• Hoi!

    ik ben nog maar net nieuw op dit forum dus vergeef me de akelige beginnersfouten, haha

    Mijn naam is Lau en ik ben opzoek naar een co-writer aangezien ik toch graag samen schrijf!
    Vroeger speelde ik vaak een 1 op 1 rpg, maar de andere persoon is niet meer actief de laatste tijd wat ik heel jammer vind :(
    Nu zoek ik iemand om samen mee te schrijven (rpg of echte lange stukken verhaal, we zien het wel samen!)

    Qua onderwerpen: Liefst niets fanfictie maar originele verhalen!
    - (griekse) mythologie --> vind ik persoonlijk het leukste om te doen omdat je er heel ruim mee kan gaan.
    - historisch
    - fantasy (echt vanalles!)
    - sci-fi
    - ......

    Omtrent jou:
    Ik ben zelf 18 jaar, wat wil zeggen dat ik dus verder studeer. Liefst zoek ik qua leeftijd iemand daarrond (dan kunnen we samen huilen omtrent de student life, hahaha). Mijn activiteitsmeter zal dus een beetje verschillen van moment tot moment naargelang schoolwerk, maar ik maak graag tijd om te schrijven dus ik ben zeker wel actief! Als jij eens minder actief bent door één of andere reden, dan begrijp ik dat ook echt zeker!
    Verder is het een pluspunt als je graag tekent bijvoorbeeld, maar zeker geen vereiste of zo :)

    Indien interesse graag een berichtje hieronder met welk thema je graag schrijft en met eventueel een stukje schrijftekst als voorproefje van je schrijfstijl!

    Met vriendelijke groeten!
    Laura


    A to the Z

    Hoii! Mythologie lijkt me wel vet!

    Ik zit nu te eten in de trein dus de rest vul ik zo aan!

    Edit:

    Ik ben 18 jaar en doe nu de studie Nederlands. Ik heb examen gedaan in Latijn, dus weet daar de meeste verhalen van, maar ook twee jaar Grieks gehad (even terug haha) dus het een en het ander daarvan ook.
    Ik tekende vroeger veel en graag, en nu meer als ik ideeën heb van huizen (plattegrond) of hoe iets specifieks eruit moet zien en wat ik wil onthouden.

    Ik schrijf met name romantiek en drama, maar ik kan me sowieso een beetje aanpassen aan de dingen die jij wil.

    Ik post straks wat schrijfsels!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 16:21 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Het lijkt mij wel leuk!
    Onderwerpen: Griekse mythologie vind ik echt geweldig. Ik heb het niet zo op historisch, het gaat snel fout, laten we het daarbij houden. Fantasy is wat ik het meeste schrijf. Sci-fi heb ik nog nooit geschreven.

    Omtrent mij:
    Ik ben Mare, 13 jaar. Ik zit op het gymnasium. Ik teken ontzettend graag en, wat ik van anderen hoor, is dat ik er erg goed in ben.

    Mijn schrijfstijl:


    Ik deinsde achteruit, mijn zwaard hield ik angstvallig voor mij. Wijzend met mijn zwaard kon ik uitbrengen: 'Wat, wat wil je?' Mijn stem sloeg over toen ik de vraag herhaalde. Helemaal alleen in een bos, bedreigd door een beest met vlijmscherpe klauwen. Dat kon ik niemand aanraden. Het was naïef om te denken dat er geen gevaar was. En, behalve dat ik alleen ging, had ik niet eens de goden aanbeden. Toen ik erover nadacht, had ik zelfs Dionysus beledigd. Dionysus was de god van de wijn. Moest dat beest wat voor me stond dan niet dronken zijn? Dit alles dacht ik in enkele seconden. Veel meer tijd was er ook niet. Het beest begon te grommen en mijn instinct nam het over. Ik sloeg op de poot van het beest. Jankend zwalkte het weg. 'Dus toch dronken!'
          Aangekomen bij mijn dorp waren de mensen erg ongerust.
          'Heb je iets gezien? We hoorden een beest!'
          'O! Je bent terecht! We zaten allemaal zo in de stress. We dachten dat je met je zusje meeging, maar die bleek in haar kamer te zitten.' Mijn moeder omhelsde me stevig. Toen ik het wel weer genoeg vond, ging ik mijn vader zoeken. Hij zat zijn wapenrusting te poetsen.
          'Pa, ik ging dus alleen het bos in en,'
          'Dat was nogal dom van je,' hij keek niet op en ging verder met het schoonwrijven.
          'Ja, dat weet ik, maar ik kwam een heel groot beest tegen. Het beest was dronken!'
    Hij stopte met poetsen en keek me doordringend aan. 'Dronken? Meen je dat echt?'
          'Ja. Ik sloeg hem op zijn poot en hij zwalkte weg.'
          'Dus toch! Er ging een legende...'


    Ik heb dit net geschreven. Het is dus niet al ergens te vinden. Eigenlijk vind ik dit wel een leuk idee voor een verhaal... Misschien doe ik er nog wat mee!

    Mocht je nog iets over mij willen weten, vraag!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 15:53 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik denk dat jij en ik wel overeen zullen komen, Perffect!
    Ik heb zelf geen Grieks gehad maar heb ook examen gedaan in Latijnse (ik doe dat nu ook verder qua hogere studies samen met geschiedenis).
    Stuur je me anders straks een pbtje met je schrijfsels? Dan stuur ik er ook wat door. Hoeft niet lang te zijn hoor, mag iets bestaands zijn :p

    @Mare: je klinkt supertof en ik vind je schrijfstijl ook heel leuk, maar onze leeftijden liggen denk ik een beetje te ver uit elkaar. Ik denk dat jij veel meer tijd zal hebben dan mij en dan vind ik het jammer om je steeds te moeten laten wachten enzo. Toch heel bedankt voor het enthousiasme! :) en veel plezier nog met schrijven! (Dat stukje was leuk trouwens, ik volg zeker als je er verder nog iets mee doet!)


    A to the Z

    Ja, dat snap ik! En jij bedankt dat je mij op een verhaal idee hebt gebracht!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.