Miall schreef:
(...)
Whoa, ik wist niet eens dat er een wet voor was... Oeps? Maar hoe willen ze dit überhaupt bestraffen? Als er een veertienjarige zwanger rondloopt, gaan ze haar echt niet in de cel gooien omdat ze seks heeft gehad, lijkt me... x'D
Ik zou zo niks weten, haha.
Je bent strafbaar als je als zestien/zeventienjarige seks hebt met iemand jonger dan zestien. (ook als dit met wederzijdse toestemming is)
Je bent strafbaar als je als achtienplus seks hebt met iemand jonger dan zestien en ouder veertien.
- Met wederzijdse toestemming: schending van de eerbaarheid tov van de jongste.
- Zonder wederzijdse toestemming: verkrachting/aanranding
Je bent srafbaar als je als achtienplus seks hebt met iemand jonger dan veertien. (dit is pedofilie)
Je bent strafbaar als je jonger bent dan zestien en je sekspartner ook jonger is dan zestien. (ook als dit met wederzijdse toestemming is)
Het is echt een banaal systeem. Je bent altijd strafbaar, ookal legt een van de twee (in dit geval meestal de minzestienjarige) niet de klacht in. Dus een ouder, verwante, familielid, etc. kan een klacht indienen.
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys