• Oké, dit gaat vreemd klinken en ik kan het niet goed uitleggen. Maar here goes:
    Ik heb een verschijnsel waar ik niks over kan vinden op internet, mijn ouders weten er ook niks over. Maar zo zit het: Het komt af en toe op de meest random momenten, tijdens het eten, tijdens het sporten, tijdens het rustig liggen. Wat er precies gebeurt, is dat alles opeens heel hectisch gaat en ik weet niet waarom. Ik of iemand anders kan nog zo rustig iets doen, het voelt ontzettend hectisch. Alsof het allemaal heel snel gaat en iemand tijdens mijn handelingen op een fast-forward button drukt. Alles wat ik doe voelt zo hectisch, alle bewegingen zijn hectisch, alle geluiden (ook normale geluiden zoals het branden van een lamp, het ruisen van de verwarming, het kabbelen van een rustgevend beekje) klinken alsof ze zo ontzettend snel gaan. Als ik iets lees (zegmaar voorlezen met je gedachten als je weet wat ik bedoel) of gewoon denk gaan mijn gedachten ook vliegensvlug door mijn hoofd ookal denk ik misschien wel rustig. De gedachtenstem in mijn hoofd schreeuwt alles wat je normaal op normaal volume denkt. Soms harder, soms zachter. Ik hoor steeds irritant geruis op de achtergrond wat ook hectisch klinkt, al is het normaal geruis. En als het 'hectische' gedoe voorbij is hoor ik een gepiep in mijn oor een paar seconden lang en dan is het weer zo alsof er niets gebeurd is.
    Als ik dit heb, kan ik er niks tegen doen. Niets helpt echt zover ik weet en heb uitgeprobeerd. Verder moet je weten dat ik dit wel eens 2 keer op een dag heb, maar meestal gebeurt dit als ik koorts heb. Iedereen heeft wel zo zijn koortskwaaltjes en bij mij is dit één daarvan. Ik heb het tot nu toe altijd alleen maar gehad toen ik koorts had. Dus ik ben nu net een paar dagen beter van 5 dagen lang koorts (dus in die periode had ik zo'n hectische aanval wel eens) en vandaag kreeg ik het weer. Ik had het toen ik dit topic begon te typen en het duurde ongeveer 5 tot 10 minuten tot het wegging. Ik heb niet gemeten, maar ik weet vrijwel zeker dat ik geen koorts meer heb.

    Ik vind het ontzettend lastig uit te leggen, vandaar dat ik dit nog nooit met een dokter besproken heb. Maar misschien herkennen jullie zo'n soort gevoel of weten jullie wat dit zou kunnen zijn?


    Always remember; you're stronger than you seem,,braver than you believe and smarter than you think.

    Het doet me het meeste denken aan mijn paniekaanvallen, maar die krijg je ook zonder koorts of iets in die aard. Misschien is het toch beter om naar de dokter te gaan, de beschrijving die je geeft vind ik begrijpelijk dus dat zal de dokter ook vinden (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien