• Ik wil een psychologische thriller schrijven of gewoon een thriller, maar weet iemand wat de 'kenmerken' zijn van een psychologische thriller? Ik heb wel wat op internet gezocht, maar kon het juiste niet vinden.

    Dus heeft er iemand een idee hoe een psychologische thriller in elkaar zit en wat de kenmerken er van zijn? Please let me know.


    three things that cannot be long hitten: the sun, the moon, the truth

    Vooral dat de lezer zich ongemakkelijk gaat voelen en eigenlijk het idee heeft dat hij de hoofdpersoon is. Net als in een film met die genre. Je moet ervoor zorgen dat je precies dat puntje van de lezer raakt, dat deze erin meegetrokken wordt, maar je moet er ook voor zorgen dat de sfeer spannend is en er onverwachte wendingen zijn. De lezer denkt dan wat er zal gebeuren, maar uiteindelijk gebeurt dat net niet.

    Zo ervaar ik die dingen altijd dan, hahah.


    Ich liebe dich 27.12.23

    SadTech schreef:
    Vooral dat de lezer zich ongemakkelijk gaat voelen en eigenlijk het idee heeft dat hij de hoofdpersoon is. Net als in een film met die genre. Je moet ervoor zorgen dat je precies dat puntje van de lezer raakt, dat deze erin meegetrokken wordt, maar je moet er ook voor zorgen dat de sfeer spannend is en er onverwachte wendingen zijn. De lezer denkt dan wat er zal gebeuren, maar uiteindelijk gebeurt dat net niet.

    Zo ervaar ik die dingen altijd dan, hahah.


    Hier ben ik het mee eens! Ik denk dat je je bij een psychologische thriller wat meer betrokken voelt en het een nog wat onbehaaglijker gevoel heeft.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2016 - 7:45 ]


    chaos makes the muse