Ik begrijp je ook niet echt goed, want grotendeels maakt het internet me wel vaak blijer. Ik leer een heleboel dingen bij op een vlugge manier, in plaats van in de duizend-en-een boeken te duiken (wat overigens wel veel echter en authentieker is, maar alsnog, niet de snelste manier). Ook sta ik in vlug contact met mensen die ver van me wonen, zoals vriendinnen die in Canada op uitwisseling zijn (een goed gesprek met hen doet me echt deugd!), maar bijvoorbeeld ook mensen op Q zijn beschikbaar door het internet. Als ik even down ben, dan zoek ik juiste leuke gifs op of kijk ik naar grappige filmpjes en weet je, soms heb je zelf ook even een sterke wil nodig om het allemaal uit te kunnen zetten. Jij bepaalt wat je op het internet doet en als je er verdrietig van wordt, neem afstand.
Internet heef teen heleboel voor- én nadelen, dat geef ik toe, maar grotendeels heb je het gebruik ervan in eigen hand. Natuurlijk kan je niet controleren wat anderen jou sturen of erop zetten, maar dat hoort er nu eenmaal bij. In het echte leven kan je op straat ook nageroepen worden voor 'slet', 'lelijk wijf', en zulke dingen. Heel erg allemaal, natuurlijk, maar mensen zijn nu eenmaal niet allemaal goede wezens, jammer genoeg Ach, de enige tip die ik je kan meegeven, is om er afstand van te kunnen nemen. (:
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys