Calipha schreef:
(...)
Mhm, mijn moeder grapte vanavond nog tegen mijn zusje van 13 of ze geen anorexia had omdat zij niet aan lijkt te komen. Het is nog best sociaal geaccepteerd om met anorexia te spotten en dat moet echt niet kunnen vind ik. Veel mensen onderschatten deze ziekte heel erg inderdaad, dat merk ik ook. Ach, ik eerst misschien ook wel hoor, daarom is het ook zo belangrijk dat verhalen als dit verteld worden en dat veel mensen het zien en erover praten. Het is in ieder geval een hele zware documentaire, heel naar om naar zo'n prachtig jong meisje te kijken die wordt weggevaagd door zo'n verschrikkelijke ziekte.
Nja ik denk dat iedereen wel eens per ongeluk iets eruit gooit wat eigenlijk niet echt kan, zo had ik laatst met tyfus gevloekt - wat ik normaal echt nooit doe - en ik voelde me gelijk schuldig.
Maar als iemand zo'n opmerking maakt, hoort diegene achteraf toch eigenlijk even achter zn oren te krabben en misschien zelfs excuses aan te bieden want mij heeft het zelfs best gekwetst destijds.
Heb sowieso het gevoel dat we in Nederland soms veels te laks over deze dingen praten.