Ik verzamel sinds een tijdje geleden recepten via internet of het Allerhande-boek van de Albert Heijn, omdat ik het vaak ook niet weet. Misschien ook handig voor jou! Er zijn genoeg websites of facebookpagina's waar je gezonde, makkelijke en goedkope recepten kunt vinden, speciaal voor studenten. Probeer eens een pasta met spinazie en roomsaus met blokjes ham of spekjes en kip erdoorheen, of andijviestamppot met spekjes (ja, ik heb gelezen dat je wilt minderen met vlees, maar spekjes in andijvie is heaven). Maak ook eens lekker pittige aardappels uit de oven met bijvoorbeeld zoete paprika, champignons en ui er doorheen gemengd.
NOEDELS
Ingrediënten;
Noedels of rijst
Snijbonen
Champignons
Teriyakisaus
Kipdijfilet
Cashewnoten of pistachenoten
Bereiding;
Rijst of noedels in een pan koken
Snijbonen schuin afsnijden
Champignons wassen en snijden
Kipdijfilet in stukjes snijden en braden
Champignons en snijbonen erbij bakken
Teriyakisaus eroverheen en cashewnoten mengen
Noedels of rijst afgieten en opdienen met de saus
SNELLE BAMI, 2 personen
Ingrediënten;
150 g mienestjes
Knoflook
Gember
25 g gezouten pinda’s
450 g bamigroenten/wokgroenten
2 eetl sojasaus
Olijfolie
2 eieren
Evt bosui toevoegen
Bereiding;
Kook de mie volgens de verpakking. Verhit de olijfolie en wok de groenten gaar met de knoflook en gember. Voeg sojasaus toe.
Bak eieren in een andere pan
Schep de mie door de groenten in de wokpan en voeg eventueel extra sojasaus toe. Bestrooi met de pinda’s en serveer met de gebakken eieren.
Ik maak vanavond de snelle bami voor mezelf. Morgen staat zelfgemaakte aardappelpuree met basilicum en bosui op de planning met gekookte worteltjes en een kipburgertje. Ook heb ik laatst bij een collegastudente
orzo gegeten, een Griekse soort rijst, maar ik heb daar geen recept voor. Ik kan je wel vertellen dat het heel makkelijk en lekker is!
[ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 16:37 ]
oi, suzy