• Op het middelbaar ben ik drie jaar lang goede vriendinnen geweest met R. R en ik waren op school altijd samen en spraken veel af en dat was altijd leuk. Ik dacht dit is een vriendschap voor altijd. Toen we naar het MBO gingen had ik het best moeilijk. Ik zou alleen in een onbekende klas komen en ik vond dat vrij eng gezien ik gepest ben geweest. Ik had gehoopt op de steun van R ondanks dat we in een andere klas zaten. IN de zomervakantie spraken we wekelijks af en toen begon school. We spraken nooit af en ze begroette mij niet eens meer op school.

    Voor mij was dit moeilijk omdat ik heb sowieso al niet erg veel vriendinnen en ik ging alleen naar een klas. Ik heb haar regelmatig een berichtje gestuurd om te vragen hoe het ging maar hoorde nooit meer wat terug.

    Nu 4 jaar later krijg ik via facebook ineens een berichtje dat ze laatst over haar oude vriendinnen zat te denken en ook aan mij dacht. Over die leuke tijd die we beleefd hadden enzovoort. Nu weet ik alleen gewoon echt niet waar ik goed aan doe. Ik heb een heel lastig jaar achter de rug waardoor ik nu echt weet wie mijn vriendinnen zijn. Aan de ene kant wil ik het graag omdat het echt gezellig was, maar aan de andere kant denk ik, tsja voor hoelang duurt dit dan weer. Tot ze mij niet nodig heeft.

    Wat zouden jullie doen in mijn geval. Ik heb nog niets terug gestuurd via facebook omdat ik het gewoon niet weet wat ik wil en moet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Bij de overgang van het vmbo naar het mbo verlies je altijd vrienden. Ik ben toen ook al mijn vrienden verloren. Maar het zegt zeker wel wat dat ze nu contact met je opneemt en iets zegt over de leuke tijden. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen en kijken of jullie weer net zo goede vrienden kunnen worden als toen. Er moet alleen iets meer moeite in gestoken worden, omdat je beide een heel ander leven hebt dan jullie op het vmbo hadden.

    Het gewoon eerlijk zeggen tegen die vriendin. Ik heb ook zo'n zulke moeilijke tijd gehad, waarin ik niet de hulp kreeg van een vriendin die ik juist wel wilde. Je hebt net de moeilijke tijd achter je rug. Wil je dan echt nog het opkroppen?
    Ik zou het gewoon zeggen dat je wel die gezelligheid mist en best eens wil afspreken, echter dat je haar niet meer zo goed ziet als eerst en wellicht niet meer zo vertrouwt.
    Je moet niet denken aan wat de ander wil op dit moment. Jij hebt contact gezocht met haar elke keer en ze reageerde niet.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2017 - 13:29 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Inderdaad, ik zou eerlijk zijn tegen haar. Ze heeft je in die tijd laten zitten en misschien heeft ze er nu spijt van maar jij hebt wel een moeilijke tijd alleen door gegaan. Je moet niet zomaar ineens terug best friends worden. Je moet om uitleg vragen. Dat is mijn mening lieverd


    When you spend so long trapped in darkness, you find that the darkness begins to stare back. - Sarah J Maas

    Ik zou haar allereerst vragen waarom ze al die tijd niks van zich heeft laten horen. En of je moet afspreken? Ik weet het niet. Dat kan je doen, maar het kan ook zijn dat zij op dit moment niemand heeft en dat ze daarom jou weer opzoekt. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar die kans is er wel.
    Uiteindelijk is het jouw keuze, maar ik zou eerst om uitleg vragen.

    Ik ben heel direct met dit soort dingen en ik zou gewoon niet met haar afspreken. Als ze met je had willen afspreken, had ze dat in die 4 jaar wel gedaan of had ze minstens terug gereageerd. Ik heb dit ook gehad en ik heb spijt gehad dat ik op sommige mensen heb gereageerd, omdat het daarna weer precies ging zoals het was.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Wel allemaal bedankt, ik heb wel flink wat gehad aan jullie reacties. Ik heb haar een berichtje terug gestuurd om te vragen hoe het ging met haar en wat zij nu doet. Ook heb ik gezegd dat ik sowieso niet kan afspreken momenteel omdat het veelste druk is. Daarnaast wil ik haar als ze hier op reageert wel gaan vragen waarom ze nu pas laat horen en aan de hand daarvan ga ik besluiten om wel of niet af te spreken.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan