• Ik heb net het resultaat gehad van mijn examen statistiek. We kregen (nog) geen punten, enkel of we geslaagd of niet geslaagd waren.
    Dit staat in een document met je rolnummer en erachter 'G' of 'NG'.

    Ik zelf ben 'NG', maar was eens nieuwsgierig naar de andere leerlingen hun resultaten.
    Wat blijkt, 325 van de 457 deelnemende studenten zijn niet geslaagd, wat dus zo'n 71% is.

    Kom op, ziet de prof zelf niet in dat dit niet bepaald normale cijfers zijn? Ik vind het aan de andere kant ook lachwekkend want dit toont maar weer eens aan hoe de universiteit van Antwerpen te werk gaat ...


    soul made of stardust and chaos.

    Haha, dat is gewoon statistiek. Het grootste buisvak allertijden. Ik ben blij dat ik er vanaf ben!

    Veel succes wel (:


    Mhm?

    MabeI schreef:
    Haha, dat is gewoon statistiek. Het grootste buisvak allertijden. Ik ben blij dat ik er vanaf ben!

    Veel succes wel (:


    Wel, dat heb ik al zo vaak gehoord ondertussen :'). Ik heb zo het gevoel dat onze prof haast wilt dat het een buisvak is, met zijn vage uitleg.

    Dankje, ik hoop het nog op te kunnen halen in de tweede trimester, aangezien dat deel me meer ligt hahaha c:


    soul made of stardust and chaos.

    Aah, statistiek. De eerste keer had ik een 7/20 denk ik, en tijdens de herexamens had ik een 13/20, sooo. Maar ik heb het ook wel zelf gedaan. We hadden dat van 16u-18u in de namiddag. Excuseer he, maar dan kan ik echt niet meer opletten. Ik raad je aan om gewoon zoveel mogelijk oefeningen te maken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Aah, statistiek. De eerste keer had ik een 7/20 denk ik, en tijdens de herexamens had ik een 13/20, sooo. Maar ik heb het ook wel zelf gedaan. We hadden dat van 16u-18u in de namiddag. Excuseer he, maar dan kan ik echt niet meer opletten. Ik raad je aan om gewoon zoveel mogelijk oefeningen te maken.


    Hopelijk komt het bij mij ook goed dan :')
    Ik had het in de ochtend van half 9 tot half 11, en ik moest er dus om 6u voor opstaan, ook niet bepaald ideaal hahahaha

    De werkcolleges hield ik altijd al wel goed bij, maar niet goed genoeg dus c:


    soul made of stardust and chaos.

    Statistiek is gewoon echt een hels vak. Letterlijk een van de belangrijkste reden dat ik nu een university drop out ben, hahaha. Maar het wordt over het algemeen echt heel slecht gemaakt, bij ons slaagde volgens mij 15 procent in een keer. :')


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Eerlijk gezegd, dat zijn normale cijfers. M'n professors waren vorig jaar trots dat ze een slaagpercentage hadden van 40-ish%, en dat dat heel goed was. Dat is gewoon de universiteit.


    Ex astris, sciencia

    Valtersen schreef:
    Statistiek is gewoon echt een hels vak. Letterlijk een van de belangrijkste reden dat ik nu een university drop out ben, hahaha. Maar het wordt over het algemeen echt heel slecht gemaakt, bij ons slaagde volgens mij 15 procent in een keer. :')


    Die conclusie heb ik ook al gemaakt, damnit hahaha. Heel begrijpelijk ook.
    Ja, en het helpt ook niet als je professor heel de tijd sarcastische opmerkingen maakt over hoe 'we hier toch met een hele hoop intellectuelen samen zitten'.
    Ach, one day hahahaha



    SergeantBarnes schreef:
    Eerlijk gezegd, dat zijn normale cijfers. M'n professors waren vorig jaar trots dat ze een slaagpercentage hadden van 40-ish%, en dat dat heel goed was. Dat is gewoon de universiteit.


    Het kan inderdaad best zijn, maar ik vind het eerlijk gezegd echt niet kunnen dat ze tevreden zijn met zulke cijfers, en er vervolgens bitter weinig aan doen. Als je al jaren zo'n slaagkansen hebt vind ik dat er toch iets heel ernstig aan de inhoud van het vak moet worden gedaan.

    Maar dat is de mening van een onbenullig studentje hahahaha


    soul made of stardust and chaos.

    Ah, dat is echt gewoon typisch statistiek! Soms geven ze bij zulke percentages nog punten bij bijvoorbeeld maar echt bij vakspecifieke dingen. Statistiek is gewoon het buisvak voor meerdere richtingen, dus dan doen ze dat helaas niet.
    Ze kunnen dat vak ook niet makkelijker maken denk ik, dat zijn gewoon de basisvaardigheden die je nodig hebt.
    Na statistiek volgt er ook meestal geen wiskundig vak meer tenzij statistiek II of zo.

    Veel succes in ieder geval, komt wel goed! Ik ken iemand die statistiek I wel 7 keer opnieuw gedaan heeft, dus moge het een troost wezen dat je het zeven keer kan proberen eventueel :p

    EDIT: je moet ook rekening houden met het feit dat op de Belgische universiteiten voor de meeste richtingen geen toelatingsproeven gedaan worden.
    Bij andere landen worden de slechten er dus van te voren al uitgefilterd, terwijl hier al degene die sowieso buizen omdat ze het niveau niet aankunnen van de opleiding er al bij zitten. Dan liggen je slaagkansen sowieso veel lager.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2017 - 12:42 ]


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Ah, dat is echt gewoon typisch statistiek! Soms geven ze bij zulke percentages nog punten bij bijvoorbeeld maar echt bij vakspecifieke dingen. Statistiek is gewoon het buisvak voor meerdere richtingen, dus dan doen ze dat helaas niet.
    Ze kunnen dat vak ook niet makkelijker maken denk ik, dat zijn gewoon de basisvaardigheden die je nodig hebt.
    Na statistiek volgt er ook meestal geen wiskundig vak meer tenzij statistiek II of zo.

    Veel succes in ieder geval, komt wel goed! Ik ken iemand die statistiek I wel 7 keer opnieuw gedaan heeft, dus moge het een troost wezen dat je het zeven keer kan proberen eventueel :p

    EDIT: je moet ook rekening houden met het feit dat op de Belgische universiteiten voor de meeste richtingen geen toelatingsproeven gedaan worden.
    Bij andere landen worden de slechten er dus van te voren al uitgefilterd, terwijl hier al degene die sowieso buizen omdat ze het niveau niet aankunnen van de opleiding er al bij zitten. Dan liggen je slaagkansen sowieso veel lager.



    Je hebt inderdaad een goed punt (:!

    Ik hoop het geen zeven keer opnieuw te moeten doen hahaha, maar ik zit toch al wel aan m'n tweede keer :')


    soul made of stardust and chaos.

    Pixielisje schreef:
    Ah, dat is echt gewoon typisch statistiek! Soms geven ze bij zulke percentages nog punten bij bijvoorbeeld maar echt bij vakspecifieke dingen. Statistiek is gewoon het buisvak voor meerdere richtingen, dus dan doen ze dat helaas niet.
    Ze kunnen dat vak ook niet makkelijker maken denk ik, dat zijn gewoon de basisvaardigheden die je nodig hebt.
    Na statistiek volgt er ook meestal geen wiskundig vak meer tenzij statistiek II of zo.

    Veel succes in ieder geval, komt wel goed! Ik ken iemand die statistiek I wel 7 keer opnieuw gedaan heeft, dus moge het een troost wezen dat je het zeven keer kan proberen eventueel :p


    EDIT: je moet ook rekening houden met het feit dat op de Belgische universiteiten voor de meeste richtingen geen toelatingsproeven gedaan worden.
    Bij andere landen worden de slechten er dus van te voren al uitgefilterd, terwijl hier al degene die sowieso buizen omdat ze het niveau niet aankunnen van de opleiding er al bij zitten. Dan liggen je slaagkansen sowieso veel lager.



    Met alle respect, dat geldt enkel voor het eerste jaar. De meesten die in het tweede jaar zitten zullen meestal gewoon hun studies afmaken.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2017 - 13:17 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    0uterspace schreef:
    (...)

    Je hebt inderdaad een goed punt (:!

    Ik hoop het geen zeven keer opnieuw te moeten doen hahaha, maar ik zit toch al wel aan m'n tweede keer :')

    Zeven kan nu toch niet meer? Je krijgt maximum vier examenkansen.


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    (...)
    Zeven kan nu toch niet meer? Je krijgt maximum vier examenkansen.


    Daar heb ik echt geen idee van hahaha


    soul made of stardust and chaos.

    Nuja, als ik het van één docent/hoogleraar/professor het verwacht, is het wel de docent Statistiek om 'statistiek' los te laten op de resultaten. Vorig jaar (toen ik nog op de universiteit zat), berekende ze altijd de foutmarge per vraag. Als bijvoorbeeld één vraag héél slecht was gemaakt, of er werd telkens overal hetzelfde foute antwoord gegeven, gingen ze naar die specifieke vraag kijken en kijken of er eventueel iets verkeerd is gegaan tijdens de uitleg of het voorbereiden.

    Wel vervelend trouwens! Ik herken het, ik heb vorig jaar mijn statistiek toen ook niet gehaald. Geluk is wel dat ik het nu weer heb (nieuwe opleiding, lager niveau) en ik snap al heel veel doordat ik het al eens heb gehad.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2017 - 14:20 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Wij hebben ook zo een vak dat iets van een 23% slaagkans heeft, en die docent was daar ook beretrots op. Ik vraag me af hoe gefrustreerd je moet zijn in je leven om dat op onschuldige studenten uit te werken. Er zijn namelijk masterstudenten bij ons die dat tweedejaarsvak nog steeds meenemen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    SergeantBarnes schreef:
    (...)
    Zeven kan nu toch niet meer? Je krijgt maximum vier examenkansen.


    Sommige vakken kun je meenemen naar een volgend jaar. Wij hadden bij een bepaald vak bijvoorbeeld alles bij elkaar 10 kansen. :') Ligt er heel erg aan hoe zwaar het telt voor je bindend studie advies en hoe goed je de rest dus doet.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted