Ook ik ga even na lange twijfel toch even hierop reageren.
Ten eerste; we gaan geen slechte, oude gewoontes oppakken, of zelfmoord plegen. Er zijn zoveel andere en gezonde manieren om met deze situatie om te gaan. Ik ben hier ook bloed serieus in, het zou alles nog erger maken. Ook wil ik zeggen, dit ligt niét aan jou. Ook al wist je het een tijdje, het is alsnog jouw schuld niet.
I ruined trust.. I ruined friendships.. I ruined myself in the process....
It's not true. It* ruined trust.. It* ruined friendships.. It* ruined myself in the process....
Je moet alle schuld niet op jezelf afschuiven, maar proberen in te zien dat jij het slachtoffer bent en hier niks maar dan ook maar niks aan kan doen.
En Anna heeft echt helemaal gelijk, je moet diegene al deze verdriet niet gunnen. Jij verdient beter.
Toch wil ik wel mijn excuses aanbieden, dit heeft zeker onze vriendschap ook wel verpest. Ik ben ook iemand die jou onbewust of bewust aan deze tijd herinnert. Toch wil ik je er aan herinneren dat je niet de enige bent die hier doorheen bent gegaan, en je had de meest hechte band met de desbetreffende persoon dat zeker, maar je kunt zeker met de mensen ( waaronder ik) die hier ook slachtoffer van waren mee praten. En ik weet dat je het haat om er zelf over te beginnen, maar doe het alsjeblieft toch en krop het niet op!
En het was niet alleen dat we 8 maanden voor de gek werden gehouden. Ik voelde me ook buitengesloten van groep, en ik baal gewoon dat ik hierdoor vrienden ben kwijtgeraakt en dat vriendschappen niet meer zijn zoals ze eerst waren. Bij mij is het geval ook anders, ik ben opgelucht dat ik van de persoon af ben, omdat ie andere personen tegen mij opstookte tegen mij met leugens. Bij jou ligt het gewoon anders, want jij had wel goede ervaringen met degene. En ik vind het daarom ook rot dat dit is gebeurd. Door dit topic komt alles toch wel weer even naar boven, dus ik heb het wel even van me af kunnen typen. Toch schrik ik wel even dat ik zomaar iemand kan zijn die jou er steeds aan herinnert, en ik wil gewoon dat je erover heen komt, ik wil daar geen last in zijn.
[ bericht aangepast op 12 jan 2017 - 15:24 ]
LaAt ZiEn WiE jE bENt