Brayde Ever Payton Wynter - Dynell
De man leek even uit het veld geslagen door mijn woorden, maar voor ik ook nog maar verder iets uit kon richten had mijn zusje hem hard op zijn voet getrapt waarna ze onder het mes door dook en haar uit pure frustratie nariep. Het enige wat ik kon doen was mijn armen voor haar openen om haar in haar vlucht op te vangen. "Dankje." Hoorde ik haar zachtjes fluisteren, waarna ze zich opdraaide om naar de man te kijken.
Ik volgde haar blik en het zag er niet goed uit. De ijle hoop die ik had gehad om er enkel met praten vanaf te komen is in duizenden stukjes uiteen gespat.
De ogen van de man weken verder open en zijn pupillen groeiden in krankzinnigheid. Dat was geen goed teken. Wat al helemaal geen goed teken was verscheen als een glinstering in zijn hand. Een mes. Ik kon het niet laten om met mijn ogen te rollen. "Dit meen je niet." Ik droeg dan wel een zwaard om mijn middel, maar dat ding is over het algemeen meer bedoeld als ceremonieel gewicht. Waarschijnlijk maakte het de man helemaal niet meer uit want hij kwam als een bezetene op ons afrennen en mijn zusje sprong achter me voordat ik haar zelf naar achter kon duwen, uit de baan van de gek. "Kijkt uit Brayde." Riep ze nog toen de man mij bijna bereikt had.
"Wat er ook mocht gebeuren, meng je er niet in." Deze woorden wierp ik nog snel over mijn schouder heen naar mijn zusje voor ik me met mijn hele wezen op de man voor me concentreerde. Als in een soort dans wist ik me om hem heen te spinnen, mijn arm in zijn nek te leggen en hem een zwiep te geven voor hij langs me heen kon komen om naar mijn zusje te gaan.
Zoals velen al wel weten hou ik absoluut niet van vechten, dus als ik al wel in een gevecht terecht kom is het mijn specialiteit om er een show van te maken.
Sommigen noemen het ook wel de dans des doods. Het was niet echt een vechtkunst die door velen gehanteerd word. Het is meer een combinatie tussen zelfverdediging, ontwapenen, overmeestering en uitputten. Simpele zielen gingen er makkelijk aan onderdoor, maar als je het bij bedreven zwaardvechters probeerde kon het ook makkelijk je dood worden. Dus,de dans des doods.
Ergens was het altijd wel interessant om te zien wie er een simpele ziel was en wie een uitdaging. Krankzinnige mensen vormen ook altijd een nieuwe kijk op mijn strategieën.
Tot nu toe was de man niet moeilijk te ontlopen, zijn uithalen waren vol woede maar zonder precisie. Ik had echter nog geen goed moment weten te vinden om het mes uit zijn hand te tikken om hem te ontwapenen. Een technische trap in zijn zij zette hem echter op een nieuwe spoor en zijn patroon veranderde.
Ik cirkelde om hem heen, mijn linkerhand achter mijn rug en mijn rechter voor mijn torso voor mijn evenwicht. Mocht hij ook langs mij heen komen en mijn rug tegenkomen had ik in ieder geval al mijn hand daar. Mijn rechterhand is mijn dominante, dus die hou ik ten alle tijden voor me.
Ik hoorde hoe de man steeds zwaarder begon te ademen. Mooi, uitputting is dus de juiste weg in dit geval.
"Oh..." Een andere vrouwelijke stem trok mijn aandacht en mijn hoofd schoot voor heel eventjes opzij. Daar stond een klein meisje, ze leek me niet ouder dan een jaar of twaalf, die me met kalme maar berekende en geïnteresseerde ogen in zich opnam.
Haar houding bracht me uit balans waardoor ik het mes dat op me afraasde net niet kont ontwijken. Het lemmet schampte mijn linkerarm, gelukkig was het geen diepe snee, het zal alleen wat gaan bloeden. Ik zou er niet eens een litteken aan over houden.
Het meisje leek echter nog steeds niet aangedaan door de situatie. Ze zuchtte zelfs en schudde haar hoofd terwijl ze een stap naar mij en dus het gevecht toe deed.
De man leek haar niet in de gaten te hebben en ik weet niet of dat in haar voordeel werkte, maar zonder dat ik precies wist wat er gebeurde, gaf ze hem een flinke trap tegen zijn benen waardoor hij door zijn knieën zakte en maakte ze het af met een harde elleboog tegen zijn slaap aan.
"Zo, daar hebben we de komende paar uren geen last meer van." Haar stem leek te vervormen tot een vollere variant en langzaam zag ik haar gezicht veranderen en leek ze te groeien.
Als in een knipper van mijn ogen stond er opeens een jonge vrouw voor me. Ze moest haast wel van mijn leeftijd zijn.
Ze knikte en boog licht voor mij. "Mijn excuses dat ik me zomaar met uw bezigheden mengde, maar mij is opgedragen om de koninklijke familie te beschermen."
Er verscheen even iets op haar gezicht wat voor een scheve glimlach door kon gaan. "Mijn naam is Skye Brannpoire,één van de begaafde."
Nee goh, zou het?
Credendo Vides