Ik ben sowieso tegen een limiet op het quoten van reacties. Quoten kan heel veel verschillende redenen hebben. Stel er zijn twee mensen die quoten omdat ze het er volledig mee eens zijn, twee mensen quoten omdat ze het er deels mee eens zijn en dus een kleine aanpassing/toevoeging willen doen en enkele willen quoten, omdat ze het met een bepaald deel echt niet eens zijn en dit deel even willen onderstrepen, om vervolgens uit te leggen waarom ze het daar niet mee eens zijn, lijkt mij de combinatie daarvan heel zinvol. Het is volledig afhankelijk van het topic en de inhoud van de quote en wat met de quote gedaan wordt, of het echt een nuttige reactie is of niet. Het feit dat er gevallen zijn waarin het niet heel nuttig wordt gebruikt in de ogen van sommigen, is in mijn ogen dus geen goede reden om er een limiet op te zetten, omdat het vervolgens alle nuttige functies ervan tegenwerkt. Dat dus al als eerste.
Dan komen we aan bij de regel, tja. Zoals we hierboven al zien, het is heel erg wisselend hoe nuttig het is om veel te quoten. Is het dan überhaupt mogelijk er een duidelijke sluitende huisregel over te maken? Ik denk het eigenlijk niet. En het is juist heel belangrijk dat de huisregels duidelijk zijn, want dan weet de user ook wanneer hij deze overtreed en waar hij/zij nou precies een waarschuwing voor heeft gekregen. Hoe je het wendt of keert, het zou héél subjectief worden, té subjectief en daarbij mensen mogelijk belemmeren het wel nuttig te gebruiken. Als er zoiets gebeurd als wat jij nu aanhaalt, is iedereen immers ook vrij om niet te quoten en een reactie te typen waarvan hij/zij vindt dat dit wel nuttig is voor het topic. Ik zie liever vrijheid en daarmee ook iets van verantwoordelijkheid bij de users dan een belemmering in dit geval.
Over de stellingen. Als ik de discussie zo zie, lijkt het mij niet verkeerd dat er eens uitgebreid naar gekeken wordt, maar als ik dan naar de to do list kijk, de modverkiezingen die aan de gang zijn, moderators die tijdelijk afwezig zijn door vakanties etc. vind ik het persoonlijk nog geen prioriteit. Ik vind het wel erg fijn dat er door de users nu ideeën geopperd worden en het lijkt mij meer dan normaal dat er uiteindelijk ook naar al die ideeën gekeken dient te worden. Leuk om te zien hoe jullie zoeken naar nieuwe ideeën/oplossingen om de stellingen weer wat levendiger, interessanter te krijgen c:
Happy Birthday my Potter!