• mijn beste vriend en vriendin kimberly en jawad hebben al jaren een relatie met elkaar. ze zijn super gelukkig met elkaar en ik moet er niet aan denken dat ze uit elkaar gaan. maar nu is het dus zo dat ze een kindje verwachten. ze hebben het er allebei niet bepaald makkelijk mee. en ik voel me hopeloos als ik ze zo zie leiden. jawad werkt bij de sloop en hij maakt overuren om al zijn schulden enzo te betalen. kimberly is nu de hele tijd thuis omdat ze niet de puf heeft om iets anders te doen.hoe moet ik ze nu in godsnaam steunen?

    Errr, je kan je beste vriendin vragen waar je haar mee kan helpen. Maar het lijkt me niet dat je als 15-jarige heel veel kan betekenen, behalve een vriendin zijn en praten.

    Hoe oud zijn die vrienden van jou?
    Zoals degene boven me zei denk ik niet dat je heel veel voor hen kan doen, behalve er voor haar zijn en met haar praten. Je kunt inderdaad vragen of er iets is wat je voor hen kunt doen, maar ze mogen geen wonderen van je verlangen want jij bent inderdaad ook nog redelijk jong (om hier iets mee te kunnen).


    You were born original, don't die as a copy.

    Je kan der altijd helpen met lichte verantwoordelijke taken, zoals een luisterend oor bieden, eventueel boodschappen doen, helpen met voorbereidingen babykamer en zorg er voor zoals spullen. Tevens misschien met school, dat je der helpt dat ze niet achter komt te liggen. Je kan der op zoveel vlakken helpen, door der alleen al voor hen te zijn..


    “It is not despair, for despair is only for those who see the end beyond all doubt. We do not.”

    Je kan altijd een luisterend oor bieden oid. De kleinste dingetjes kunnen al helpen (:


    26 - 02 - '16

    SPECS schreef:
    Hoe oud zijn die vrienden van jou?

    Ik betwijfel of dit een serieus topic is. Je beste vriend en vriendin die een kind krijgen, samen, op zo'n jonge leeftijd. Ik weet het niet hoor.

    Bovendien erger ik me enorm aan het feit dat er compleet geen hoofdletters worden gebruikt.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2016 - 1:06 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtues schreef:
    (...)
    Ik betwijfel of dit een serieus topic is. Je beste vriend en vriendin die een kind krijgen, samen, op zo'n jonge leeftijd. Ik weet het niet hoor.

    Bovendien erger ik me enorm aan het feit dat er compleet geen hoofdletters worden gebruikt.

    Same, ik dacht eerst dat het een troll topic was en wilde een troll antwoord geven. Maar toen bedacht ik me maar iets normaler te antwoorden.
    Maar als de vriend van haar bf nu al schulden heeft, is dat heel erg raar. Behalve als hij 18 is, maar dan heeft hij waarschijnlijk seks met een minderjarige en is strafbaar.

    Ribcage schreef:
    (...)
    Same, ik dacht eerst dat het een troll topic was en wilde een troll antwoord geven. Maar toen bedacht ik me maar iets normaler te antwoorden.
    Maar als de vriend van haar bf nu al schulden heeft, is dat heel erg raar. Behalve als hij 18 is, maar dan heeft hij waarschijnlijk seks met een minderjarige en is strafbaar.


    Uhm nee. Zo raar is dat niet. Ik ken zat mensen die nog geen achttien zijn, maar wel dik in de schulden zitten. Gaat wel vaak om complexere situaties; ouders gescheiden, willen niets met 't kind te maken hebben, jeugdzorg zit erop, etc.


    26 - 02 - '16

    Virtues schreef:
    (...)
    Ik betwijfel of dit een serieus topic is. Je beste vriend en vriendin die een kind krijgen, samen, op zo'n jonge leeftijd. Ik weet het niet hoor.

    Bovendien erger ik me enorm aan het feit dat er compleet geen hoofdletters worden gebruikt.


    Dat kan best hoor :') De vriendin van een vriendin van mij (dat meisje zit wel in onze vriendenkring, alleen doordat ze op een heel andere school zit enzo zien we haar niet zo vaak) die is net 15 en in oktober uitgerekend... Alleen is het zozegmaar geen gewild kind (ze wist pas na 3 maanden oid dat ze zwanger was) en is degene die het 'veroorzaakt' heeft al uit het beeld verdwenen (een jongen die rond de 18 was, dealde in drugs enzo). Dus je kunt op een hele jonge leeftijd al wel een kind krijgen (al is het de vraag in hoeverre het ook echt 'gewild' is)

    en ja, die missende hoofdletters zijn echt heel erg storend


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Virtues schreef:
    (...)
    Ik betwijfel of dit een serieus topic is. Je beste vriend en vriendin die een kind krijgen, samen, op zo'n jonge leeftijd. Ik weet het niet hoor.

    Bovendien erger ik me enorm aan het feit dat er compleet geen hoofdletters worden gebruikt.


    Een meisje op mijn oude school is half gepland zwanger geworden. Gestopt met de pil en "verder zien we wel". Ze is zeventien. Ook al foto's op Facebook van haar buik en zo.

    Het kan wel, ik vind het alleen super raar, zielig en triest.

    Even om serieus te antwoorden op het topic:
    Misschien kun je een babyshower organiseren. Hebben zij spullen voor hun kindje en doordat jij het regelt hoeven zij zich daar geen zorgen over te maken.

    Ik heb zelf op de middelbare twee klasgenoten gehad die neide 15 waren toen ze hun kinderen kregen.

    Vanuit school werden zij geholpen door toetsen op andere momenten te behalen. Lesstof thuis te mogen leren.
    Vanuit de klas gaven wij een luiertaart. Ik had niet echt een band met ze dus ik weet het niet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als ze al schulden hebben en gaan werken, zijn ze waarschijnlijk al boven de 18, denk ik, maar waarschijnlijk nog erg jong. Wat is het precies waar ze het moeilijk mee hebben? Hun zware werkuren of het feit dat ze ongepland zwanger is en geen kindje hadden gewild? In dat laatste geval, ik denk niet dat je ze veel kunt bijstaan. Het is een shock en een aanvaardingsproces waar ze zullen moeten doorgaan, ze zullen zich erbij neer moeten leggen dat dat kindje er nu éénmaal is. Volgens mij loopt dat wel los, uit het standpunt van de vrouw (niet dat ik ervaring heb met zwanger zijn, gewoon puur instinctief aanvoelend), ik kan me maar heel moeilijk inbeelden dat je een kindje in je eigen buik zou voelen en je daar geen band mee zou beginnen voelen. Trouwens, er komen zoveel moederlijke hechtingshormonen vrij tijdens een zwangerschap, tijdens borstvoeding, dat de natuur waarschijnlijk wel zelf het aanvaardingswerk zal doen voor je vriendin. Je hoort wel vaker dat mensen ongewenst zwanger worden, maar toch bitter weinig dat ouders hun kinderen niet doodgraag zien, dus dat komt wel vanzelf in orde, met de tijd. Ik denk niet dat jij daar iets aan hoeft te doen, wat hun zware werkuren betreft: je kunt altijd een helpende hand aanbieden om het hun minder zwaar te maken.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Aan haar account en de tekst die het meisje weet neer te schrijven is het naar mijn mening 100% duidelijk dat het een troll topic is. Ik mag hopen dat een meisje van 15 beter kan schrijven dan dit en daarnaast vind ik haar fantasie wel redelijk hoog rijken in haar verhaal.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Philip schreef:
    Aan haar account en de tekst die het meisje weet neer te schrijven is het naar mijn mening 100% duidelijk dat het een troll topic is. Ik mag hopen dat een meisje van 15 beter kan schrijven dan dit en daarnaast vind ik haar fantasie wel redelijk hoog rijken in haar verhaal.

    Dit is nou niet bepaald een aardige reactie. Ik snap dat je het een troll kan vinden maar reageer dan niet, want als dit echt is kan het hartstikke kwetsend zijn. Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik hoop dat we zo'n situatie als in het euthanasie topic van laatst kunnen voorkomen, want dat was best naar om te zien.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    thanks voor de tips ik heb er veel aan;)

    het is kindje is super gewenst alleen het komt op het verkeerde moment. ze zijn 15 en 16

    Een kaartje sturen, of baby spullen kopen, of vaak bij je vrienden op bezoek gaan.


    All magic come with a price