• Ergens in augustus, inmiddels ruim vier maanden geleden, opende ik hier op Q een topic met de vraag wat jullie van een blog over schrijven zouden vinden. Aangezien de reacties overwegend positief waren en ik nog steeds een plek nodig heb om mijn gebabbel kwijt te kunnen, heb ik besloten er nu eindelijk, eindelijk maar eens gewoon aan te beginnen, vlak voor het nieuwe jaar. Drumroll, graag. :'D





    En mijn eerste post: Vijf redenen om niet naar schrijfadvies te luisteren.

    Waar ik nu eigenlijk vooral naar op zoek ben, is feedback. Vind je de titel volkomen afschrikwekkend? Zijn mijn zinnen zo lang dat je halverwege de weg kwijtraakt en het opeens lijkt alsof je Chinees probeert te lezen? Is er iets wat je juist wél heel erg bevalt? Ik hoor het allemaal graag! Het kan zowel hier als in een reactie op de blog zelf.

    En als er mensen zijn die dit avontuur willen volgen, dan zou dat natuurlijk ook heel leuk zijn. Rechts op de pagina kun je je aanmelden om een mailtje te krijgen bij nieuwe berichten. (bloos)


    Posts tot nu toe
    [list][*] 29 december: Vijf redenen om niet naar schrijfadvies te luisteren
    [*] 4 januari: Nieuw jaar, nieuwe kansen (om oude clichés te omarmen): een vooruitblik
    [*] 12 januari: Van prut naar plot: een stappenplan
    [*] 15 januari: Waarom heb ik zoveel lepels in mijn verhalen?
    [*] 18 januari: De kleine anti-prutplotchecklijst
    [*] 22 januari: Vijf veelgebruikte beschrijvingen waar ik me over verbaas
    [*] 1 februari: Waarom diversiteit niet optioneel is
    [*] 5 februari: De enige manier om schrijven écht fout te doen
    [/list]

    [ bericht aangepast op 5 feb 2017 - 22:31 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dit wordt mijn nieuwe homepage.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Oh klinkt echt superleuk! Ik ga je blog zeker lezen :)


    I am Loki, from Asgard and I am burdened with glorious purpose ~Loki~ }{ Mister Potter, our new celebrity ~Severus Snape

    Ge-wel-dig. En wat een beeldspraak - ik hou van beeldspraak! Je hebt me weer eens aan het lachen gemaakt zoals alleen jij dat kan. (:


    oi, suzy

    Ah, mensen, heel erg bedankt allemaal! Ik heb dit erg lang voor me uit zitten schuiven, dus het is extra fijn dat het zo goed ontvangen wordt. Ik zou oprecht al jullie reacties willen uitprinten en inlijsten, gosh. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan


    Gibbs schreef:
    (...)

    Hmmm I see. Wel stom dat ie zo traag is though. :C


    Dat krijg je met gratis blogwebsites, vrees ik, haha. In ieder geval werkt het gelukkig wel gewoon. ^^ En ik ben ook erg blij dat Donald Trump achterligt. (krul)



    GrindelwaId schreef:
    Leuk! Ik heb ook even een reactie achter gelaten!


    Ja, je was de allereerste. Dank je! Heel gaaf om te horen wat je ervan vond. ^^



    Debbaut schreef:
    Alles is geweldig, van je logo in de urlbalk (wat een details!:o) tot "Je hebt het einde van de pagina bereikt. Yay! Ik ben trots op je."

    Ik heb gekozen voor een racistische kiezelsteen in de poll.:Y)


    Kiezelsteen-five. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind je eerste post nu al heerlijk om te lezen. Die functie van een mail krijgen bij de volgende post gaat zeker gebruikt worden.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Update: Nieuw jaar, nieuwe kansen (om oude clichés te omarmen): een vooruitblik.

    + De kannibalistische hamster neemt de leiding met maar liefst 38% van de stemmen! (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nog een update (die technisch gezien meteen al iets te laat komt, want het is al zeventig minuten geen woensdag meer, whoops):

    Van prut naar plot: een stappenplan
    Hier zijn een aantal woorden: strijkijzer. Allergiepillen. Popcornbeker, vogelbekdierdrol, koekjesfabriekmedewerkerstaking. Gefeliciteerd! Als je dat wilt, zat hier ergens het begin van je nieuwe project tussen. Mocht je nog niet afdoende geïnspireerd zijn voor een modern meesterwerk, dan staan hieronder nog meer behulpzame woorden, die hopelijk iets minder klinken alsof je een Dikke Van Dale op een willekeurige pagina openslaat. Stap 1: klik door naar het stappenplan.
    >>> Meer lezen


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Nog een update (die technisch gezien meteen al iets te laat komt, want het is al zeventig minuten geen woensdag meer, whoops):

    (...)


    Inge, ga slapen


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Chirrut schreef:
    (...)

    Inge, ga slapen


    Q ligt er nog niet eens uit! De nacht is nog jong. (fish)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nice! Ik vind de voorbeelden met de ridder echt heel leuk gedaan, hahaha.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Wat leuk om hiermee op te staan.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik wil even zeggen dat ik ook me heb aangemeld om een bericht te krijgen als je iets nieuws plaatst! Je schrijft echt heel gemakkelijk, alsof je gewoon een babbeltje slaat (wat ook wel de bedoeling is, denk ik) en de onderwerpen zijn altijd lekker interessant en accurate, ik kijk zeker uit naar je volgende blogberichten!


    • you cant start a fire without a spark •

    Ghirahim schreef:
    Nice! Ik vind de voorbeelden met de ridder echt heel leuk gedaan, hahaha.

    Wasikowska schreef:
    Wat leuk om hiermee op te staan.


    Beetje laat, maar ik wil toch nog even melden dat ik hier erg blij van werd. (bloos)



    Chasing1D schreef:
    Ik wil even zeggen dat ik ook me heb aangemeld om een bericht te krijgen als je iets nieuws plaatst! Je schrijft echt heel gemakkelijk, alsof je gewoon een babbeltje slaat (wat ook wel de bedoeling is, denk ik) en de onderwerpen zijn altijd lekker interessant en accurate, ik kijk zeker uit naar je volgende blogberichten!


    Heel erg bedankt! Dat is super leuk om te horen, en ik ben blij dat het vlot leest, want dat is inderdaad het doel. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Waarom heb ik zoveel lepels in mijn verhalen? Of: Inge babbelt over bestek, deel 1
    Mijn huidige project heeft een aantal personages met vrij normale namen, zoals Ellie en Brenda. Er zijn er ook een paar met namen die (voor zover ik weet) niet op Babybytes staan, zoals Lek en Lepel. Die laatste is mijn hoofdpersoon, mijn persoonlijke favoriet, en tevens degene waarvan ik laatst merkte dat ik hem onbewust had vernoemd naar een varken (vermoedelijk).
    >>> Meer lezen


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan