• Ok, ik val meteen met de deur in huis!

    Morgen moet ik dus op sollicitatie gaan in Mechelen, wat dus maakt dat ik met het openbaar vervoer moet reizen. Ik zou ongeveer 1 uur en 20 minuutjes onderweg zijn en zal moeten overstappen van een bus op de trein. Er is echter maar 1 klein probleempje. Ik ben nog nooit op een trein gestapt. De enige trein die ik heb genomen was de trein naar Londen, dus ik denk niet dat dit hetzelfde is want dit was onder begeleiding.
    Ik heb de kunst van het verloren lopen erg goed onder de knie, dus ik heb dan ook het gevoel dat het morgen een rampzalige dag zal zijn! Kan iemand me soms handige tips geven voor op de trein? Ik weet niet eens of je ergens op moet drukken of niet als je afstapt. Het enige dat ik weet is dat ik morgen om 9u09 een trein heb op perron 21 in Antwerpen Centraal en vanaf daar ga ik hoogstwaarschijnlijk helemaal de mist in. Als ik überhaupt dat perron al kan vinden. :'D

    Daarom mijn vraag, zijn er mensen die regelmatig met de trein gaan. Zoja, op wat moet ik dan letten? Ik heb mijn tickets van de heen en terugreis al. Alleen weet ik niet wanneer en waar ik een trein terug naar Antwerpen heb. Maar ik geloof wel dat ik dat ter plekke nog kan uitdokteren. Toch?

    Om dit topic nog een beetje nuttig te houden. Hebben jullie soms leuke of rampzalige ervaringen gehad met het openbaar vervoer?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    In Mechelen station hangen super handige borden op elk perron waarop je kan zien welke trein aan komt en hoe laat. Het enige wat je moet doen is het juiste perron op stappen (de nummertjes hangen in de gang) en op dat bord kijken of je trein er inderdaad op staat.
    Op de NMBS site kan je normaal gezien zien welke haltes je allemaal door moet. Als je dus gewoon bij elke stop door het raam kijkt, kan je afchecken bij welke stations je al allemaal geweest bent. En nee, je hoeft niet op een knopje te drukken ofzo (;
    Ook Antwerpen is zo'n super handig station, gewoon naar je perron wandelen en op het elektronische bord daar kijken of jouw trein daar op staat. Pas op, het kan ook zijn dat er nog een vorige trein op staat, maar die gaat dan weer weg zodra de trein vertrekt.
    Ik hoop dat dit je wat vertrouwen geeft!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Yo die trein neem ik dus ALTIJD! Perron 21 is he-le-maal onderin het station. Je moet dus de lange roltrappen nemen, dan naar rechts en dan de kleine roltrap (is aangeduid hoor). (Het kan zijn dat je naar deel B moet, dat is gewoon op het perron doorlopen tot je een digitaal bord zit hangen met 'Brussel-Luchthaven Hasselt' op. Dat is de trein die je moet hebben!

    Een trein stopt sowieso bij elke halte. Bij de deuren is een knopje om open te doen (het is de afbeelding van een opengaande deur). De tweede halte is die van Mechelen (wat overigens ook word omgeroepen in de trein).
    (:

    Om naar huis te gaan: In elke station hangt in de inkomstal een groot scherm met de vertrekuren van de treinen. Als je aankomt dan kan je daar alvast even nakijken, ook al moet je pas drie uur later ofzo terug (dan weet je al of je trein om half of tien na of wat dan ook komt).


    The soul needs autumn.

    Frodo schreef:
    In Mechelen station hangen super handige borden op elk perron waarop je kan zien welke trein aan komt en hoe laat. Het enige wat je moet doen is het juiste perron op stappen (de nummertjes hangen in de gang) en op dat bord kijken of je trein er inderdaad op staat.
    Op de NMBS site kan je normaal gezien zien welke haltes je allemaal door moet. Als je dus gewoon bij elke stop door het raam kijkt, kan je afchecken bij welke stations je al allemaal geweest bent. En nee, je hoeft niet op een knopje te drukken ofzo (;
    Ook Antwerpen is zo'n super handig station, gewoon naar je perron wandelen en op het elektronische bord daar kijken of jouw trein daar op staat. Pas op, het kan ook zijn dat er nog een vorige trein op staat, maar die gaat dan weer weg zodra de trein vertrekt.
    Ik hoop dat dit je wat vertrouwen geeft!

    Ja ik weet ook dat ik er aan Mechelen Nekkerspoel? af moet. Ik ben er best zenuwachtig voor omdat ik zelfs in Antwerpen verloren loop en aangezien ik nog nooit in Mechelen ben geweest maakt het allemaal een stuk spannender.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Neem gewoon een trein te vroeg. Dan heb je altijd nog speling.(: Ik zelf gebruik altijd www.9292.nl
    Geen idee of het ook voor België werkt.


    You were born original, don't die as a copy.

    Nortia schreef:
    (...)
    Ja ik weet ook dat ik er aan Mechelen Nekkerspoel? af moet. Ik ben er best zenuwachtig voor omdat ik zelfs in Antwerpen verloren loop en aangezien ik nog nooit in Mechelen ben geweest maakt het allemaal een stuk spannender.


    Nekkerspoel is niet hetzelfde station als Mechelen. (:


    The soul needs autumn.

    Dat stuk is volgens mij prima te doen, don't worry. (: Weet niet hoe het daar zit, maar in Nederland hangen overal borden en lopen er ook zat mensen rond die voor de spoorwegen werken aan wie je vragen kunt stellen.
    Mijn ergste treinervaring was toen ik 13 was. Ik ging toen voor het eerst alleen naar mijn opa en oma in Belgie vanuit Almelo, en op Roosendaal reed de trein naar Mechelen, die ik moest hebben, ineens niet meer. Ik werd naar een andere trein geloodst, naar Antwerpen, en vanuit daar zou ik dan verder moeten reizen. Alleen had ik vanaf de Belgische grens geen bereik meer dus moest ik in een kwartier mijn ouders en mijn opa en oma bellen, in paniek, om te laten weten dat ik anders zou reizen. Uiteindelijk is alles goed gekomen maar ik heb wel even enorme angsten uitgestaan. :')


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted