Ik ben heel blij dat dit zo positief opgevat wordt! Ik hoop in ieder geval dat men er wat aan heeft. Als jullie je eens niet goed voelen, weet dat jullie ook altijd ons gastenboek binnen mogen vallen! (Of naar de vertrouwenspersonen gaan, want die zijn er uiteraard voor verkozen!) Ben ook blij dat jullie het lief vinden, want ik vind jullie ook lief.
Yonghwa schreef:
(...)
Heel eerlijk, ben ik een beetje zat van zulke antwoorden. Dus het is meteen zielig voor de topicmaakster omdat ik zo'n antwoord geef? Ik moet het vast wel slecht bedoelen. Nee dus. Er word maar direct van uitgegaan dat ik het wel slecht bedoel.
Ik hoef geen verantwoording te nemen tegenover jou om mijn antwoord uit te leggen en daar heb ik ook geen zin in als je direct zo begint. Het antwoord mag je dan wel irriteren, dat hoeft niet te betekenen dat je meteen weet hoe ik het bedoel en je mij kent (als je niet eens weet hoe ik het antwoord bedoel). Er wordt direct van uitgegaan dat ik het maar slecht bedoel. Maar is er wel ooit eens over nagedacht dat ik het over mezelf heb en niet over anderen? Het komt wel vaker voor dat ik een antwoord geef en daar direct meerdere users op antwoorden vet in de aanval, als ik het alleen goed bedoel/ik me niet goed in mijn vel voel en juist iemand nodig heb. Mijn antwoorden zijn niet bedoeld om andere users/mensen aan te vallen en pijn te doen, dan had ik namelijk all out gegaan. Net zo min in dit topic, ik vind het juist een goed en lief topic. Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in dat mensen er dáádwerkelijk zijn die om me geven. Het is zovaak gezegd en ik geloof het niet voor mèzelf, niet voor anderen. Je mag je eraan irriteren, maar dat bewijst zo'n beetje wel mijn gedachten.
Ik neem aan dat je met die laatste vooral real life bedoeld? Daar kan ik uiteraard niet over oordelen, maar ik ben er vrij zeker van dat er mensen, genoeg mensen (familie, vrienden), zijn, die wel om je geven. <3 Het mag misschien niet altijd zo lijken, maar mensen geven over het algemeen meer om anderen dan ze laten uitschijnen. Ik spreek nu even heel erg voor mezelf (als in, ik, ik spreek niet voor de andere personen op dit account) als ik zeg dat ik ook vaak de gedachte heb dat niemand om me geeft. Gisteren ging mijn ma even weg. Ik weet niet meer naar waar. Opeens maakte ik me de bedenking dat, mocht ze een verkeersongeval hebben en zich verongelukken, dat ik een vreselijk kind geweest was. Dat ik niet genoeg had laten uitschijnen hoe graag ik haar zag, hoezeer ik om haar gaf.
Ik geloof niet dat dit enkel voor mij geldt. Ik geloof dat héél, héél veel mensen te weinig laten uitschijnen hoe veel ze om bepaalde mensen geven. Ook mensen in jouw omgeving. Ik weet dat het gemakkelijk gezegd dan geloofd is, maar ik ben er écht van overtuigd dat er mensen zijn die om je geven, net zoals jij om mensen geeft. Men gaat er vaak nogal snel van uit "dat men wel weet hoezeer ik/je/zij hem/haar/mij apprecieert", maar dat is zoals jij bewijst dus heel vaak niet het geval. Toch zijn er altijd mensen, daar ben ik heilig van overtuigd.
Als je het ook gedeeltelijk/geheel op Quizlet bedoelt, dan wil ik dat je weet dat dat ik - en ik spreek hier weer heel persoonlijk - je echt wel waardeer. Ik ken je amper, maar ik waardeer je heel erg. Je bent rechtuit, maar beledigd niemand. Je geeft om mensen. Dat kun je zo zien aan de manier waarop je op mensen reageert. Maar ook hier op Quizlet geldt wat in real life geldt: als je toont dat je écht om iemand geeft, stel je je kwetsbaar op. Dat doen mensen niet graag, zelfs al geven ze écht wel om je. Ook om jou. Zeker om jou.
Hetzelfde geldt trouwens voor Rockabye en iedereen die eenzelfde gevoel heeft. En dat heel veel mensen zich zo voelen, doet niet af aan het feit dat je je soms - vaak - heel eenzaam kunt voelen en dat doet ook niet af aan het leed van het individu. Je kunt in deze gevallen het individu zeker niet laten opgaan in de groep, want zo lijkt het minder dan het is. Eenzaamheid, het gevoel dat niemand om je geeft, kan heel, heel veel pijn doen. Pijn is geen afhankelijke van het aantal mensen die pijn hebben. Het is iets heel persoonlijk en iedereen ervaart het anders - maar ik wil toch dat iedereen, iedereen weet dat er mensen zijn die om je geven. Zelfs al lijkt het niet zo.
Je mag er zijn