwijs puur en alleen daarheen moet gaan, want dat is niet de juiste manier om het probleem van gebrek aan of gebrekkig onderwijs aan te pakken, ondanks de achterstand die meisjes wereldwijd gemiddeld hebben wat scholing betreft. Vandaar die "zelfs", mocht dat zijn geweest waar je op vastliep. Dat was om eerlijk te zijn niet zo diep doordacht dat het bedoeld was als reflectie op de kernwaarden van feminisme als stroming en iedereen die zich ooit een feminist heeft genoemd. Vooral over dat laatste kan ik sowieso echt geen definitieve uitspraken doen, want ik ben immers maar één mens, helaas.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan