• Hallo lieve Quizletters!

    Nu het einde van 2016 nadert en de nieuwe Story of the Year eraan zit te komen, ben ik alvast al mijn verhaal ideeën (die vooral nog in mijn hoofd zitten) keurig ergens aan het opschrijven. Ik heb al twee verhalen die klaar staan om eventueel uitgewerkt te worden, maar nu is daar nog een derde bij gekomen. Ik twijfel echter nog een klein beetje over de verhaallijn (ik ben niet zo thuis in deze soort science fiction):

    X behoort tot het team van onderzoekers dat als eerste naar planeet 25 wordt gestuurd om de fauna en flora van de planeet te onderzoeken. Eén jaar eerder werd er al een team van zogenaamde 'kolonisten' gestuurd die de planeet leefbaar voor de mens verklaarden.
    Tijdens één van de exploratie tochten, komt X plots oog in oog te staan met een wel heel bekend wezen: een mens. Al snel ontdekken de onderzoekers dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de mensen van planeet 25 en de Aardlingen, één daarvan is dat de eerste groep absoluut niet bereid is om zomaar mee te werken met hun soortgenoten.
    Omdat de Aardbewoners blijkbaar niets uit het verleden hebben geleerd sturen ze enkele militaire troepen om de situatie onder controle te krijgen, waardoor deze enkel verergerd. Ondertussen probeert X samen met enkele andere onderzoekers het vertrouwen van de planeetbewoners te winnen en hen tegelijk te beschermen.

    Lijkt dit jullie wat? (:


    The soul needs autumn.

    Wow dat is echt vet. Ik ben alleen niet zo thuis in Sci-fi, dus ik kan je niet echt tips geven.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2016 - 15:16 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Het doet me een beetje denken aan Avatar (: lijkt me leuk!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben wel thuis in sci-fi en het klinkt awesome.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Frodo schreef:
    Het doet me een beetje denken aan Avatar (: lijkt me leuk!


    Toen ik het bedacht vond ik ook dat het daar wat op leek. Denk je dat het verschil groot genoeg is? (Het verhaal gaat wel anders worden uitgewerkt, maar aan de kern zal natuurlijk niet veel veranderen)


    The soul needs autumn.

    Het doet me denken aan the 100 en Avatar. Haha, vooral the 100, though.


    Heaven is a place that we all have

    Oww grapje haha. Ik dacht de hele tijd - huh hoe vinden zij het op avatar lijken, maar ik had dus the legend of Aung in mijn hoofd hihi.

    Ik denk dat het heel erg ligt aan de uitwerking van die mensen of mensen ook die koppeling gaan leggen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vind het wel tof klinken! Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je een goede reden bedenkt waarom de Aardbewoners het niet vreedzaam willen oplossen, dat neemt al snel een cliché weg. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    Ik vind het wel tof klinken! Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je een goede reden bedenkt waarom de Aardbewoners het niet vreedzaam willen oplossen, dat neemt al snel een cliché weg. (:


    oh, ik wilde het eigenlijk vanuit ons superioriteitsgevoel doen, zoals Europa/Het Westen nog steeds heeft maar dat dan projecteren op een andere planeet ipv een ander continent

    wat zie jij als een cliché?


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    oh, ik wilde het eigenlijk vanuit ons superioriteitsgevoel doen, zoals Europa/Het Westen nog steeds heeft maar dat dan projecteren op een andere planeet ipv een ander continent

    wat zie jij als een cliché?

    Dat haha. Onschuldige bewoners van een gebied die door machtswellustige westerlingen worden uitgeroeid. Kan natuurlijk hoor, maar dan moet je je wel afvragen waarom een team geleerden zich daarachter zou scharen. (En de rest van de wereld?)

    Je kunt ook op zoek gaan naar een 'gerechtvaardigde' reden dat die mensen uitgeroeid moeten worden. Omdat ze ziekten bij zich dragen die dodelijk zijn voor de aardbewoners en ze geen risico op een epidemie willen lopen (ik zeg maar wat hoor), maar iets wat ingewikkelder ligt dan machtswellust.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nou ja, in principe is het superioriteitsgevoel er nog steeds, ook tegenover dieren (dus andere soorten), dus misschien moet je het dan meer als maatschappijkritiek zien dan als "weer een verhaal dat daarover gaat"?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Navigator schreef:
    (...)
    Dat haha. Onschuldige bewoners van een gebied die door machtswellustige westerlingen worden uitgeroeid. Kan natuurlijk hoor, maar dan moet je je wel afvragen waarom een team geleerden zich daarachter zou scharen. (En de rest van de wereld?)

    Je kunt ook op zoek gaan naar een 'gerechtvaardigde' reden dat die mensen uitgeroeid moeten worden. Omdat ze ziekten bij zich dragen die dodelijk zijn voor de aardbewoners en ze geen risico op een epidemie willen lopen (ik zeg maar wat hoor), maar iets wat ingewikkelder ligt dan machtswellust.


    Ah maar de reden van het sturen van troepen was dus omdat de mensen van die planeet niet mee wilden werken met de plannen van de Aardlingen. Ze saboteerden de plannen (waarbij ook wel eens doden vielen). De Aardlingen voelden zich superieurder door hun technologische voorsprong en waren dus niet blij dat hun zogezegde 'hulp' niet aanvaard werd door de inheemse inwoners.
    De mensen moeten trouwens ook niet uitgeroeid worden hoor :p Misschien moet ik dat duidelijker in de korte uitleg zetten als ik het verhaal uitwerk :'D


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Ah maar de reden van het sturen van troepen was dus omdat de mensen van die planeet niet mee wilden werken met de plannen van de Aardlingen. Ze saboteerden de plannen (waarbij ook wel eens doden vielen). De Aardlingen voelden zich superieurder door hun technologische voorsprong en waren dus niet blij dat hun zogezegde 'hulp' niet aanvaard werd door de inheemse inwoners.
    De mensen moeten trouwens ook niet uitgeroeid worden hoor :p Misschien moet ik dat duidelijker in de korte uitleg zetten als ik het verhaal uitwerk :'D

    Oké, dat had ik niet zo goed meegekregen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.