• Hey hey!

    Volgens mij zit ik met een probleem, ik weet het even niet meer goed. Ik stel me vaak de vraag of ik hetero, biseksueel of lesbisch ben. En er is een meisje waar ik volgens mij iets voor voel. Het is niet dat ik een label op mezelf wil plakken, ik heb gewoon nood aan wat advies en ervaring ;)



    Ik ga even kort mijn verhaal doen.
    Ik ben 16, bijna 17. Dit jaar ben ik gestart op een nieuwe school en mijn nieuwe klas is echt tof. Vooral 1 meisje (A.) kwam naar me toe en nam met op in de klasroep. Het klikte best snel tussen ons en ik was opgelucht dat ik aansluiting vond in mijn nieuwe klas. De dag erna was ik blij haar te zien en dat was dan ook meteen de dag dat ik erachter kwam dat zij lesbisch is en een vriendin heeft van een jaar hoger. Dat vond ik echt nice.

    De volgende schooldag mochten we van een leerkracht dat lesuur naar buiten. Als en ik waren aan het chillen en tijdens 1 van die momenten voelde ik iets. Zij lag op het gras en ik zat vlak naast haar (tegen haar aan) met mijn gezicht naar haar toe. Ze glimlachte naar mij en ze was ineens zo mooi dat ik naar haar bleef kijken. Toen vroeg ze hoe het zit in de liefde en ik vertelde haar over mijn vorige relaties. 'Was dat met jongens?' vroeg ze en ik wasmachine geschrokken van die vraag. Ik knikte en daarna vroeg ze: 'En je valt alleen op jongens of...'
    Daar schrok ik nog meer van, zo hard dat ik zei: 'dat weet ik eigenlijk niet.'
    Terwijl ik geen moment in mijn hele leven ooit getwijfeld heb of ik wel hetero ben en ik heb nooit ook maar iets van gevoelens hadden voor een meisje.

    In het verleden heb ik twee relaties met jongens gehad. Allebei redelijk snel gedaan geraakt, al was ik er bij de tweede niet goed van. Hem miste ik best wel. Ik heb me in beide relaties goed gevoeld, maar ik heb nooit het gevoel gehad van 'wauw, dit is het beste wat me is overkomen'. Maar dat moet op zich niet, dus geen probleem.

    Ik leerde A steeds beter kennen en het klikt zo goed. Het is alsof we elkaar echt begrijpen. Maar toen begonnen de twijfels oplaaien. Ik dacht vaak aan haar, ik was altijd blij haar te zien, haar lach is zo cute, haar ogen zo mooi... Maar ik had nog altijd niks door, ik dacht er niet verder over na.

    Nu wel. Bij sport op school vandaag was het verdedigings les en ik was me ineens zo bewust van haar lichaam dichtbij dat van mij en in de kleedkamer was het ook een beetje vreemd. We zijn vandaag heel veel samen geweest en het voelt altijd goed als ik bij haar ben. Toch is er die soort spanning.
    ik fantaseer soms zelfs dat ze me kust. Dat zal wel anders zijn dan een jongen.

    Mijn beste vriendin begon vandaag ook over mijn ex. 'Mis je hem nog?' Maar de gedachte aan mij en hem samen voelde ineens zo verkeerd. Het klopte helemaal niet. En ik mis hem totaal niet meer, ik kan niet over hem nadenken. Ik denken veel te veel aan A.

    Maar ja, ze heeft al een lief. Het is vervelend als zij over dat meisje praat. Maar zelf kijkt ze ook vaak naar mij, heb ik de indruk.
    En ben ik verliefd op haar? Op een meisje? Val ik ook op jongens? Ben ik bi? & Wat moet ik doen met haar?

    Stel gerust vragen als je meer wilt weten!
    Je mag alles vragen!
    Zou leuk zijn als ik reacties en adviezen krijg ;)

    X.


    ~ Tame the ghosts in my head, that run wild en wish me dead ~

    Ik kan niet zeggen of je op meisjes valt of bi bent. Dat is echt iets waar je helemaal zelf achter moet komen en dat leer je door het tijd te geven (:
    Maar je zegt het eigenlijk allemaal zelf al; je wilt bij haar zijn, ze ziet er leuk uit en je denkt aan haar. Op z'n minst zou ik zeggen dat je curious bent naar nieuwe dingen en daar is ook helemaal niets mis mee! Waarom heb je het er niet eens met haar over? Je hoeft niet over jezelf te beginnen maar je zou haar kunnen vragen hoe zij zich voelt als ze verliefd is of hoe ze erachter kwam dat ze op meisjes viel. Geef het allemaal lekker de tijd en maak je er geen zorgen over. Wat je voelt, wordt vanzelf wel duidelijk (:

    [ bericht aangepast op 10 sep 2016 - 1:37 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wasmachine.

    Ik denk dat wij jou niet kunnen vertellen of je bi of lesbish bent. Maar denk er niet te veel over na en val gewoon op de mensen die je leuk vind.

    Deadly_Silence schreef:
    Hey hey!

    Volgens mij zit ik met een probleem, ik weet het even niet meer goed. Ik stel me vaak de vraag of ik hetero, biseksueel of lesbisch ben. En er is een meisje waar ik volgens mij iets voor voel. Het is niet dat ik een label op mezelf wil plakken, ik heb gewoon nood aan wat advies en ervaring ;)



    Ik ga even kort mijn verhaal doen.
    Ik ben 16, bijna 17. Dit jaar ben ik gestart op een nieuwe school en mijn nieuwe klas is echt tof. Vooral 1 meisje (A.) kwam naar me toe en nam met op in de klasroep. Het klikte best snel tussen ons en ik was opgelucht dat ik aansluiting vond in mijn nieuwe klas. De dag erna was ik blij haar te zien en dat was dan ook meteen de dag dat ik erachter kwam dat zij lesbisch is en een vriendin heeft van een jaar hoger. Dat vond ik echt nice.

    De volgende schooldag mochten we van een leerkracht dat lesuur naar buiten. Als en ik waren aan het chillen en tijdens 1 van die momenten voelde ik iets. Zij lag op het gras en ik zat vlak naast haar (tegen haar aan) met mijn gezicht naar haar toe. Ze glimlachte naar mij en ze was ineens zo mooi dat ik naar haar bleef kijken. Toen vroeg ze hoe het zit in de liefde en ik vertelde haar over mijn vorige relaties. 'Was dat met jongens?' vroeg ze en ik was geschrokken van die vraag. Ik knikte en daarna vroeg ze: 'En je valt alleen op jongens of...'
    Daar schrok ik nog meer van, zo hard dat ik zei: 'dat weet ik eigenlijk niet.'
    Terwijl ik geen moment in mijn hele leven ooit getwijfeld heb of ik wel hetero ben en ik heb nooit ook maar iets van gevoelens hadden voor een meisje.

    In het verleden heb ik twee relaties met jongens gehad. Allebei redelijk snel gedaan geraakt, al was ik er bij de tweede niet goed van. Hem miste ik best wel. Ik heb me in beide relaties goed gevoeld, maar ik heb nooit het gevoel gehad van 'wauw, dit is het beste wat me is overkomen'. Maar dat moet op zich niet, dus geen probleem.

    Ik leerde A steeds beter kennen en het klikt zo goed. Het is alsof we elkaar echt begrijpen. Maar toen begonnen de twijfels oplaaien. Ik dacht vaak aan haar, ik was altijd blij haar te zien, haar lach is zo cute, haar ogen zo mooi... Maar ik had nog altijd niks door, ik dacht er niet verder over na.

    Nu wel. Bij sport op school vandaag was het verdedigings les en ik was me ineens zo bewust van haar lichaam dichtbij dat van mij en in de kleedkamer was het ook een beetje vreemd. We zijn vandaag heel veel samen geweest en het voelt altijd goed als ik bij haar ben. Toch is er die soort spanning.
    ik fantaseer soms zelfs dat ze me kust. Dat zal wel anders zijn dan een jongen.

    Mijn beste vriendin begon vandaag ook over mijn ex. 'Mis je hem nog?' Maar de gedachte aan mij en hem samen voelde ineens zo verkeerd. Het klopte helemaal niet. En ik mis hem totaal niet meer, ik kan niet over hem nadenken. Ik denken veel te veel aan A.

    Maar ja, ze heeft al een lief. Het is vervelend als zij over dat meisje praat. Maar zelf kijkt ze ook vaak naar mij, heb ik de indruk.
    En ben ik verliefd op haar? Op een meisje? Val ik ook op jongens? Ben ik bi? & Wat moet ik doen met haar?

    Stel gerust vragen als je meer wilt weten!
    Je mag alles vragen!
    Zou leuk zijn als ik reacties en adviezen krijg ;)

    X.


    ~ Tame the ghosts in my head, that run wild en wish me dead ~

    Dat moet je voor jezelf uitmaken. Anderen kunnen dat niet voor je zeggen of beslissen.

    Of je nou gay, straight, bi of wat dan ook ertussenin bent, is helemaal niet zo belangrijk.
    Mensen houden er gewoon van om overal labels aan te hangen, maar in principe is dat nergens voor nodig. Doe gewoon lekker waar je je goed bij voelt (:


    The universal language of art.

    Jij weet zelf het beste of je biseksueel of niet bent. Maar je bent nog maar 16, dus doe rustig aan! Je hebt nog een heel leven voor je. Er zijn wel andere dingen dan druk maken over wat je geaardheid is, dat komt vanzelf echt wel.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Balmains schreef:
    Of je nou gay, straight, bi of wat dan ook ertussenin bent, is helemaal niet zo belangrijk.
    Mensen houden er gewoon van om overal labels aan te hangen, maar in principe is dat nergens voor nodig. Doe gewoon lekker waar je je goed bij voelt (:


    26 - 02 - '16