Gentil schreef:
(...)
Zolang België erin blijft is het goed. Maar als datgene dat ik niet wil, namelijk de splitsing van België in Vlaanderen en Wallonië als apart land, gebeurd, zullen waarschijnlijk, net zoals voorganger Groot-Brittannië ook Vlaanderen en Wallonië uit de EU stappen. Duitsland, Nederland en Frankrijk zullen volgen. Eventueel ook Italië, Spanje, Portugal, Denemarken, etc... Totdat enkel nog de "armere" Oosterse landen overblijven. Eventueel dus ook Turkije. En wat blijft er dan nog over van de EU? Griekenland met een crisis, Turkije met die staatsgreep en noem maar op...
Je vergeet dat er heus wel Oosterse landen hum economie goed op orde hebben. Plus jij noemt het 'armere', wat betekend dat je het op de economische manier zit te bekijken. Als de EU enkel om de economie van een land zou gaan dan had Turkije er al bij gezeten, sinds hun economie grote vooruitgangen maakten. Overigens was het een '
poging tot staatsgreep'.
Ik vind dat de EU in overleg moet met wat ze willen doen om het volk van Turkije te helpen. Het Turkse leger helpt ons wel als wij oorlog hebben bijvoorbeeld (voordat bijna iedereen wers ontslagen), maar ze mogen niet bij de EU? Als die poging tot staatsgreep er niet was geweest en Turkije niet een beetje communistisch was op het moment, had ik allang gevonden dat ze in de EU hoorden te zitten. Mensen van het Turkse leger mogen ons wel beschermen en sterven voor ons, maar Turkije mag geen kans hebben om dingen te zeggen om Europa te verbeteren, dat is eigenaardig.
En wie is J.S ook al weer? A.H snap ik van dat je Adolf Hitler bedoelt.
Dit is allemaal niet als haat bedoelt, dit is simpelweg mijn mening.
kip is lekker daarom heet ik drumstick