• 1
    Ten eerste zou ik even niet weten waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier.
    Ik heb goeie dagen er tussen zitten en dat ik me geweldig goed voel, helemaal zeker van mezelf en schijt aan wat andere van mij vinden; maar het kan ook zomaar in 1 keer omslaan dat ik in een keer depri ben of iets in die geest en super super SUPER onzeker ben en aan alles ga twijfelen,,,. Zonder reden of gewoon door iets super kleins dat gebeurd kan zijn. En eerlijk; ik weet niet wat ik er mee aan moet.

    Daarbij heb ik dagen er tussen zitten dat ik me gewoon moe voel, alsof ik geen energy heb. Dan kan ik letterlijk gewoon een uur op bed zitten voor mijn uit zitten staren met of zonder muziek... ma dan wil ik ook gewoon niet verder met waar ik mee bezig was bijv. (ja ik heb iets aan mijn longen maar toch daar zou t niet van moeten zijn denk ik ookal ben ik daardoor ook vaak vermoeiend)

    Mijn vraag is of jullie dit ook hebben en of er advies voor is?

    2
    ik heb ook het gevoel dat ik een midlifecrisis heb of iets?
    ik heb een baantje maar t is meer een vrijwilligers baantje bij een supermarkt; dus ja in principe verdien ik er niet heel veel mee. en het is maa ong 3 uurtjes....
    en ik heb begin dit jaar drie maanden lopen twijfelen of ik wel moet gaan blijven werken daar? maar dan kan het ook een tijdje duren voordat ik iets nieuws heb en dat is het vervelende. en ja mijn collegas zijn best leuk dus het is allemaal een lastige keuze...
    het kan leuk zijn maar het werk zelf is gewoon rot en vermoeiend voor mij persoonlijk.
    maar het is even goed gegaan en ik bleef daar werken.
    nu heb ik 4 weken vrij gehad en nu zit ik weer in die twijfel moment dat ik dus twijfel om daar te stoppen...
    ik heb t gevoel alsof mijn leven stil staat en alleen maar het zelfde rondje draait en dat ben ik beu..

    ik weet niet eens hoe ik het hier neer moet zetten zo verward ben ik er gewoon door.... en ergens vind ik dit al veelte privé om neer te zetten ( het kan nog persoonlijker maar dat heb ik liever niet)

    3
    ik bespeel een instrument (gitaar), ben nog niet super goed maar dit is wel een doel dat ik wil.
    het goed leren spelen en als hobby gewoon een bandje in de toekomst.
    maar dat is bijzaak en hobby. maar dan heb ik nu op dit moment dat ik twijfel of gitaar wel bij mij past want ja ik vind drummen, viool, piano en bas ook geweldig om te doen en ik weet niet goed hoe ik er achter kan komen wat nou echt bij mij past en wat ik met plezier kan blijven doen,,

    ik heb het gevoel alsof ik toe ben aan iets nieuws...
    ik kan er niet tegen elke dag het zelfde te doen en dan gaat dat vervelen.. maar dan denk ik weer van; ja ik heb best leuke collega's en ken ze goed genoeg.

    ik weet gewoon niet meer wat ik wil in het leven en loop er al vanaf begin 2016 mee rond... help!?

    en dan zal er nog wel meer aan de hand zijn hoor maar daar kan ik nu even niet op komen...


    vergeet ook echt veel de laatste tijd en dan loop ik al bij iemand om te praten sgh...


    I just come to read

    1. Volgens mij is dit wel normaal, ik geloof dat dit met hormonen te maken heeft. En -klinkt raar- wist je dat de stand van de naam je geest en lichaam ook aantast? Bij volle maan heb ik altijd energie en bij andere soorten helemaal niet, en dat komt vaak terug. Het is wel bewezen dat de stand van de maan je slaappatroon beïnvloed, dus op de dagen dat je je moe voelt, kan het zijn dat je die nacht onwetend slecht heb geslapen.

    2. Als je zo enorm twijfelt of je wil blijven of niet, dan zeg ik lekker stoppen en iets anders zoeken! ^^ Als je het leuk had gevonden, prima zou verdienen en leuke collega's had gehad, dan had je immers niet getwijfeld. Winkelwerk was voor mij ook niks. Nu heb ik een baantje als serveerster en help ik op een boerderij de geiten met bevallen en verzorg ik lammeren. Geloof me, er is echt leuk werk out there! You just gotta find it! De keuze is natuurlijk aan jou, maar als je meer geld wil verdienen, dan zou ik wel iets anders gaan zoeken.

    3. Die derde heb ik echt geen antwoord op.. Uhm.. Nja ik vond gitaar ook altijd geweldig, en had een hekel aan viool -ik associeerde het met klassiek- maar sinds een jaar ben ik helemaal gaan genieten van het Keltisch vioolspel. Ik denk dat het niet alleen aan het instrument ligt, maar ook aan de muziek die je erop kan spelen. Misschien vind je op de gitaar country veel leuker dan pop, kan ook.

    Ik weet niet goed hoe ik je kan helpen, behalve dit hierboven dan, maar je mag me altijd even een pb'tje sturen als je er doorheen zit. Als je dat wil natuurlijk. (flower)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik herken mezelf heel erg in jou, dus ik hoop dat ik wel wat tips kan geven (:

    De dagen dat je je rot voelt zonder reden moet je bezig blijven, ook al lijkt het zoveel gemakkelijker om gewoon in bed te blijven liggen. Neem een douche, kleed je aan, doe wat make-up op. Als je je goed in je vel voelt, zal je ook meteen meer energie krijgen om dingen te doen. Het is logisch dat je onzeker bent over het feit dat je gitaar speelt. Ik speel zelf al een paar jaar en ik heb al vaak genoeg gedacht aan stoppen. De truc is om dat gewoon niet te doen (; Blijven gaan, blijven oefenen, en dan kom je er wel. Hoe beter het lukt, hoe leuker je het ook zal vinden. En eigenlijk, waarom kan je niet gitaar én een ander instrument spelen? Voor de rest: luister naar muziek, lees boeken, kijk films, schrijf verhalen... Alles om bezig te blijven. Doe dingen die je blij maken of die je afleiden.

    Wat je baantje betreft, je zal moeten doen wat goed voelt. Vraag jezelf eens af of je je beter zou voelen bij een ander baantje, of dat het het naar buiten komen is wat je vermoeid maakt. Misschien ben je bang dat je blut wordt, of dat je je zal schamen tegenover je familie. Maar zo'n dingen zijn helemaal niet nodig. Jíj bent jouw prioriteit, en je gezondheid is zoveel belangrijker dan een baantje.

    Ik ben niet erg goed in advies, maar hopelijk heeft dit toch wat geholpen. Mijn moeder zegt altijd dat het niet jouw fout is dat je je slecht voelt, maar wel als je er niets aandoet. Je hebt altijd twee keuzes: óf je gaat als een zak in je zelfmedelijden zitten huilen (wat ik vroeger altijd deed, oeps), óf je doet er iets aan.

    Veel succes xx


    you are worth more than second thoughts and maybes