• Met name in verhalen die zich in een andere tijd afspelen, denk ik dat er vaak weleens wat ongemakken worden vergeten. Zo vraag ik me altijd af wat vrouwelijke hoofdpersonages doen als ze ongesteld zijn (want dat lijken ze nooit te worden), of hoe een leven zonder tandarts is. Kan me zo voorstellen dat menig man/vrouw tot pakweg honderd jaar geleden heel vaak met gaatjes/kiespijn had te kampen. En zo zijn er vast nog heel erg veel dingen die wij vanzelfsprekend vinden en die dat vroeger niet waren. Af en toe zulke dingen wél benoemen vind ik verhalen dan geloofwaardiger maken, maar je moet er maar op komen. Dus kunnen jullie me helpen met het bedenken van meer van zulke kwesties? :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    SonOfGondor schreef:
    Oh, dat eerste kan ik verklaren. Vrouwen werden vroeger veel minder vaak ongesteld, doordat hun dieet veel minder goed was. Ook stopt het vaak als je onder extreme stress zit, in combinatie met weinig voedsel. Vandaar dat ik het ook nooit in mijn verhalen stop, eigenlijk.

    Oh, dat is goed om te weten!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Iets waar ik mezelf laatst nog op betrapte was dat mijn hoofdpersoon iedere dag alleen ontbeet, en verder helemaal niets leek te eten, terwijl ik zijn dagen best wel compleet beschreef. Dat was ook een beetje suf. (krul)

    Maar inderdaad, dingen zoals naar de wc gaan of haar kammen kom je vaak niet tegen in verhalen. Enerzijds is dat heel logisch, want het zijn gewoon niet heel interessante onderwerpen om over te schrijven en het skippen kan wat onnodige extra beschrijving voorkomen, maar anderzijds gaat het op een bepaald punt soms wel een beetje klinken alsof je personages stiekem robots zijn in plaats van mensen als je al hun menselijke behoeftes wegknipt. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sommige van deze dingen vraag ik mij echt bij meerdere verhalen af, ook bij verhalen die zich in de toekomst afspelen. Wanneer en waarop plassen (vrouwen dan), hoe doen ze dat als ze ongesteld zijn, hoe zat het vroeger met voorbehoedsmiddelen of hadden ze die überhaupt wel? Ik bedoel, als ik een 16+ scene qua seks lees in een boek uit een andere tijd dan vind ik dat je ook best kan vertellen hoe het zat met de voorbehoedsmiddelen. Dat lijkt mij namelijk minder heftig dan die hele scene.

    Maar ik heb mij ook altijd afgevraagd waar de leerlingen op Zweinstein zich douchen of dat ze misschien in bad gaan. De klassenoudsten hebben een mooie badkamer ervoor, maar hoe houd de rest zich schoon? Van Olivier Plank weet ik dat hij na een wedstrijd ging douchen, door een van de boeken.


    Physics is awesome

    Dit zijn zo van die dingen die worden weggelaten net omdat ze zo vanzelfsprekend zijn :') Om een goed verhaal te hebben hoef je toch niet elk detail uit te schrijven? Alles wat er weggelaten wordt, verzinnen we er toch meestal zelf nog bij, daarom snappen we films ook zonder dat ze àlles laten zien. ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Sena schreef:
    Dit zijn zo van die dingen die worden weggelaten net omdat ze zo vanzelfsprekend zijn :') Om een goed verhaal te hebben hoef je toch niet elk detail uit te schrijven? Alles wat er weggelaten wordt, verzinnen we er toch meestal zelf nog bij, daarom snappen we films ook zonder dat ze àlles laten zien. ^^

    Van mij hoeft zeker niet elk detail aan bod te komen, maar ik vind zulke dingen wel een meerwaarde geven aan verhalen. Het bewijst toch dat je je hebt verdiept in de wereld of in de geschiedenis. Zo had ik een verhaal over een jonge vrouw op een achttiende-eeuws schip en dan geeft het diepgang als je toch hint over hoe zij haar behoefte moet doen op een schip zonder toiletten. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bij reisverhalen vraag ik me vaak wel af hoe mensen hun nagels korthouden, want te lange nagels zijn heel onhandig en volgens mij best een groot obstakel, maar hoe doe je dat dan als je geen vijl/schaartje bij je hebt?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Bij reisverhalen vraag ik me vaak wel af hoe mensen hun nagels korthouden, want te lange nagels zijn heel onhandig en volgens mij best een groot obstakel, maar hoe doe je dat dan als je geen vijl/schaartje bij je hebt?


    Dat vind ik juist van korte nagels, haha. Te lang kan irritant zijn, maar met korte nagels kan ik helemaal niks.


    Your make-up is terrible

    Wiarda schreef:
    Bij reisverhalen vraag ik me vaak wel af hoe mensen hun nagels korthouden, want te lange nagels zijn heel onhandig en volgens mij best een groot obstakel, maar hoe doe je dat dan als je geen vijl/schaartje bij je hebt?

    Als het nagels zijn als die van mij dan zijn ze hoe dan ook snel kort xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wiarda schreef:
    Bij reisverhalen vraag ik me vaak wel af hoe mensen hun nagels korthouden, want te lange nagels zijn heel onhandig en volgens mij best een groot obstakel, maar hoe doe je dat dan als je geen vijl/schaartje bij je hebt?


    Ligt eraan wat voor nagels je hebt. Als je nagels niet zo sterk zijn, komen er al snel haakjes aan je nagels en dan scheurt er een stuk vanaf. Zo blijven je nagels wel kort. Maar mensen met sterke nagels kunnen als er echt geen andere oplossing is, ook hun nagels scheuren.


    Physics is awesome

    Wiarda schreef:
    Bij reisverhalen vraag ik me vaak wel af hoe mensen hun nagels korthouden, want te lange nagels zijn heel onhandig en volgens mij best een groot obstakel, maar hoe doe je dat dan als je geen vijl/schaartje bij je hebt?

    Als je mijn nagels hebt dan is kort houden niet zo'n probleem :').


    Wat mij opvalt met verhalen die zich +100 geleden afspelen is hoe de personages zich gedragen. Zeker vrouwelijke personages die zich vogelvrij voelen en ook zo gedragen, terwijl dat bijna niet kan in bepaalde tijdperken.


    Seasons will change, but I shall remain

    Hoe mensen alle namen van iedereen kunnen onthouden zonder er eerst 6 keer naar te vragen :')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Hoe mensen alle namen van iedereen kunnen onthouden zonder er eerst 6 keer naar te vragen :')


    *fluistert* Het is een gave.

    Maar sommige mensen kunnen dit echt, na twee keer een naam te hebben gehoord, de naam onthouden en onthouden dat het ene gezicht bij die naam hoort. Ik onthou meestal wel het gezicht, maar niet de naam.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2016 - 20:52 ]


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    *fluistert* Het is een gave.

    Maar sommige mensen kunnen dit echt, na twee keer een naam te hebben gehoord, de naam onthouden en onthouden dat het ene gezicht bij die naam hoort. Ik onthou meestal wel het gezicht, maar niet de naam.


    Sommigen kunnen het ja. Dan ben ik echt enorm verbaasd:') hoe doen ze dat toch!
    Maar het is niet logisch als niemand er moeite mee heeft. Zelf ben ik er verschrikkelijk in in zowel namen als gezichten


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Sommigen kunnen het ja. Dan ben ik echt enorm verbaasd:') hoe doen ze dat toch!
    Maar het is niet logisch als niemand er moeite mee heeft. Zelf ben ik er verschrikkelijk in in zowel namen als gezichten


    Als je bijvoorbeeld met kinderen of met tieners werkt, is het wel handig als je dit een beetje kan.
    Dat is waar. Niet iedereen kan er zo goed in zijn. Namen zijn meestal lastiger voor mij, gezichten gaan nog wel. Ongeveer drie keer herhalen en dan onthoud ik meestal de naam wel.


    Physics is awesome

    Ik denk dat die dingen vaak worden weggelaten omdat het niet interessant genoeg is. Als iemand een speer in zn lichaam krijgt en daardoor pijnlijd, oke, maar kiespijn is niet iets dat even gebeurd en dan nooit meer kan worden benoemd, wantja, dat is er en die persoon heft er dan de hele dag laat van.
    En net als plassen, het is niet boeiend te weten wanneer elk character ff gaat plassen vind ik zelf xD denk dat dit hetzelfde is bij ongesteldheid, maar dir voor sommige lezers ook als "onsmakelijk" kan worden opgevat als daar over word verteld. Tis iets heel normaals allemaal, maarja... Dat zou kunnen.

    Uhmm spier en rugpijn bij paardrijden! Of wat dacht je van de pijn in je tenen bij te langen teennagels na heel lang lopen! (Ervaring.. Net 5 uur gewandeld in griekenlandse bergen..zucht)
    Een keer verstappen en dat een paar uur in je enkels voelen.of na een lange wandling je voeten zijn gezwollen?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.