Je weet het of je weet het niet, maar ik werk voor de Vlaamse overheid, specifiek met de doelgroep anderstalige oudkomers, anderstalige nieuwkomers, asielzoekers en vluchtelingen. Ik ben hun eerste aanspreekpunt als het over werk gaat. Ik zorg er voor dat ze klaar zijn voor de arbeidsmarkt.
Dat gaat niet altijd zonder slag of stoot en het grootste punt waar ze meestal tegenaan lopen is de taal, Nederlands.
Ik kan hier een hele uitleg geven over alle moeilijkheden die deze groep ervaren in verband met Nederlands, maar ik gok dat niemand daar op zit te wachten. ^^
Daarom heb ik voor jullie een filmpje van een klant van mijn collega die zich met hetzelfde bezig houdt, maar zich inzet voor een naburige regio. En echt, het blijft hangen. Ik zit er al een heel weekend mee in mijn hoofd. Volgens mij ken ik het zelfs al vanbuiten! Dit wou ik graag met jullie delen.
Ook een bijbehorend nieuwsartikel: Britse Nijlenaar scoort met positieve integratiesong
Zoiets maakt dat ik me extra graag inzet voor mijn doelgroep. Want ondanks alle miserie en taalbarrières ze tegenkomen, blijven ze positief. Dat waardeer ik enorm.
Wat vinden jullie van het liedje?I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury