Hwarang schreef:
(...)
Even wat informatie van een student die dit leert:
Klopt. Het is niet zo zeer dat het niet werk, maar efficiënter. De eerste maand zal de anticonceptie niet werken tegen de zwangerschap. Echter is wel bekend dat vrouwen ong. 3 maanden niet zwanger kunnen worden na de stop van anticonceptie (geen garantie!). Officieel mag er pas een beoordeling worden gedaan op de werking van anticonceptie op de menstruatie na 3 cycli (3 maanden). De eerste maand kan dus teleurstellend zijn voor sommige. Dit is uiteraard een hormoon behandeling en dat duurt even voordat het werkt op de hersenen (3-4 weken). Dus je tussen maand hoeft geen probleem te zijn voor de volgende menstruatie. Alleen de mogelijkheid bestaat op meer doorbloedingen en heviger bloedingen tijdens de eerst volgende menstruatie. Hope this helps (;
Ik wil je studie niet ondermijnen, maar de bijsluiter van mijn pil zegt iets totaal anders ("Als u
geneesmiddel start de eerste dag van uw cyclus (eerste dag van de menstruatie), bent u onmiddellijk beschermd tegen zwangerschap. U kunt ook starten op dag 2-5 van de cyclus, maar dan moet u de eerste 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken.)
Ik wil gerust geloven dat de eerste maand de kans groter is dat je toch zwanger wordt, maar als dat echt een heel grote kans zou zijn, lijkt het me niet dat ze gewoon gaan liegen in een bijsluiter? Of hangt dit misschien af van pil tot pil?
Mijn brein breint zoals het breint.