MonChevy schreef:
(...)
Vanaf volgende week zit ik weer een dag in de week van half 9 tot 18 en voor de rest heb ik van 12 (geloof ik) tot 21 uur les. Je hebt het niet zo slecht vind ik. Zou best willen ruilen.
Er zijn bij mij mensen pas thuis rond 20 als we tot 18 les hebben en rond 22/23 als we tot 21 les hebben. Echt erg, maar eigenlijk weet je wat je te wachten staat als je een opleiding kiest, dus ja.
Bij een opleiding vind ik het toch iets anders, eigenlijk. Ik leef met je mee hoor, en ik heb al helemaal geen zin in een wie heeft het slechter wedstrijd (want ik wilde ook alleen maar even klagen eigenlijk en ik had al gezegd dat anderen het ongetwijfeld erger hebben), maar ik baal vooral hiervan omdat helemaal niemand op mijn school het gewend is om tot zo lang door te moeten - de leerlingen niet, maar ook de docenten niet, wat betekent dat we eindigen met een hele hoop leerlingen die dan het negende uur moeten doorbrengen met een hoofd dat al vol zit van de rest van de dag, met een stikchagrijnige docent die dan extra snel uit zijn slof schiet of gewoon geen zin meer heeft om les te geven, wat het allemaal lekker nutteloos maakt. Extra uur op school voor niks, yay. (Plus, we krijgen nog evenveel huiswerk, dus ben ik wss pas vanaf tien uur écht klaar met de dag als ik tot vijf uur moet blijven, bah.)
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.