• maar niet mijn heupgewricht wat hoort te kraken. Al twee dagen heb ik het gevoel alsof het gewricht tussen de femur en de pelvis moet kraken. (Binnenkant van de heup, bij de lies.) Gister heb ik er wel pijn van gehad, maar vandaag was het enkel dat ik geen grote stappen kon zetten, ofwel ik moest mank lopen. Net nu dat ik heel veel werk. Misschien juist omdat ik zoveel werk. Maar enfin, het is vervelend. Ik ga gewoon door blijven werken, daar niet van, dan zet ik maar wat grote stappen. Maar tijdens het stretchen en oefeningen om dat zooitje weer op de juist plaats te krijgen kraken al mijn botten van alle kant, behalve mijn heupbot, wat naar mijn gevoel terug op zijn plaats moet poppen. Kennen jullie het? En zo ja, weten jullie nog oefeningen? Ik heb er echt al zoveel geprobeerd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    oh wow, :')
    Dat gedeelte kraakt bij mij altijd tijdens het bidden haha. En dan doe ik dit, en ga ik weer op mijn benen zitten. Na een paar keer kraakt de heupbot van dat gedeelte wat jij dus hebt opgenoemd. Als je het meer aan je rechter kant voelt, dan tijdens het zitten op je voeten, je voeten aan de rechterkant uit laten steken. En als het links is dan aan de linkerkant.

    Ik hoop dat het helpt though. Want het is echt super relaxing en fijn als het kraakt.

    En ook echt super handig met die voorbeelden :')

    Shoreline schreef:
    oh wow, :')
    Dat gedeelte kraakt bij mij altijd tijdens het bidden haha. En dan doe ik dit, en ga ik weer op mijn benen zitten. Na een paar keer kraakt de heupbot van dat gedeelte wat jij dus hebt opgenoemd. Als je het meer aan je rechter kant voelt, dan tijdens het zitten op je voeten, je voeten aan de rechterkant uit laten steken. En als het links is dan aan de linkerkant.

    Ik hoop dat het helpt though. Want het is echt super relaxing en fijn als het kraakt.

    En ook echt super handig met die voorbeelden :')


    Oh dank je! Er kraakte iets kleins, gelijk de hele tijd al, net als vele andere botten. :') Maar het heeft wel iets geholpen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Oh dank je! Er kraakte iets kleins, gelijk de hele tijd al, net als vele andere botten. :') Maar het heeft wel iets geholpen.

    fijn dat het iets heeft geholpen ^^ meestal na een paar keer werkt het. En proberen te forceren wanneer je net zit helpt ook. Succes nog. Hoop echt dat je snel "geneest" (K)

    Anders even naar een osteopaat, die weten hoe ze moeten kraken.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Tenzij je aan hyperlaxiteit lijdt, schiet je heup echt niet zomaar uit de kom. De ligamenten in je heupgewricht zijn het sterkst van alle gewrichten waardoor je femurkop wel het laatste is wat uit de kom schiet.
    Het kan ook je kraakbeen zijn. Dat is in de meeste gevallen de oorzaak van knakkende gewrichten.
    Ben je er niet gerust op of doet het veel pijn (mank lopen is ook niet de bedoeling) ga dan naar een deskundige.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2016 - 13:06 ]


    oi, suzy