Oliver Jackson Blue
Thewar may be over, but my ideals haven't changed
Gryffindor 17 Pureblood Beater Prefect The Great Hall with Jemima
Oke, laten we even twee dingen duidelijk maken:
1. Ja, de oorlog is voorbij.
2. Nee, ik ben niet blij met de uitkomst ervan.
Maar wat kan ik nu nog doen? Weinig, eerlijk gezegd. Voor nu probeer ik vooral mijn (blijkbaar) onpopulaire mening voor me te houden. Ik wil natuurlijk niet al m'n vrienden en populariteit verliezen. Voor nu hield ik me dan wel gedeisd, al moet ik wel even mijn toekomst overdenken... Het was altijd mijn ambitie geweest om death eater te worden, dat zeg ik je eerlijk. Nu de oorlog zo is uitgepakt, moet ik echter op zoek naar een nieuwe ambitie.
Terwijl ik mijn laatste trekjes van mijn sigaret nam, spiekte ik nog even om de hoek of er geen professoren aankwamen. Zo belachelijk ook dat dit allemaal zo geheimzinnig moest. Ik moet toch zelf weten wat ik doe. Ik gooide mijn peuk op de grond en trapte hem uit.
Nou, nu ophouden met zeuren. Sprak ik tegen mezelf. Even ging ik met mijn hand door m'n haar en streek mijn jasje glad.
Net voor het eten was ik weggesneaked om buiten nog even te roken. Tijdens het openingspraatje werd ons verteld dat er dit jaar een bal zou worden gegeven over twee dagen. Nu de grote vraag: ga ik een date vragen? Op die vraag heb ik zelf ook nog geen antwoord. Het lag er een beetje aan wat mijn vrienden deden... ik zou het wel zien.
Dit zou het jaar kunnen zijn dat ik eindelijk Harlowe een keer ga versieren, maar aan de andere kant blijft ze wel een mudblood liefhebber. Bovendien moet ze niks van me hebben. Of zou ik McKenna vragen? Maar dan alleen om haar verschrikkelijk te irriteren. Ik grijnsde bij de gedachte van haar boze gezicht. Nee, ook al klinkt het allemaal heel grappig. Beiden zijn niet realistisch. Ik liep de Great Hall binnen en duwde mezelf langs wat eerstejaars. Wisten ze dan niet wei ik ben? Ben god damnit nog wel prefect hier, een beetje respect zouden ze moeten hebben
Ook zou ik Arwen kunnen vragen, om als vrienden te gaan dan. Ze was hier een van mijn beste vriendinnen, het meisje was best wel boyish en ook nog eens captain van ons quidditch team. Ze was echt one of the guys. Over guys gesproken, met vrienden gaan is natuurlijk altijd een chille optie.
Ik scande de Great Hall en mijn oog viel al snel op mijn favoriete Hufflepuff: Jemima.
Ze zat aan de tafel van Hufflepuff met haar lange zwarte haren die over haar schouders vielen en zo mooi stonden bij haar licht getinte huid. We studeerden vorig jaar best vaak samen en als het aan mij lag dan zetten we dat dit jaar door.
"Hee beautiful." begroette ik haar, en ik gaf haar een kus op haar wang. "Hoe is je zomer geweest?" Vroeg ik terwijl ik naast haar kwam zitten en nog wat andere Hufflepuffs begroette. Natuurlijk zou ik haar kunnen vragen, maar ik had ook heus wel wat zelfkennis en ben nu niet echt de perfecte gentleman... en Jemima is te lief om te kwetsen, dat zou ik mezelf nooit vergeven. Al moet ik wel toegeven dat ik deze zomer vaker aan haar heb gedacht dan dat ik zou verwachten.. we zullen zien wat dit jaar brengt.
[ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 21:03 ]