Dazai schreef:
Of het echt uit de hand loopt, weet ik niet. Ik zie dat mensen het allemaal opblazen op tv en op het internet, maar zelf heb ik nog nooit een Pokémon Go user voor problemen zien zorgen. Het jammere aan deze trend vind ik echter dat het veel dingen verpest. Je kunt wel zeggen dat meer mensen buiten komen, maar als ze de hele tijd naar hun scherm zitten te kijken, is dat ook niet meteen ideaal - what about een natuurwandeling zonder smartphone met vrienden of familie? En natuurlijk ontmoeten ze andere mensen, maar als zeldzame persoon die geen Pokémon Go speelt, voel ik me een beetje buitengesloten. In plaats van gewoon gezellig tegen elkaar te praten over andere dingen, toont iedereen elkaar Pokémons en vragen ze waar ze ze gevonden hebben en blablabla. Ik vind het gewoon niet leuk, maar komt niet alleen door Pokémon Go, ik ben gewoon heel erg tegen smartphones en hoe ze je zogezegd 'sociaal' maken.
Ik ben het hier echt mee eens.
Op school en op straat hebben vrienden het echt nergens anders meer over.
Pokemon dit, pokemon dat, blah blah blah enz.
Ik word er zowat mee doodgegooid.
'Heb je pokemon go?', 'Heb je deze Pokemon al gevangen?' en/of 'Waarom speel je geen Pokemon Go?'
Al die vragen ben ik zo zat.
Dus ja, het loopt uit de hand.
Believe in yourself and go for it ~ Emma Watson.