• Op sommige momenten vergeet ik wel eens dat ik met geluk mag spreken met wat ik allemaal heb en dat ik minder ontevreden mag zijn . Ik heb een eigen huisje en een goed betaalde baan .Soms heb ik wel eens van die momenten dat ik me zo intens eenzaam en ongelukkig voel . Ik zit vol op in een traumabehandeling omdat ik ptss heb opgelopen. door de huiselijkgeweld door mijn moeder van mijn geboorte tot aan mijn 17de levensjaar en soms nog psychiche dingen na mijn 17de . plus ik ben bijna op elke school wel gepest geweest . In de moeilijke periode was mijn vader in een relatie gegaan met een andere vrouw en kregen ze een kind samen. Door de hele situatie was mijn ptss alleen maar erger geworden. ik voelde me alleen gelaten en had woede uitbarstingen en dergelijke. Maar toch ging ik naar school en werk plus therapie .In 2013 overleed mijn oma , het kwam als een klap aan , Het was zo danig uit de hand gelopen dat mijn vader me uit huis zette op aandringen van zijn vriendin. door deze hele gebeurtenissen ben ik in het ziekenhuis beland door een overdosis. wat inmiddels mijn vader zijn ex vriendin is beschuldigde mij van alles en nog wat. wat totaal niet klopte. In 2014 ging ik met mijn ex samen wonen in zoetermeer , het leuk allemaal zo leuk , tot dat ik door de veraderingen zo danig achteruit ging . Ik belande in een zware depressie en kreeg meteen weer hulp . Ik was onredelijk naar mijn ex , ik had woedeuitbarstingen ik kreeg last van herrineringen van vroeger en in dezelfde periode werd ik door een annonieme nummer gebeld het was mijn moeder , haar man waar ze mee getrouwd was en een drieling mee had gekregen (die niet meer bij hun wonen) bedreigde mij met de dood . waardoor ik nog meer met angst ging leven . begin 2015 had mijn ex het uitgemaakt en had even later een andere vriendin. Iets wat ik moeilijk kon accepteren . Periodes daarna kwam mijn pscyhologe erachter via een IQtest dat ik lichtverstandelijke beperkingen heb. Opnieuw iets om weer mee te leren omgaan . Maar gelukkig krijg ik nu de juiste ondersteunende hulp bij bepaalde dingen.

    Nu in 2016 heb ik mijn huisje nog steeds , ik heb eindelijk een goed betaalde baan . Ik ben er voor gaan vechten om dingen te gaan bereiken die ik wilde bereiken . Soms mag ik denk ik van geluk spreken dat ik zon vechter ben , dat ik niet het verkeerde pad heb gekozen . Ja ik heb op mijn 16de en 17de een heleboel alcohol gedronken om mijn problemen even te vergeten , maar ik was er achter gekomen dat het niet de oplossing was . Tussen mijn vader en mij was het wel weer goed gekomen , maar er wordt soms zo danig gezwegen over alles wat er gebeurd is. Mede doordat ik heel moeilijk kan praten over mijn gevoellens . Bij therapie krijg ik eindelijk de Trauma behandeling die ik nodig heb en leerde ik dat ik mag huilen.
    Wel moet ik nog leren om plezier te maken en te genieten van de mooie momenten in het leven.
    En dat ik niet moet blijven treuren om het verleden en te lopen zeuren van wat ik niet heb.
    Natuurlijk ben ik soms boos dat mijn hele jeugd naar de knoppen is geholpen. Maar ik wil ook vooruit kijken kunnen naar de toekomst die ik nog voor mij heb .

    Nu nog steeds heb ik van die periodes dat ik het zwaar heb , dat ik me eenzaam voel . maar opgeven zal ik nooit meer

    Be strong and never give up !!!






    ''We’ve all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That’s who we really are.

    Ik lees dit later, maar in ieder geval mooi dat he dankbaar bent.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    En in zulke situaties mag je ook zeker zeggen dat je een vechter bent! Moeilijke situaties komen. Maar vergeet niet, ze gaan ook weg. Daarvoor in de plaats komen er goede dingen voor terug.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb het vaak ook moeilijk met mezelf, maar als ik dit lees is mijn leven gemakkelijk en maak ik het mezelf moeilijk..
    Respect


    Stop wishing, Start doing..

    Dat heb je mooi gezegd! Het zet mij ook aan het denken op een positieve manier (:


    26 - 02 - '16