Ribcage schreef:
(...)
Ik snap dat dit in amerika zo is en dat moet stoppen. Al geloof ik niet dat elke blanke agent een racist is en elke zwarte ongewapend en poeslief. Maar sommige BLM 'aanhangers' gaat ook wel extreem ver, zoals met de aanslagen in Nice laatst, toen stond het vol met reacties als:
En dan hebben we dit nog, waar ik ook absoluut niet tegen kan:
Dit is ook niet op jou gericht, maar in het algemeen.
Nee, niet iedere agent is slecht, natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat er toch sprake is van een systematisch probleem bij de Amerikaanse politie. Daar zijn onderhand zoveel verhalen van bekend (Micheal Brown, Eric Garner, Philando Castile, Alton Sterling, en ga zo maar door) dat het geen anekdotes meer zijn, maar nogal gruwelijke statistieken, die wekelijks moeten worden aangevuld. Ik zal je niet lastig vallen met de cijfers, maar ze zijn vrij gemakkelijk te vinden via Google, als je wilt.
Ik snap dat je dingen zoals die die je onder de spoiler aangeeft niet vindt kunnen. Stomme reacties op internet zijn natuurlijk ook vervelend, maar ik denk dat iedereen het erover eens zal zijn dat dat qua urgentie niet helemaal gelijk staat aan dat er mensen worden neergeschoten op straat. Deze mensen zijn kwaad en grijpen dan terug op beledigingen aan het verkeerde adres, en dat is niet goed. Het doet echter ook niet af aan het heel reële belang, het doel of de nood van Black Lives Matter - ik denk, of hoop tenminste, dat iedereen het daar ook over eens zou kunnen zijn.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan