Histoire schreef:
Ik ken de auteur, maar heb nog niets van hem gelezen, kan je misschien wat specifieker omschrijven wat je zoekt? Ik lees veel literatuur, maar ken hem nog niet goed genoeg om te zeggen wat de inhoud is en waarmee hij dus vergelijkbaar zou kunnen zijn. (;
Het hoeft niet perse vergelijkbaar te zijn, maar-Oké, eigenlijk weet ik zelf ook nog niet zo goed wat ik precies zoek-
Ik ben bijvoorbeeld bezig met 1q84:
1q84 is het ijzingwekkend spannende verhaal van Aomame en Tengo. Op het eerste gezicht hebben zij niets met elkaar te maken, maar gaandeweg wordt duidelijk dat hun paden elkaar heel vroeger ooit gekruist moeten hebben, en het zit er even duidelijk in dat dit weer gaat gebeuren. Maar hoe? Met een duizelingwekkende vaart voert Haruki Murakami de lezer mee door parallelle werelden, langs hotelkamers in Tokyo, gewelddadige sekten, nachtclubs en een geheimzinnige jonge vrouw met een wel heel bijzondere afwijking.
En wil ook bijvoorbeeld Kafka op het strand lezen:
Kafka Tamura loopt op zijn vijftiende verjaardag van huis weg om te ontsnappen aan zijn onmogelijke vader. Tegelijkertijd gaat Nakata, een man op leeftijd die nooit volledig hersteld is van een bizar ongeluk in zijn jeugd, weg uit zijn vertrouwde omgeving om op zoek te gaan naar een verdwenen kat. Er wordt een brute moord gepleegd, maar de identiteit van zowel de dader als het slachtoffer is een groot raadsel. Katten praten met mensen, vissen vallen uit de lucht en in het bos verschuilen zich soldaten die sinds de Tweede Wereldoorlog niet ouder zijn geworden.
En
Norwegian wood,
De opwindvogelkronieken, after dark etc.
Gewoon boeken met een aparte poëtische stijl.
Ik weet bijvoorbeeld dat mensen zeggen dat Banana Yoshimoto vergelijkbaar is, maar heb me daar nog niet voldoende in verdiept. Welke boeken raadt jij zelf aan? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
[ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 16:00 ]
Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!