• Onze blondharige aardappel-president heeft nog maar weer eens een reden gegeven om hem de slechte president tot nog toe te kronen (naar mijn mening). Hij heeft namelijk ervoor gezorgd dat hulporganisaties alleen nog maar geld krijgen als ze GEEN abortussen uitvoeren en abortus niet promoten. Dit betekent dat het die organisaties ongelooflijk moeilijk wordt gemaakt om vrouwen te helpen aborteren.
    Vrouwen die dus nu een ongewenste zwangerschap hebben, zullen het veel moeilijker hebben om hulp te vinden en zo dus meer grijpen naar illegale, onveilige abortussen, die vaak zware gevolgen hebben.
    Seriously. Ik word hier zó kwaad van.

    Bron 1
    Eén dag na de 44e verjaardag van Roe vs. Wade (en in de eerste week van zijn presidentschap) heeft Trump de Global Gab Rule opnieuw ingevoerd. Onderdeel van Roe vs. Wade was dat dit werd afgeschaft. De Global Gab Rule zorgt ervoor dat alle internationale hulporganisaties die vrouwen begeleiden bij gezondheidszorg in het buitenland geen geld meer ontvangen. Deze regel werd door Reagan en Bill Clinton afgeschaft, door George W. Bush weer ingevoerd, vervolgens door Obama weer afgeschaft en nu dus door Trump weer ingevoerd. Hulporganisaties krijgen vanaf nu alleen geld als ze geen abortus uitvoeren in het buitenland en de ingreep ook niet promoten.

    bron 2
    bron 3

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 10:47 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Firgun schreef:
    (...)

    Ik zou zelf ook nooit abortus laten plegen tenzij ik de redenen ervoor sterk genoeg vind (verkrachting, weten dat het kijk zware afwijkingen gaat hebben of weten dat er geen enkele manier is waarop ik het kind een treffelijke toekomst kan bieden, bijvoorbeeld), maar als Trump z'n zin krijgt, is er geen enkele manier meer om abortus te laten plegen.
    Het verschil is ook dat de abortuswet in Amerika héél erg los is. In België, ik weet niet hoe het in Nederland zit, kun je maar abortus plegen tot en met de twaalfde week van de zwangerschap - uitzonderingen tot de vierentwintigste, maar in de V.S. kun je bij god op de achtste maand nog laten aborteren, wat echt heel, heel laat is. Ik snap dat mensen zit daar tegen verzetten, want persoonlijk vind ik dat ook vrij onethisch.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Firgun schreef:
    (...)

    Ik zou zelf ook nooit abortus laten plegen tenzij ik de redenen ervoor sterk genoeg vind (verkrachting, weten dat het kijk zware afwijkingen gaat hebben of weten dat er geen enkele manier is waarop ik het kind een treffelijke toekomst kan bieden, bijvoorbeeld), maar als Trump z'n zin krijgt, is er geen enkele manier meer om abortus te laten plegen.
    Het verschil is ook dat de abortuswet in Amerika héél erg los is. In België, ik weet niet hoe het in Nederland zit, kun je maar abortus plegen tot en met de twaalfde week van de zwangerschap - uitzonderingen tot de vierentwintigste, maar in de V.S. kun je bij god op de achtste maand nog laten aborteren, wat echt heel, heel laat is. Ik snap dat mensen zit daar tegen verzetten, want persoonlijk vind ik dat ook vrij onethisch.


    Je kunt in de VS echt niet in de achtste maand even besluiten om je kind te laten aborteren, hoor. Dat gebeurt, net zoals bij ons, alleen in de ergste gevallen. Een heel groot deel van de abortussen is daar binnen 12 weken in de zwangerschap.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Valtersen schreef:
    (...)

    Je kunt in de VS echt niet in de achtste maand even besluiten om je kind te laten aborteren, hoor. Dat gebeurt, net zoals bij ons, alleen in de ergste gevallen. Een heel groot deel van de abortussen is daar binnen 12 weken in de zwangerschap.


    Dan moet ik dat verkeerd begrepen hebben. 12 weken lijkt me echter niet, want er was overlaatst heel veel commotie rondom de staat Ohio die een twintig-wekenban, die als "onconstitutioneel", "totaal niet gematigd" en dergelijke bestempeld werd. Het lijkt me dus sterk dat het overgrote deel van de staten het op twaalf weken houdt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Misschien trouwens iets wat iedereen een beetje opvrolijkt, want het is echt superflauw.

    Link
    Why Donald Trump if you can Trump Donald? zag ik er bij staan en ik moest gewoon kijken.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen