• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. :3 Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts


    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar


    all because i liked a girl

    Ik heb een plottwist bedacht, maar dan moet ik eigenlijk mijn verhaal wat aanpassen op bepaalde punten en nu weet ik dus niet wat ik moet doen meh ik denk dat alles gewoon zo ga laten, want ik heb al gemerkt dat als ik té impulsief schrijf ik meestal vast kom te zitten en ik vind dat ik deze keer echt een leuk verhaal heb...
    Maar langs de andere kant zou de plottwist misschien wel een meerwaarde kunnen zijn voor het verhaal.


    The soul needs autumn.

    Er ontbreekt bij mij af en toe echt inspiratie. Zoals februari, enkel 2 dagen kunnen schrijven D:
    Wat doen jullie als je in een schrijf dipje zit?

    WenseKronik schreef:
    Er ontbreekt bij mij af en toe echt inspiratie. Zoals februari, enkel 2 dagen kunnen schrijven D:
    Wat doen jullie als je in een schrijf dipje zit?

    Als het niet langer dan een maand duurt laat ik het gewoon gebeuren en schrijf ik even niet. Zodra het langer duurt dan een maand ga ik mezelf echt 'dwingen' te schrijven, of verzin ik nieuwe elementen die het spannender maken^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Yay, ik kan eindelijk mijn favoriete personage introduceren *O*
    Hoe zit het trouwens bij iedereen? Nog steeds goed aan de gang?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Noiz schreef:
    Yay, ik kan eindelijk mijn favoriete personage introduceren *O*
    Hoe zit het trouwens bij iedereen? Nog steeds goed aan de gang?


    Ik zat even vast, maar nu vlot het weer! Ik heb dit weekend denk ik een 2500 woorden geschreven yay!


    The soul needs autumn.

    Ik ben de Harry Potter boeken aan het herlezen en ik weet echt niet waarom (aangezien ik een totaal andere wereld en verhaallijn heb), maar ze geven me enorm veel inspiratie.
    Het lezen/kijken van interviews met JK Rowling helpt ook. De manier waarop ze over personages en haar wereld praat, geeft me altijd een boost om zelf te gaan schrijven en dan moet ik niet eens moeite doen om over scenes of dergelijke na te denken.

    Als iemand een beetje vast zit, is het misschien een tip om ook eens wat interviews van schrijvers/schrijfsters te lezen (zeker als het om iemand gaat van wie je de boeken kent).


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik ben de Harry Potter boeken aan het herlezen en ik weet echt niet waarom (aangezien ik een totaal andere wereld en verhaallijn heb), maar ze geven me enorm veel inspiratie.
    Het lezen/kijken van interviews met JK Rowling helpt ook. De manier waarop ze over personages en haar wereld praat, geeft me altijd een boost om zelf te gaan schrijven en dan moet ik niet eens moeite doen om over scenes of dergelijke na te denken.

    Als iemand een beetje vast zit, is het misschien een tip om ook eens wat interviews van schrijvers/schrijfsters te lezen (zeker als het om iemand gaat van wie je de boeken kent).


    Leuke tip! Ik merk dat als ik bepaalde muziek luister, filmmuziek meestal, dat ik makkelijker kan schrijven (:

    Het is hier wel een beetje dood de laatste tijd...
    Als er iemand een motivatie buddy ofzo nodig heeft, dan moet je het maar vragen.^^


    The soul needs autumn.

    Wat vinden jullie het leukste om te schrijven?
    Ik heb ontdekt dat ik eigenlijk dialogen schrijven super fijn vind.^^


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Ik zat even vast, maar nu vlot het weer! Ik heb dit weekend denk ik een 2500 woorden geschreven yay!


    Ik had hetzelfde, geen idee waar ik heen moest met mijn verhaal. Maar nu heb ik een paar dingen veranderd en heb ik er terug zin in dus jaaay ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het ging de afgelopen 1,5 maand zo bagger slecht met schrijven. Mijn moede had haar rug gebroken door een val en ik was er totaal niet mee bezig en ik vind mijn verhaallijn nu zo stom en bah


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Dus hoe gaat het met de meeste mensen?
    Btw wat vinden jullie van het werken met moodboards?

    WenseKronik schreef:
    Dus hoe gaat het met de meeste mensen?
    Btw wat vinden jullie van het werken met moodboards?


    Ik heb net geteld en ik zit over de helft qua woordenaantal dus jay :3 + ik heb wel een collectie met foto's op weheartit, maar voor de rest werk ik niet met moodboards. Jij?

    Ja dit is een stiekeme bump


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    WenseKronik schreef:
    Dus hoe gaat het met de meeste mensen?
    Btw wat vinden jullie van het werken met moodboards?


    Ik zit over de helft, dus dat is wel fijn.^^
    De laatste twee weken heb ik niets meer geschreven waardoor ik bijna door mijn voorraad heen ben jammer genoeg...

    Ik maak enkel gebruik van een wehaertit-pagina. ^^


    The soul needs autumn.

    Ik heb eindelijk een goede schrijfmotivatie gevonden. Ik wil al lang een blog maken over schrijven/lezen en als ik dit verhaal afrond, ga ik er eindelijk werk van maken aangezien ik me dan een waardige schrijfster kan noemen.^^


    The soul needs autumn.