Ik denk het niet. Ik denk dat als kinderen goed worden ingelicht (de leuke en de minder leuke effecten ervan belicht) over drugs door scholen en ouders het gebruik ervan minder wordt. Ik denk dat als er totaal geen aandacht aan geschonken wordt kinderen juist nieuwsgierig er naar raken en gaan uitproberen omdat ze de effecten ervan niet weten. Met inlichting hebben ze wellicht de behoefte niet om te gaan uitproberen met drugs.
Begrijp je insteek helemaal en ben ergens wel mee eens... but.
Ik ben zelf in mijn jaren goed onderwezen over drugs (daarmee benoem ik ook wiet, alcoholische drankjes). Ik heb zelfs werkstukken/ spreekbeurten over moeten houden en yet... I know lot of people used them of my old classes en ik zou liegen als ik zou beweren dat ik daar geen in was. Ik denk dat drank en drugs meer te maken heeft met emotionele sfeer en hoe makkelijk aan je iets komt. Drank kom je makkelijk aan; ondanks de leeftijd 18+ is. Ook aan drugs kan je zo komen als je de plekken weet en vaak equals emoties, drugs of drank.
Het bespreekbaar maken heeft dus op dat punt geen nut. (sorry als je hier gevoelig voor bent, maar wil het toch aankaarten) iedereen weet dat jezelf snijden slecht voor je is. Toch doen mensen het. Ieder jaar zijn er weer vele slachtoffers hiervan, ondanks dat ze weten dat ze zichzelf aan het verminken zijn. Je moet (naar mijn mening) drugs dus hetzelfde zien. Je weet dat het slecht is. Je weet de consequenties (soms ook niet I don't judge) en toch gebruikt men het. Men is genijgd om naar dingen te grijpen die slecht voor ze zijn. Dus ook drugs en alcohol.
When I taste Tequila, Baby, I still see ya