• Hallo, ik zou graag jullie mening willen hebben over dit idee en of jullie het zouden lezen. Dit is een grove schets/samenvatting, dus let niet al te veel om de zinsvorming.

    De wereld is overbevolkt.
    Er heersen hevige epidemieën en armoede en vervuiling neemt toe, terwijl moeder natuur aan het terug vechten is.
    Wetenschappers voorspellen dat de aarde nog maar 200 jaar heeft als er niet snel iets veranderd.

    Er lijkt eindelijk een oplossing gecreëerd te zijn, waar 120 landen aan meewerken.

    Vanuit elk land worden grote groepen mensen, ontdaan van hun herinneringen, onder slechte omstandigheden tegen elkaar uitgespeeld, ze worden getest op intelligentie en vitaliteit, zodat alleen de beste mensen overblijven. Doordat ze geen herinneringen hebben, kunnen ze dus ook niet hun ervaring toepassen, anders zouden ze een voorsprong hebben.

    Doormiddel van natuurlijke selectie worden de sterkste mensen uitgezocht en de bevolking uitgedund.
    Als een kleine groep wetenschappers bedenken dat ze de genen van de sterkste mensen ook kunnen gebruiken om een superras te creëren, loopt het nog verder uit de hand.

    In het verhaal volgen we een man en vrouw van middelbare leeftijd, die behalve dat ze geschikt zijn voor het superras niks met elkaar gemeen hebben.
    Maar als ze elkaar steeds vaker tegenkomen en dezelfde obstakels moeten verslaan, vinden ze plots een vertrouwenspersoon in elkaar en lijkt er een diepe band te ontstaan, die nog wel eens in de weg van het succes van de wetenschappers kan komen te staan.


    [ bericht aangepast op 28 dec 2016 - 0:55 ]


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Wow vet cool! Je hebt al een abo hier! Haha


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ja, ik ben zeker wel benieuwd naar hoe je dat zou uitwerken (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Afgezien van de middelbare leeftijd van de karakters - wat wel origineel is - klinkt het super!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik vind het mega leuk klinken, dus ik zou het misschien wel lezen (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Raisei schreef:
    Afgezien van de middelbare leeftijd van de karakters - wat wel origineel is - klinkt het super!


    Thanks!

    Zal je willen toelichten waarom het lezen over mensen van middelbare leeftijd minder aantrekkelijk voor je is, ben ik wel benieuwd naar!

    [ bericht aangepast op 28 dec 2016 - 0:54 ]


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Dit is echt volledig mijn genre en soort verhaal! Mijn abo heb je alvast.^^


    The soul needs autumn.

    GrindelwaId schreef:
    (...)

    Thanks!

    Zal je willen toelichten waarom het lezen over mensen van middelbare leeftijd minder aantrekkelijk voor je is, ben ik wel benieuwd naar!


    Vooral omdat ik dat nog niet ben en mezelf dus niet zo goed in emoties in kan leven


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Mijn abo heb je!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Het klinkt zo op het eerste gezicht een beetje als een mix van verschillende bestaande verhalen, maar dat maakt verder niet uit. Ik ben er wel benieuwd naar, in elk geval.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind de middelbare leeftijd juist heel leuk en anders, mits het ook daadwerkelijk goed overkomt (dus dat de vrouw van 50 geen tienerproblemen heeft bv).


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Voor mij is het basisidee sowieso minder belangrijk. Ik kijk meer naar de uitwerking: dus of het echt ergens naartoe gaat, voldoende spanning is ipv langdradig, dat is het belangrijkste. Zolang de schrijver me erin kan zuigen, lees ik toch - of het basisidee goed is, is voor mij persoonlijk minder van belang, daar ben ik niet kieskeurig in en misschien nog meer mensen niet. Dus laat je niet tegen houden, hoe je het schrijft is soms nog belangrijker dan wat je schrijft.

    Over die personages: mijn hoofdpersonages zijn ook van middelbare leeftijd, nu geen 50, maar ook "echte volwassenen'' met kinderen en zo. Ik vind dat ook net leuker. Verfrissend om mee te werken of te lezen. Anders zijn het altijd tienermeisjes en jonge vrouwen en op den duur word je dat beu en wil je eens wat anders. Ik vind het net leuk dat het eens niet een vrouw van 20 is - mijn hele leefwereld bestaat uit vrouwen van 20. Heel wat boeken en verhalen gaan dan ook nog eens over vrouwen van twintig. Iets anders dan de jongvolwassenwereld of de tienermeisjeswereld is wel eens verfrissend en een verademing. Dat het eens om een ander soort problemen en situaties gaat.

    Kortom, ik denk dat smaken over personages verschillen en dat je vooral moet doen wat je zelf wilt, als je over twintigers of tieners wilt schrijven omdat je dat dichterbij vind moet je vooral dat doen! Als je over oudere mensen wilt schrijven, doe dat dan ook gewoon. Je zal toch nooit iedereen tevreden kunnen stellen dus doe lekker je zin! (:

    [ bericht aangepast op 28 dec 2016 - 11:56 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het doet me een beetje denken aan een idee die ik ooit heb gehad, maar nooit heb uitgewerkt. Maar toch, leuk verhaal!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Navigator schreef:
    Het klinkt zo op het eerste gezicht een beetje als een mix van verschillende bestaande verhalen, maar dat maakt verder niet uit. Ik ben er wel benieuwd naar, in elk geval.


    Echt? haha, oeps.
    weet je ook zou te vertellen welke?


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Histoire schreef:
    Voor mij is het basisidee sowieso minder belangrijk. Ik kijk meer naar de uitwerking: dus of het echt ergens naartoe gaat, voldoende spanning is ipv langdradig, dat is het belangrijkste. Zolang de schrijver me erin kan zuigen, lees ik toch - of het basisidee goed is, is voor mij persoonlijk minder van belang, daar ben ik niet kieskeurig in en misschien nog meer mensen niet. Dus laat je niet tegen houden, hoe je het schrijft is soms nog belangrijker dan wat je schrijft.

    Over die personages: mijn hoofdpersonages zijn ook van middelbare leeftijd, nu geen 50, maar ook "echte volwassenen'' met kinderen en zo. Ik vind dat ook net leuker. Verfrissend om mee te werken of te lezen. Anders zijn het altijd tienermeisjes en jonge vrouwen en op den duur word je dat beu en wil je eens wat anders. Ik vind het net leuk dat het eens niet een vrouw van 20 is - mijn hele leefwereld bestaat uit vrouwen van 20. Heel wat boeken en verhalen gaan dan ook nog eens over vrouwen van twintig. Iets anders dan de jongvolwassenwereld of de tienermeisjeswereld is wel eens verfrissend en een verademing. Dat het eens om een ander soort problemen en situaties gaat.

    Kortom, ik denk dat smaken over personages verschillen en dat je vooral moet doen wat je zelf wilt, als je over twintigers of tieners wilt schrijven omdat je dat dichterbij vind moet je vooral dat doen! Als je over oudere mensen wilt schrijven, doe dat dan ook gewoon. Je zal toch nooit iedereen tevreden kunnen stellen dus doe lekker je zin! (:


    Ja middelbaar ligt tussen de 30 en 75 en ik wou mijn personages rond de 40/ 50 maken. Mensen die net hun leven opgang hebben, getrouwd zijn, banen hebben voor een kind proberen etc, tieners lukken mij gewoon niet omdat daar al zo veel over geschreven is dat mensen gaan verwijzen van: o een bruinharig meisje in een dystopian wereld, dat doet ons denken aan katniss etc. Ik wil het liefst een beetje afdwalen van de overused karakters.

    Thanks vor de tip


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Ja juist ook leuk om te lezen over mensen met andere problemen in zo'n wereld - namelijk met je kinderen en dergelijke.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.