• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 4 maart 2017 - 18:44 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb het gevoel dat ik deze opdracht zo hard ga verpesten >.< Ik ga me zo hard schamen voor wat ik ga schrijven, ik voel het gewoon :c


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    MabeI schreef:
    Moet het trouwens vooral realistisch zijn of juist wat meer sexy?


    Het gaat erom dat er geoefend wordt met het schrijven van een seksscène, met de hoop dat het natuurlijk een goede scène wordt. Waar dit in het ene verhaal een sexy seksscène kan zijn, past het in een ander verhaal misschien beter om een realistische awkward eerste keer te beschrijven en in nog een ander verhaal en liefdevol vrijen juist weer de goede toon kan zetten.

    Er zit geen eis aan hoe de seksscène moet zijn, wat het moet tonen - geen labeltjes (alleen hopelijk het label 'goed').


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Succes iedereen!
    Dit is niet de makkelijkste opdracht dus wees niet teleur gesteld om je cijfer.
    Verwacht trouwens niet te veel van me voor de beoordelingen, ik ben bereid om het na te kijken en de rest de controleren, maar vergeet alsjeblieft niet dat 13 ben. Ik heb geen zin om me erin te verdiepen, wat ik er nu van weet vind ik eigenlijk al te veel. Maar goed. Nogmaals succes!

    @Skrivbar, omg wauw hahaha. Subtiel (;

    @Dazai, de eerste keer vond ik het vooral heel spannend (ik had zelf nog geen ervaring en volgens mij schreef ik met de voorbeelden van 50 shades en turks fruit - wow haha) en later heb ik nog eens een hele steamy seksscène geschreven en vooral daarná voelde ik mij zo ongemakkelijk. Ik moest het met iemand delen, want ik vond het super raar dat ik zoiets had geschreven.

    Dit is juist één van de dingen die echt moeilijk zijn (vooral om er geen 50 shades meuk van te maken haha) en waar je dus vooral mee moet oefenen! Dat is de uitdaging van deze opdracht en hierdoor kom je er juist achter of dit iets voor jou is, bij jouw verhalen past en hoe je het zou kunnen verbeteren.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    @Skrivbar, omg wauw hahaha. Subtiel (;

    @Dazai, de eerste keer vond ik het vooral heel spannend (ik had zelf nog geen ervaring en volgens mij schreef ik met de voorbeelden van 50 shades en turks fruit - wow haha) en later heb ik nog eens een hele steamy seksscène geschreven en vooral daarná voelde ik mij zo ongemakkelijk. Ik moest het met iemand delen, want ik vond het super raar dat ik zoiets had geschreven.

    Dit is juist één van de dingen die echt moeilijk zijn (vooral om er geen 50 shades meuk van te maken haha) en waar je dus vooral mee moet oefenen! Dat is de uitdaging van deze opdracht en hierdoor kom je er juist achter of dit iets voor jou is, bij jouw verhalen past en hoe je het zou kunnen verbeteren.

    Maar... ik heb zelfs nog nooit een seksscène gelezen D: (Behalve die ene slechte die als linkje stond bij een van die websites met tips daarnet, en volgens mij ook eentje in een boek van Stephen King, ooit, lang geleden XD) Meestal skip ik ze gewoon, omdat ik er echt geen zin in heb :') Dus ik heb echt 0 voorbeelden, zelfs geen slechte voorbeelden... Meh, ik ga echt veel fantasie mogen gebruiken XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Maar... ik heb zelfs nog nooit een seksscène gelezen D: (Behalve die ene slechte die als linkje stond bij een van die websites met tips daarnet, en volgens mij ook eentje in een boek van Stephen King, ooit, lang geleden XD) Meestal skip ik ze gewoon, omdat ik er echt geen zin in heb :') Dus ik heb echt 0 voorbeelden, zelfs geen slechte voorbeelden... Meh, ik ga echt veel fantasie mogen gebruiken XD


    Succes! Ik raad je aan om, als je wat wil weten, Wikipedia er even bij kunt pakken. Of misschien kan je het aan een va de juryleden vragen als dat mag of de vraag in het topic plaatsen?

    [ bericht aangepast op 28 jan 2017 - 23:09 ]

    Lilly_Potter schreef:
    (...)

    Succes! Ik raad je aan om, als je wat wil weten, Wikipedia er even bij kunt pakken. Of misschien kan je het aan een va de juryleden vragen als dat mag of de vraag in het topic plaatsen?

    Wel, ik weet wel hoe seks werkt, maar gewoon niet hoe je zoiets neerschrijft :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Maar... ik heb zelfs nog nooit een seksscène gelezen D: (Behalve die ene slechte die als linkje stond bij een van die websites met tips daarnet, en volgens mij ook eentje in een boek van Stephen King, ooit, lang geleden XD) Meestal skip ik ze gewoon, omdat ik er echt geen zin in heb :') Dus ik heb echt 0 voorbeelden, zelfs geen slechte voorbeelden... Meh, ik ga echt veel fantasie mogen gebruiken XD


    Haha ik weet niet of Wikipedia een goed idee is hahaha. Je kunt altijd wat smudgy stuff op Q zoeken (niet echt super goede voorbeelden natuurlijk maar het is iets) en ik wil ook best een passage uit een boek hierop zetten.
    Maar dat hoeft natuurlijk niet, je kunt ook gewoon bedenken hoe jij een goede vrijpartij zou vinden en dat opschrijven. Fantasie is echt niet verkeerd op dit vlak.

    Aan iedereen wel: probeer niet te standaard seks te standaard te beschrijven (het is geen boeketreeks of iets dergelijks).


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Dit is één groot experiment. I like it. Het is niet mijn eerste seksscène, maar wel de eerste die ik met meer dan 1 persoon ga delen, mheheh. Ik heb het voorheen ook altijd erg metaforisch gebracht, maar als ik dat nu terug lees denk ik: jeetje, ben je bang voor seks of zo :') Maar ik heb, al zeg ik het zelf, een heel origineel scenario dat om heel iets anders draait dan de seks zelf, eigenlijk.

    Ik ben zo benieuwd wat jullie ervan gaan vinden haha

    Skrivbar schreef:
    Dit is één groot experiment. I like it. Het is niet mijn eerste seksscène, maar wel de eerste die ik met meer dan 1 persoon ga delen, mheheh. Ik heb het voorheen ook altijd erg metaforisch gebracht, maar als ik dat nu terug lees denk ik: jeetje, ben je bang voor seks of zo :') Maar ik heb, al zeg ik het zelf, een heel origineel scenario dat om heel iets anders draait dan de seks zelf, eigenlijk.

    Ik ben zo benieuwd wat jullie ervan gaan vinden haha


    Wat leuk om te horen! De struggle is heel herkenbaar haha.

    Ik ben benieuwd!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Haha ik weet niet of Wikipedia een goed idee is hahaha. Je kunt altijd wat smudgy stuff op Q zoeken (niet echt super goede voorbeelden natuurlijk maar het is iets) en ik wil ook best een passage uit een boek hierop zetten.
    Maar dat hoeft natuurlijk niet, je kunt ook gewoon bedenken hoe jij een goede vrijpartij zou vinden en dat opschrijven. Fantasie is echt niet verkeerd op dit vlak.

    Aan iedereen wel: probeer niet te standaard seks te standaard te beschrijven (het is geen boeketreeks of iets dergelijks).

    Dat vind ik nog niet zo'n slecht idee :') Want uit een boek is het meestal (maar ook weer lang niet altijd) van iets hogere kwaliteit dan hier op Q (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Dat vind ik nog niet zo'n slecht idee :') Want uit een boek is het meestal (maar ook weer lang niet altijd) van iets hogere kwaliteit dan hier op Q (;


    Ik zal morgen wat voor je opzoeken!
    Ik heb misschien ook nog wel een goede (heel meeslepend boek) maar die is wel in het Engels, is dat een probleem?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Ik zal morgen wat voor je opzoeken!
    Ik heb misschien ook nog wel een goede (heel meeslepend boek) maar die is wel in het Engels, is dat een probleem?

    Een Engelse passage zou geen probleem moeten zijn (normaal gezien), als dat is wat je bedoelt :') Een heel boek in het Engels liever niet (eerder om praktische redenen dan omdat ik geen Engels kan XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Een Engelse passage zou geen probleem moeten zijn (normaal gezien), als dat is wat je bedoelt :') Een heel boek in het Engels liever niet (eerder om praktische redenen dan omdat ik geen Engels kan XD)


    Hahaha. Nee een passage alleen. Ik zou wel het boek aanraden, maar het is wel een roman, dus daar moet je maar net van houden.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Hahaha. Nee een passage alleen. Ik zou wel het boek aanraden, maar het is wel een roman, dus daar moet je maar net van houden.

    Maar het probleem is vooral dat de Engelse afdeling van de bieb echt zielig is, en ik liever niet op de computer lees (en ik er ook geen geld aan wil uitgeven, want ik ben gierig XD) Over welk boek gaat het trouwens?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.