Het is af, en ik heb het even opnieuw geplaatst voor de duidelijkheid.
Naam: Dorithy Graves
Leeftijd: 22 jaar.
Innerlijk: Van nature is Dorithy een vrij stil meisje, maar dat wilt niet zeggen dat ze niet voor zichzelf kan opkomen, of haar mening uit kan spreken. In tegendeel. Dorithy is een slim meisje met een heldere blik op de wereld. Met en met heeft ze dan ook geleerd wanneer ze haar opinie het beste voor zich kan houden, maar ook wanneer ze deze het beste uit kan spreken. Ze staat dan ook open voor de mening van anderen, zolang die andere haar mening ook respecteren. Het feit dat ze zo'n heldere blik op de wereld heeft, wilt niet zeggen dat ze niet de hele dag aan het dagdromen is. Dorithy zit het liefst met haar neus in de boeken, en dagdroomt vaak over plaatsen hier ver vandaan. In haar hoofd heeft ze al een heel andere wereld opgebouwd waar ze vaak naartoe vlucht als het haar te veel wordt.
Op het moment studeert Dorithy aan de universiteit, waar ze een paar goede vrienden heeft. Meer heeft ze dan ook niet nodig, ze is gelukkig zoals haar leventje nu is. Ze streeft ernaar altijd haar best te doen, en wanneer ze iets doet, dan doet ze dat ook goed, of helemaal niet. Ze vindt het niets om iets maar half af te maken, of slordig te doen. Op school en buiten school is ze een harde werker, en komt vaak ijverig over op mensen. Ze is erg gedreven in haar wil, en is iemand die van haar dromen werkelijkheid kan maken als ze dat zou willen. Ze heeft een groot doorzettingsvermogen en daarmee ook een grote ambitie.
In de omgang met andere mensen is Dorithy vrij terughoudend en stil, vooral omdat mensen haar het verleden vaker hebben teleurgesteld. Ze heeft een muur om zich heen opgebouwd waardoor ze maar weinig mensen vertrouwd. Ook heeft ze weinig zelfvertrouwen wat betreft haar kennen en kunnen. Dit zorgt er voor dat ze vaak niet echt probeert het optimale uit zichzelf te halen omdat ze bang is dat ze zichzelf teleur zal stellen.
Al met al komt ze door het leven.
Uiterlijk: Dorithy heeft donkere haren die tot onder haar schouders komen. Meestal steekt ze ze in een knotje, of gewoon simpel los. Ze heeft een paar sproetjes op haar wang, maar dat is alles. Haar ogen zijn hazel en kijken vaak dromerig voor zich uit. Veel aandacht besteedt ze niet aan haar haren of kleding. Alle kleren in haar kast passen op een of andere manier wel bijeen en vallen niet in het spectrum "vrolijk" of "modieus". Haar stijl zou omschreven kunnen worden als simpel en minimalistisch.
Perspectief en tijd: Omdat ik schrijfwedstrijd als een oefenmoment neem voor mezelf, zal ik in verschillende stijlen schrijven. Meestal schrijf in de ik-vorm, maar ik wil de hij/zij-vorm meer gaan ontwikkelen. En ik schrijf altijd in de verleden tijd.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt