Skye Lunaria Brannpoire
Ik zag zijn glimlach verbreden en ik wist niet of me dat goed stemde of niet. Ik kon absoluut geen hoogte krijgen van deze man. Waarschijnlijk dacht hij dat hij geen hulp nodig heeft en dat hij zichzelf wel kan redden of hij vond het idee van een vrouw die hem zou beschermen echt verwerpelijk. Ergens gokte ik op een mengeling van beide. Maar ja, je weet maar nooit. Zeker niet wat er allemaal in het hoofd van een kroonprins rondspookt.
Mijn hand gleed over de stof van de jurk die ik aanhad. Gelukkig was dat iets wat mijn zenuwen bijna direct teniet deed. Het was dan ook niet zomaar een jurk. Het was
de jurk van mijn moeder die ze in de kist had gestopt toen ze me op kwamen halen om naar het kamp te brengen. Ik had eindelijk een mogelijkheid gevonden waarbij ik hem aan kon zonder vreemd aangekeken te worden.
"En wat maakt Skye Brannpoire zo bijzonder dat ze mij kan beschermen?" Zijn woorden haalden me uit mijn gedachten en ik hield mijn hoofd een tikkeltje scheef terwijl ik weer naar hem keek.
Ah, natuurlijk zou deze vraag komen. Waarom zou hij niet willen weten wat het vreemde meisje in zijn kamer eigenlijk allemaal kan?
Moest ik het hem laten zien? Het hem gewoon vertellen wat ik allemaal kan? Kon ik...Kon ik het gedeelte van in mensen veranderen achterwege laten of moet hij dat ook weten?
Ik wilde net mijn mond opendoen om tenminste iets te zeggen toen hij me voor was. "Je hebt training gehad, neem ik aan?"
Bijna kon ik een zucht niet inhouden. Natuurlijk heb ik training gehad. Zou ik hier staan als dat niet zo was. "Jazeker, uwe hoogheid. Sinds mijn kindertijd heb ik een zeer uitgebreide training gehad. Van zwaardvechten tot boogschieten, van spionage tot soort van lijfwachters. Al zullen deze dingen u waarschijnlijk niet interesseren aangezien u zelf hoog in het vaandel staat voor uw zwaardkunsten." Ik streek nogmaals even over de stof van de jurk heen voordat ik opstond. "Mijn gave is echter..." Ik weet nog steeds niet echt hoe ik dit aan ga pakken. Liet ik het gewoon zien? Een waarschuwing vooraf zou wel prettig zijn denk ik
"Mijn gave is dat ik van gedaante kan veranderen." Zo, dat was er tenminste uit. Ik wilde zijn reactie niet afwachten op die woorden en nam het heft in eigen handen. Oké, eerst iets simpels.
Ik voelde hoe mijn lichaam zich begon te vervormen, de botten in mijn lichaam werden kleiner en de bekende pijn weer door mijn lichaam heen gleed. Pijn waaraan ik nu inmiddels wel gewend was geraakt. Mijn handen vonden al snel de grond en ik wist dat het voltooid was. Mijn ogen vonden mijn pluizige poten waarna ik weer opkeek naar de prins in één van mijn
kattengedaantes.
Oké, nu denkt hij waarschijnlijk dat ik alleen in een schoot kat kan veranderen...Misschien iets met...Vleugels... Ik zwiepte eventjes met mijn staart.
Mijn lichaam volgde automatisch, deze verandering was het gewend om te doen, al niet vanuit een gedaante van een kat.
De kattenpoten vervormden tot dunnere klauwen en ik merkte dat ik weer wat omhoog werd geduwd. Mijn voorpoten verdwenen en maakten plaats voor de pinnen van vleugels. Ik schudde mijn kop om de veren goed te rangschikken en zodra ik volledige controle had vloog ik op en lande op één van de plafondbalken van het vertrek.
Ik kraste eventjes zachtjes. Nu weet hij dat ik niet alleen kan veranderen in een kat, maar goed gedaan Skye, kleine dieren. Oké, groter... Iets groters...
Deze verandering ging snel. Het was net zoals de uil eentje die ik vaak aannam tijdens mijn jacht in het bos. Terwijl ik opvloog van de balk en me naar beneden liet vallen, vingen mijn vier katachtige poten me ook al snel weer op. Ik voelde me altijd elegant en lenig in
het lichaam van een poema. En op mijn gemak liet ik me dan ook tot op de grond zakken, waar ik mijn voorpoot begon te wassen. hopelijk verdoezelde dit de tweestrijd die ik binnenin me voelde. Moest ik hem nou wel of niet meedelen dat ik ook in mensen kan veranderen? Hij is de kroonprins en vanaf vandaag mijn verantwoordelijkheid om op hem te letten. Dus ergens zou het wel moeten. Maar ik was ook bang, bang dat hij zoals vele anderen het al geprobeerd hebben er gebruik van te willen maken naar diens eigen goeddunk.
Ik gromde eventjes zachtjes.
Ik moet wel...Ik moet hem laten zien wat ik allemaal kan, ook al is het iets wat ik liever niet wil laten zien.
Sloom kwam ik overeind tot zitpositie en langzaam stond ik het mezelf toe weer te veranderen. Niet tot de grootte die ik normaal heb, maar tot de grootte van een kind. Ik had het kind maar één keer eerder gezien en dat was vandaag geweest. Tijdens mijn binnenkomst hier in het kasteel was ik langs de keukens gekomen, waar ik haar bezig zag met fruit te snijden.
Dit voelde nooit goed, de gedaante van andere mensen aannemen voelde verkeerd en zoveel anders dan een gedaante van een dier.
Het zorgde er ook voor dat ik al snel weer terug veranderde naar mijn eigen lichaam. "Zo, nu weet u wat ik kan. Zolang het binnen mijn kennis ligt kan ik naar uw wens veranderen in elk dier." Ik draaide me met mijn rug naar hem toe. "Of elk mens." Kwamen de woorden toch nog mompelend en aarzelend over mijn lippen heen.
{Mwhaha, even een lekker lang stukje ^^}
[ bericht aangepast op 19 aug 2016 - 4:01 ]
Credendo Vides