Na een filmpje te hebben gezien van Dodie (doddleoddle) op Youtube over bi zijn, begon ik mij het volgende af te vragen. Hoe staan jullie tegenover het "uit de kast komen"? Ik heb altijd gevonden dat het niet echt nodig was, omdat het niet echt iemands zaken waren. Ik ga toch nog niemand in hun gezicht smeren dat ik niet van boontjes houd, maar wel met wie ik in bed spring (of niet, ghehehe)? Als het nu ter sprake komt, dan zeg ik het wel, maar niet dat het zoiets speciaals is. Maar sinds dit toch nog wel een vrij veel besproken onderwerp is, en bijna niemand zo lijkt te denken ben ik toch gaan twijfelen.
Nu ben ik dus aan het twijfelen om uit te komen tegen mijn vrienden in Leuven. Ik weet dat ze het heel goed gaan ontvangen, en één weet het denk ik al, want het kwam zo ter sprake, en daar ben ik ook eerlijk over geweest. Of ze zal in ieder geval niet verbaasd gaan zijn. Maar de rest zal het ook zeer goed ontvangen, want het zijn echt toffe meisjes. Het punt is eigenlijk dat ik niet actief ben in de datingpool omdat ik een awkward panda ben (in alle opzichten kun je me vergelijken met een panda) en ik geen zin heb in sociaal contact en liever in mijn eentje een nerd zit te zijn op mijn kot. En het zal niet zo gauw opkomen tijdens een gesprek, dus dan moet ik er al speciaal over gaan beginnen, en dan wordt het weer zo'n "big deal", en dat wil ik het niet maken. Omdat het niet relevant is.
Maar goed, hoe staan jullie tegenover "uit de kast komen" en wat zouden jullie doen in mijn geval?
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt