• Beste users,

    Al enkele maanden merken wij dat steeds meer spambots de Google Captcha code kunnen omzeilen.
    De moderators doen erg hun best om ze allemaal te bannen en de inhoud die ze verspreiden te verwijderen, maar daar steekt soms wel wat tijd in en helaas slaagt een enkele spambot er soms in om door onze mazen te glippen. Daarom willen wij jullie op enkele zaken wijzen.

    1) Wat als ik een spambot zie?
    Eén optie: Nergens op klikken, behalve op de meldknop. Zorg ervoor dat je ze meteen meldt met andere woorden, dan kunnen wij ze sneller opmerken.

    2) Allemaal goed en wel, maar hoe herken ik een spambot?
    - De, bij gebrek aan betere woorden, klassieke spambot herken je doordat ze heel veel berichten, topics, reacties plaatsen met dus een link of een product (in de brede vorm van het woord) omschrijving. Deze is vooral erg lastig omdat ze dus zoveel inhoud verspreiden en je dus al snel te maken kan krijgen met tientallen reacties. Het is als het ware een soort robot die meerdere dingen tegelijk verstuurd.
    - De modernere spambot maakt eigenlijk alleen een account aan met in de profielomschrijving een gebrekkig Engelse omschrijving en wat random woordjes en letters, vermoedelijk vanuit Oost Europese talen. Op de plek waar je de website URL hebt wordt dan een link naar de ongewenste website, of het ongewenste product geplaatst. De usernames zijn random letter en cijfercombinaties.
    Voorbeeld van een spambot

    3) Wat zijn de gevaren van een spambot?
    De producten of websites die ze promoten zijn ofwel illegaal, ofwel gewoon zwaar ongepast en totaal niet geschikt voor jongeren. Daarbij gaan we ervan uit dat de kans dat ze virussen verspreiden heel groot is. Daarom mag je dus nooit klikken op zulke URL's. Wees nu ook niet nieuwsgierig naar de dingen die we zwaar ongepast voor jongeren noemen. Want ook voor volwassenen zijn ze echt gewoon not done. Het beste is om het te melden en voor de rest te negeren.

    Wij hopen dat we jullie voldoende geïnformeerd hebben. Als jullie nog vragen hebben, mogen jullie ze altijd hier stellen.
    En vergeet niet, de meldknop is geen privilege speciaal voor spambots, je mag die knop voor alles gebruiken waar je je slecht, onzeker, gekwetst,... bij voelt.

    Groetjes,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast door een moderator op 31 dec 2016 - 14:11 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Goed dit te weten though! Thanks mods for being my internetmom. ^^


    Heaven is a place that we all have

    Wat goed dat jullie hier een topic over maken. Ik heb tot nu toe geen spambot gezien.

    Duidelijk (Y)

    Om even een idee te geven over hoeveel bots het nu gaat kunnen jullie het banmeldtopic eens bekijken.(:


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Go mods! Misschien is het handig om een screenshot van zo'n spambot te maken als voorbeeld, dat we weten hoe het eruit ziet ^^
    En het viel mij de laatste tijd ook al op ja, ik meld ze ook altijd gelijk.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2016 - 20:14 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Bij nieuwe leden staan er ook altijd heel veel.

    Op het moment geen tho'. Maar laatst waren er een stuk of 7 tegelijk.

    Dit is zo'n topic van een bot trouwens

    [ bericht aangepast op 30 dec 2016 - 20:39 ]

    Oh wat fijn dit! Is er dan een spambot geweest op Quizlet en had ik dan totaal geen idee?


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    MrGrey schreef:
    Wat goed dat jullie hier een topic over maken. Ik heb tot nu toe geen spambot gezien.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Kamerling schreef:
    Oh wat fijn dit! Is er dan een spambot geweest op Quizlet en had ik dan totaal geen idee?

    Continue (:

    Het viel me inderdaad op dat er de laatste tijd meer spambots op Quizlet komen. Net zoals andere hier in dit topic zeggen, goed dat jullie hier toch alsnog een topic voor aanmaken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kamerling schreef:
    Oh wat fijn dit! Is er dan een spambot geweest op Quizlet en had ik dan totaal geen idee?


    Het is niet dat ze heel de site overnemen en ontregelen. Ze maken net accounts, topics, berichten,... aan.(:


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Fijn dat er hier een topic over is, ik vroeg me al af waarom een aantal usernames eruit zagen als toetsenbord smashes, dit verklaart veel, haha


    obsessive rage

    ChickenNugget schreef:
    Go mods! Misschien is het handig om een screenshot van zo'n spambot te maken als voorbeeld, dat we weten hoe het eruit ziet ^^
    En het viel mij de laatste tijd ook al op ja, ik meld ze ook altijd gelijk.


    Dit is een screenshot van een spambot zoals we ze tegenwoordig regelmatig tegengekomen: vreemde taal en wel een linkje bij website. De prent is aanklikbaar


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Bedankt om er een topic over te maken! : D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Laten we allemaal even de spambots bedanken, want door hun hebben we nu topic 100 bij het banmeldtopic gehaald, woohoo.
    Stay annoying everyone, misschien halen we dan de 200 nog :']


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]